WC BLOKOVI

1962019-wcBlokovi

(tekst objav u Progressive magazinu br. 169, jun 2019)

 

UŠTEDA JE BITAN FAKTOR PRI KUPOVINI

Supermarketi su vodeći format za kupovinu WC blokova. Ostvarili su vrednosno učešće od 26%, dok za njima slede minimarketi sa 21% i hipermarketi sa 19%. Tradicionalne prodavnice sa 18% i dalje su značajan format kad se govori o kupovini WC osveživača. Vrednosno učešće drogerija iznosi oko 11%.

 

GfK analiza tržišta WC blokova

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta WC blokova u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od maja 2018. do januara 2019. godine.
Na tržištu WC blokova u Srbiji nalazi se nešto više od 35 brendova. Pri odabiru proizvoda, domaćinstva se najčešće odlučuju za neki od vodeća četiri, koji ‘pokrivaju’ oko 79% ukupne vrednosti kategorije. Po abecednom redu poređani, ovi brendovi su: Brait, Bref, Domestos i Kim Fresh. U posmatranom periodu, 37% kupaca WC blokova je bar jednom kupilo Bref, a prate ga Domestos sa 9%, Brait i Kim Fresh sa 5%. Takođe, Bref kao brend ostvaruje i najveću lojalnost, što potvrđuje podatak da su kupci Brefa preko 80% novca namenjenog za kategoriju potrošili na ovaj brend. Što se tiče preostala tri vodeća brenda, lojalnost kupaca Braita iznosi oko 36%, Domestosa oko 34%, a Kim Fresha 23%. Kad se posmatra vrednosno učešće trgovačkih marki, koje iznosi 4,5%, može se reći da još uvek imaju malu bazu kupaca.
Uzimajući u obzir sve kupce WC osveživača u posmatranom periodu, njih 84,2% je barem jednom prilikom kupilo proizvod u čvrstom obliku, dok je tečni osveživač bio izbor 24,3% kupaca. Visoka lojalnost govori o tome da domaćinstva retko menjaju svoju odluku o tipu osveživača. Čvrsti osveživači ostvarili su vrednosno učešće od 77%.
Da je ušteda veoma bitan faktor pri kupovini ove kategorije, pokazuje nam vrednosno učešće promocija. U posmatranom periodu, promocije su činile čak 32% ukupne vrednosti kategorije.
Supermarketi su vodeći format za kupovinu WC blokova. Ostvarili su vrednosno učešće od 26%, dok za njima slede minimarketi sa 21% i hipermarketi sa 19%. Tradicionalne prodavnice sa 18% i dalje su značajan format kad se govori o kupovini WC osveživača. Vrednosno učešće drogerija iznosi oko 11%.

 

Henkel

Sandra Nikolić, Junior Brand Manager, Deterdženti i kućna hemija:

Na tržištu Srbije, u kategoriji WC osveživača, Bref proizvodi su prisutni više od 15 godina. U svom asortimanu Bref obuhvata široku paletu proizvoda. U zavisnosti od preferencija i različitih potreba potrošača, Bref pruža različit spektar osveživača u tečnom stanju, u formi gela i osveživača u čvrstom stanju koji omogućavaju produženi efekat čistoće, ali i intenzivan, osvežavajuć miris. Naši WC osveživači prisutni su u velikom broju mirisnih nota, pa tako potrošači mogu birati između intenzivnih mirisa poput borovine, do osvežavajućih poput limuna ili umirujućih poput lavande ili mirisa okeana.
Zahvaljujući svom kvalitetu i sposobnosti da prepozna potrebe potrošača, Bref je rangiran kao prvi brend po prodaji u kategoriji WC osveživača (toalet blokovi) u Srbiji¹.
Konstantnim ulaganjima i inovacijama na polju kvaliteta i dizajna svake godine se trudimo da na tržište donesemo neku novinu, kao što je na primer nova mirisna nota ili nova veličina pakovanja, a često i potpuno novi koncept. Tako smo u 2018. godini predstavili tržištu novi segment – Bref Perfume Switch. Bref Perfume Switch sa AquaAktiv tehnologijom pruža novo i jedinstveno senzualno iskustvo, koje omogućava promenu mirisa sa svakim ispiranjem. Uz Bref Perfume Switch uživate u promeni mirisa sa svakim povlačenjem vode.
Kao kompanija koja je posvećena liderstvu u održivosti, veliko nam je zadovoljstvo da predstavimo ovogodišnji novitet – Bref ProNature. Bref ProNature ne samo da unosi svežinu u vaše toalete, već je i u održivoj ambalaži. Koristeći reciklirane materijale za izradu ambalaže, kao i same korpice, Bref ProNature doprinosi odgovornom korišćenju ograničenih resursa.

