Vino

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 165, januar/februar 2019)

 

CRVENO JE NAJVIŠE KUPOVANO

Prema podacima Retail Zooma, najvažniji kanal prodaje vina su srednje i velike radnje (40-300m²), najveći udeo količinske prodaje dolazi iz istočne Srbije, a vrednosne iz Beograda.

 

Retail Zoom analiza tržišta

Milanka Vasiljević, Client Sales and Service Manager:
Podaci kompanije Retail Zoom se odnose na količinsko učešće vina na maloprodajnom tržištu Srbije u 2018. godini. U posmatranom periodu, očekivano, najveće količine vina su prodate u decembru mesecu (13,8% od ukupno prodatog vina u 2018). Najviše se kupovalo crveno vino (50,2% ukupno prodatih količina vina), zatim belo (35,8%), roze (12,3%), dok voćna vina beleže 1,7% prodatih količina. Kupci su prošle godine najčešće birali suva vina (66,9% ukupno prodatih količina vina u 2018).

Vodeći proizvođači i brendovi

Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: 13. jul plantaže, Nikolas Trade, Rubin, Tikveš, Vinarija Čoka i Vino Župa.
Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Nikolas, Plantaže, Rubin, Tikveš, Vino Župa i Ždrepčeva krv.

Kanali prodaje

Najviše vina je u posmatranom periodu prodato kroz kanal srednjih i velikih radnji (47,9% količinski, 46,7% vrednosno), sledi kanal malih radnji sa 32,2% količinski i 28,9% vrednosno, dok je kroz supermarkete i hipermarkete prodato 19,9% vina količinski, a 24,4% vrednosno.

Regioni

U posmatranom periodu najviše vina je prodato u istočnoj (31,3%) i u severnoj Srbiji (28,6%), dok je u Beogradu prodato 24,2% ukupnih količina, a u zapadnoj Srbiji 15,9%.
Ako se posmatra vrednosno učešće, slika je malo drugačija. Naime, Beograd i severna Srbija su skoro ujednačeni. Beograd ‘nosi’ 29,2%, a severna Srbija 29% vrednosnog tržišnog učešća. U istočnoj Srbiji je ostvareno 26%, a u zapadnoj 15,8% vrednosne prodaje vina u toku 2018. godine.

 

Nikolas Trade 

Zoran Georgijev, direktor prodaje:
Na tržištu smo prisutni pod brendom Nikolas Wines. Naše vino dostupno je u PET ambalaži u pakovanjima od 1l, 2l, 3l, i 5l, i u staklenoj ambalaži od 0,75l, 2l, 3l i 5l. Kao našu tačku diferencijacije u odnosu na konkurenciju izdvajamo staklene balone od 2l, 3l i 5l.
Naš asortiman obuhvata stona suva sortna vina: bela vina – Žilavka Nikolas, Chardonnay Nikolas i Smederevka Nikolas; kao i crvena vina – Cabernet Sauvignon Nikolas, Merlot Nikolas i Vranac Nikolas. Takođe, u ponudi imamo i stono suvo vino Rose Nikolas.
Naš najpoznatiji i najprodavaniji proizvod na tržištu je Poklon paket crveno/belo vino + 2 čaše. Sa ovim proizvodom postali smo prepoznatljivi na tržištu, a činjenica da su druge vinarije ubrzo posle nas počele da prave slična prodajna pakovanja najviše govori o tome koliko naš proizvod po kvalitetu ispunjava zahteve i očekivanja potrošača. Najveći udeo u prodaji imaju male, komšijske radnje, ali ni prodaja u većim supermarketima nije zanemarljiva. Brend Nikolas Wines na tržištu je prisutan poslednjih 10 godina, i iz godine u godinu beležimo konstantan porast prodaje. Imajući u vidu ovaj trend, možemo zaključiti da se naši proizvodi još uvek nalaze u fazi rasta.
Pošto smo primetili sve veću potrebu tržišta za poluslatkim vinima, odlučili smo da do kraja februara ove godine na tržište plasiramo poluslatko stono crveno vino pod nazivom Felixova krv. Prema našim istraživanjima, Felixova krv ima tendenciju da postane jedan od najprodavanijih i najpoznatijih proizvoda iz asortimana Nikolas Winesa.
Generalno, konkurencija u kategoriji vina na tržištu je veoma velika. Jedan od naših glavnih ciljeva je održavanje konstantno dobrog kvaliteta, uz relativno nisku cenu. Drago nam je da su potrošači to prepoznali, s obzirom na to da nas nagrađuju porastom prodaje iz godine u godinu. Pratimo ponašanje i poteze konkurencije i trudimo se da uvek imamo spreman odgovor, a nisku cenu proizvoda postižemo stalnim unapređenjem proizvodnje.

