Keks i mešovito pakovanje keksa

FokusKeks2019

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 165, januar/februar 2019)

 

MEĐU NAJPOPULARNIJIM SLATKIŠIMA U SRBIJI

Prodaja keksa i mešovitog keksa u Srbiji raste iz godine u godinu, pa je tako količinska prodaja ovih proizvoda u poslednjem posmatranom periodu veća za 1,4% u odnosu na prethodni. Vrednosna prodaja u Srbiji pokazuje veći rast od količinske: 3,4%.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retail Services Executive:
Bilo da je obavezno posluženje kada vam dolaze gosti, sladak zalogaj posle ručka ili poslastica uz kafu, moramo priznati – keks nikada nećemo prestati da volimo. Podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od decembra 2017. godine do novembra 2018, govore nam o tome kakav keks i mešovita pakovanja keksa se najviše prodaju u Srbiji.
Prodaja keksa i mešovitog keksa u Srbiji raste iz godine u godinu, pa je tako količinska prodaja ovih proizvoda u poslednjem posmatranom periodu veća za 1,4% u odnosu na prethodni. Vrednosna prodaja u Srbiji pokazuje veći rast od količinske: 3,4%.

Prodaja po regionima

Količinska prodaja raste u svim regionima – Beograd je zabeležio povećanje od 0,4%, centralno-zapadna Srbija imala je rast od 1,3%, Vojvodina 1,5%, dok je najveći porast imala jugoistočna Srbija sa 2,3%.
I vrednosna prodaja najmanje je rasla u Beogradu (2,1%), dok je najveći skok zabeležen u Vojvodini (4,9%). Centralno-zapadna Srbija zabeležila je porast od 2,9%, a jugoistočna Srbija od 3,9%.
Najveća komadna prodaja keksa i mešovitih pakovanja keksa ostvarena je u Beogradu (29,3%), zatim u Vojvodini (28,3%) i jugoistočnoj Srbiji (21,9%), dok je najmanja komadna prodaja ovih proizvoda zabeležena u centralno-zapadnoj Srbiji (20,5%).

Prodaja po kanalima

Prema kanalima prodaje, keks i mešovito pakovanje keksa prodavani su manje u hiper/supermarketima u poređenju sa prethodnom godinom – komadna prodaja pala je za 0,9%. Istovremeno, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast ove vrste prodaje od 5,1%. Rast su ostvarile i male prodavnice, mada od svega 1,1%, dok kiosci i paviljoni beleže veliki pad komadne prodaje (12,6%).
Najveća količinska prodaja po kanalima zabeležena je u hiper/supermarketima (42,8%), zatim u velikim i srednjim prodavnicama (35,4%), malim prodavnicima (20,4%), dok je najmanja prodaja ostvarena u kioscima i paviljonima (1,4%).

Prodaja po segmentu i ukusima

Posmatrano po segmentu, keks ‘zauzima’ 99,3% količinske prodaje, a mešovita pakovanja 0,7%. Situacija kod vrednosne prodaje je gotovo identična, jer keks ‘zauzima’ 99,2%, a mešovita pakovanja keksa 0,8%.
Najprodavaniji ukusi ovih proizvoda su: ‘bez dodatog ukusa’ sa ostvarenih 91,9% količinske prodaje, keks sa ukusom putera čini 2,7% količinske prodaje, dok ukus pomorandže ima udeo od 0,9%.

Prodaja po tipu pakovanja i gramaži

Po tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije su kutije (72,9%) i kese (24,5%).
Po gramaži, količinski najprodavanija pakovanja su ona od 150g (13,9% udela u prodaji), 300g (13,7%), 600g (7,5%), 250g (6,9%) i od 210g (6,7%).
U Srbiji, kako pokazuju podaci, popularniji je keks koji nije dijetalan – on čini 85,4% vrednosne i 78% količinske prodaje, dok dijetalni keks ‘odnosi’ 14,6% vrednosne i 22% količinske prodaje.

Vodeći igrači

Top 5 proizvođača koji na tržištu ostvaruju 77% vrednosne i 73,4% količinske prodaje, poređani po abecednom redu su: Bambi, Jaffa Fabrika biskvita Crvenka, Mondelēz International, SL Takovo i Štark.