¹ po količinskom i po vrednosnom učešću u kategoriji WC osveživača (toalet blokovi) na tržištu Srbije u periodu MA18-JF19 prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.

 

KM Srbija

Katarina Simeunović:

Na srpskom tržištu u kategoriji WC osveživača prisutni smo 10 godina sa brendovima KiM fresh, u formi tečnog osveživača, Fresh stick kao gela, Blist Duo Pack u formi čvrstog sapunića. U zavisnosti od potreba potrošača, KiM Fresh se radi u 4 mirisne note: pine, ocean, lemon, lavander. Fresh stick kao WC osveživač u gelu koji se stavlja u obliku cvetića na ivicu WC šolje radi se u dve mirisne note: pine i ocean. Formula svih proizvoda obezbeđuje dugotrajan miris i posle puštanja vode ostavlja bogatu penu. Čvrsti WC osveživač pod brendom Blist Duo Pack je novi proizvod koji se pojavio na tržištu početkom prošle godine. Blist Duo Pack kao proizvod omogućava kombinovanje različitih mirisa i boja u istom pakovanju što čini ovaj proizvod zanimljivim našim potrošačima. Potrošači biraju između tri kombinacije: ocean-lemon, pine-lemon, ocean-lilac. Svi osveživači prilikom puštanja vode obezbeđuju čistoću WC šolje, sprečavaju nastajanje kamenca i šire prijatan i osvežavajući miris u prostoriji.
Najbolje rezultate beležimo u prodaji KiM fresha i Blist Duo Packa koji su urađeni i cenom prilagođeni širokom krugu potrošača. Od početka proizvodnje pa do danas proizvodnja se duplirala, kako na zadovoljstvo naših kupaca, tako i na naše lično zadovoljstvo. Zahvaljujući širokoj distributivnoj mreži, naši proizvodi su prisutni u trgovinskim formatima kako u Srbiji, tako i u Sloveniji, Hrvatskoj, BiH, Makedoniji, Crnoj Gori i Češkoj Republici.
Kao isključivo domaćoj kompaniji koja svoje proizvode proizvodi u Srbiji, zahvalni smo svojim potrošačima koji su nas izabrali i samim tim postavili među vodeće kompanije u ovoj kategoriji proizvoda.

 

Unilever

Kompanija Unilever je prisutna na tržištu Srbije sa brendom Domestos od 30-ih godina prošlog veka. U želji da svojim potrošačima ponudimo snagu Domestosa i u segmentu WC osveživača, od 2010. na tržištu Srbije dostupni su i Domestos WC osveživači. Pre lansiranja Domestos Power 5 WC blokova istražili smo tržište kako bismo shvatili šta je ono što je potrošačima najvažnije kod ovih proizvoda. Zbog toga smo kreirali WC blokove koji obezbeđuju 5 benefita koji su se pokazali kao najbitniji: dugotrajan miris, bogatu penu, prevenciju stvaranja kamenca, sjaj i higijenu. U prodaji su tri varijante pakovanja, mono, duo i trio. Domestos Power 5 WC osveživači traju i do 300 ispiranja, što nam je kompetitivna prednost u odnosu na naše konkurente.
Prodaja Domestos WC osveživača beleži rast i oni su prisutni u svim maloprodajnim formatima. Naši proizvodi se najbolje prodaju u velikim trgovinskim lancima, ali i tradicionalne radnje beleže rast.
Trudimo se da svake godine imamo inovacije u ovom segmentu, i to će se nastaviti i u budućnosti. Nedavno smo lansirali Domestos Power 5+ Blue Water, koji boji vodu u plavo i omogućava intenzivno čišćenje i vidljive rezultate posle svakog ispiranja.
Unilever kao jedan od lidera u kategoriji sredstava za čišćenje ima ulogu ne samo da razvija vrednost kategorije kod partnera u maloprodaji već i da veoma pažljivo prati njihove potrebe kako bi razvio adekvatne inovacije. Zajedno sa prodavcima, trudimo se da izgradimo kategoriju sredstava za čišćenje domaćinstva kroz edukaciju potrošača. Marketinška podrška je izuzetno važna tokom stalne tržišne utakmice. Domestos proizvodi podržani su TV reklamom, promocijama u objektima, specijalnim ponudama za trgovce i potrošače, kao i brojnim POS materijalima.
Domestos za nas nije samo proizvod, već brend koji brine o higijeni. Svoju svrhu nalazi u tome da je higijena i sanitacija za svakoga, a da pogotovo moramo voditi računa o higijeni kada su deca u pitanju. Zbog toga, Domestos ove godine donira svakoj osnovnoj školi u Srbiji paket proizvoda za održavanje higijene u toaletima. Pored toga smo rekonstruisali toalete u Srednjoj zanatskoj školi u Rakovici.