 

Rubin

Aleksandar Janjuš, direktor prodaje:
Portfolio vinarije Rubin čine vrhunska i premium vina, kasne berbe, razne vrste specijalnih vina, penušava vina, kvalitetna i stona vina, kao i jedinstveni proizvod u Srbiji – Špriceri u limenci. Vina se mogu naći u pakovanju od 1l i ugostiteljskim pakovanjima od 0,75l i 0,187l, kao i u ekskluzivnim pakovanjima vina kasne berbe od 0,5l. Špriceri u limenci se pakuju u ambalažu od 0,5l. Rose, Graševina, Medveđa krv, Vranac, Car Lazar i Carica Milica naša su najprodavanija vina.
Sedam sortnih vina: Prokupac, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Sauvignon Blanc, Chardonnay, Muskat, Rose i vina Terra Lazarica dobitnici su ‘Ljubičaste plakete’ koju Ministarstvo finansija dodeljuje za najbolja vrhunska K.G.P.K. vina sa geografskim poreklom. Penušava vina, Vronsky beli i rose, proizvedena su u saradnji sa francuskim stručnjacima po tradicionalnoj Champenoise metodi. Barrique vina, vina kasne berbe: Italijanski Rizling 2003, Sauvignon Blanc i Cabernet Sauvignon, kao i razne vrste specijalnih vina konzumentima pružaju doživljaj koji se ne zaboravlja.
Rubin svoje proizvode najviše prodaje kroz specijalizovane veleprodaje pića. Pakovanja čija prodaja raste iz godine u godinu su 1l i 0,75l. Stalnim akcijama, kvalitetnom komunikacijom sa potrošačima, ulaganjem u tržiste i anticipiranjem tržišnih promena, uspeli smo da povećamo prodaju naših vina. Osnovni cilj i izazov je rast na HoReCa tržištu.
U vinariji se konstantno radi na poboljšanju kvaliteta proizvoda, usavršavanju dizajna etiketa, pakovanja i ambalaže, kako bi naša vina išla u korak sa svetskim trendovima. Cilj nam je i da se približimo mlađoj generaciji potrošača. Tako je, od decembra 2018, Rubinov Rose stigao na police unapređenog kvaliteta, u novoj boci od 1l, sa navojnim zatvaranjem i novom etiketom, u želji da novim izgledom privučemo mlađe generacije, ne samo u Srbiji već i globalno.
Vina Amante, Carmen i Aurora su nova premijum vina proizvedena sa željom da se osvoje simpatije svih ljubitelja vina. Pažljivim odabirom sorti grožđa iz vinograda Rubina, tehnolozi su stvorili crveno i belo vino Amante. Aurora je kupaža sorti Chardonnay i Sauvignon blanc, zlatno-žute boje, intenzivnog mirisa sa raskošnim obiljem aroma zrelog voća iza kojih se kriju delikatni nežni tonovi zove i belog cveća. Amante Carmen je dobijeno pažljivom kupažom Prokupca i francuskih sorti Marselan i Merlot, odnegovanih na našem teroaru. Ovo jedinstveno vino se karakteriše intenzivnom rubin crvenom bojom, veoma bogatim i složenim aromatskim kompleksom izraženim u bogatstvu mirisa zrelog crvenog voća i sa jasnim tonovima sazrevanja u barik buradima od srpskog hrasta.
Velika prednost vinarije Rubin je što sirovine neophodne za proizvodnju dobija pre svega iz sopstvenih vinograda (1.200 ha zasada). Na tržištu vodimo borbu isključivo kvalitetom, kao i velikom paletom proizvoda koji se cenovno i asortimanski kreću u širokom dijapazonu i prilagođeni su svim tipovima konzumenata. Naš glavni cilj je postizanje maksimalnog zadovoljstva i obezbeđenje lojalnosti potrošača na duge staze.
Proizvodi vinarije se izvoze u više od 20 zemalja sveta, od Amerike do Australije.