 

Jaffa Crvenka

Andreja Srećković, Brand Manager:
Jaffa Crvenka nastala je sada već davne 1975. godine u istoimenom mestu na severozapadu Vojvodine. Od tada naša kompanija pravi jedinstvene proizvode duboko povezane sa mnogim generacijama potrošaca. Za više od 40 godina postojanja, Jafa Crvenka je porasla od fabrike sa jednom linijom i 50 zaposlenih, do značajnog regionalnog proizvođača koji zapošljava preko 500 ljudi, ima portfolio od 6 brendova i izvozi svoje proizvode u 20 zemalja sveta. U kategoriji biskvita, Jaffa Crvenka je prepoznatljiva po svom najvećem brendu – Jaffa cakes, a zatim i po brendu Munchmallow i O’cake integralnom keksu.
Prvi Jaffa cakes biskvit proizveden je 1976. godine kada je u Crvenku iz daleke Škotske stigao – u to vreme najmoderniji – pogon za pečenje biskvita. Neodoljiva kombinacija biskvita, pomorandže i čokolade već 42 godine predstavlja omiljeni slatkiš mnogih generacija. Ova mašina se, baš kao i jedinstvena i strogo čuvana Jaffa cakes receptura, od tada nije menjala i svakodnevno proizvodi i preko milion Jaffa cakes biskvita. Osim originalnog, Jafa cakes je danas dostupan i u drugim ukusima – pre svega Choco i Choco Višnja, ali i limitiranim serijama poput Jaffa cakes Kapri.
Prepoznatljiv po svojoj foliji i mekanoj peni, Munchmallow je u portfolio Jaffa Crvenke došao ubrzo nakon Jaffa cakesa. Munchmallow je priča za sebe – brend koji neguje maštovitost i posebnost, prepoznatljiv po foliji i nežnoj peni. Od januara ove godine potrošacima je dostupan i novi proizvod – Munchmallow Double, koji predstavlja inovaciju u portfoliu i nastavlja priču o jedinstvenosti proizvoda Jaffa Crvenke.
Lansiranjem brenda O`cake, Jaffa Crvenka je iskoračila izvan svojih tradicionalnih segmenata. O`cake je autentičan keks sa integralnim brašnom dobijenim od celog zrna žitarica, sa optimalnom količinom biljnih vlakana. Predstavlja idealan balans zdravog i ukusnog i zaokružuje portfolio Jaffa Crvenke u kategoriji biskvita.

Jaffa Crvenka
Andreja Srećković, Brand Manager:Jaffa Crvenka nastala je sada već davne 1975. godine u istoimenom mestu na severozapadu Vojvodine. Od tada naša kompanija pravi jedinstvene proizvode duboko povezane sa mnogim generacijama potrošaca. Za više od 40 godina postojanja, Jafa Crvenka je porasla od fabrike sa jednom linijom i 50 zaposlenih, do značajnog regionalnog proizvođača koji zapošljava preko 500 ljudi, ima portfolio od 6 brendova i izvozi svoje proizvode u 20 zemalja sveta. U kategoriji biskvita, Jaffa Crvenka je prepoznatljiva po svom najvećem brendu – Jaffa cakes, a zatim i po brendu Munchmallow i O’cake integralnom keksu.Prvi Jaffa cakes biskvit proizveden je 1976. godine kada je u Crvenku iz daleke Škotske stigao – u to vreme najmoderniji – pogon za pečenje biskvita. Neodoljiva kombinacija biskvita, pomorandže i čokolade već 42 godine predstavlja omi-ljeni slatkiš mnogih generacija. Ova mašina se, baš kao i jedinstvena i strogo čuvana Jaffa cakes receptura, od tada nije menjala i svakodnevno proizvodi i preko milion Jaffa cakes biskvita. Osim originalnog, Jafa cakes je danas dostupan i u drugim ukusima – pre svega Choco i Choco Višnja, ali i limitiranim serijama poput Jaffa cakes Kapri.Prepoznatljiv po svojoj foliji i mekanoj peni, Munchmallow je u portfolio Jaffa Crvenke došao ubrzo nakon Jaffa cakesa. Munchmallow je priča za sebe – brend koji neguje maštovitost i posebnost, prepoznatljiv po foliji i nežnoj peni. Od januara ove godine potrošacima je dostupan i novi proizvod – Munchmallow Double, koji predstavlja inovaciju u portfoliu i nastavlja priču o jedinstvenosti proizvoda Jaffa Crvenke.Lansiranjem brenda O`cake, Jaffa Crvenka je iskoračila izvan svojih tradicionalnih segmenata. O`cake je autentičan keks sa integralnim brašnom dobijenim od celog zrna žitarica, sa optimalnom količinom biljnih vlakana. Predstavlja idealan balans zdravog i ukusnog i zaokružuje portfolio Jaffa Crvenke u kategoriji biskvita.