Univerzalna sredstva za kućnu higijenu

85427-(12)

DA BLISTA I MIRIŠE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.35, april 2007.)

Gotovo jedna petina univerzalnih sredstava za čišćenje proda se u hiper i supermarketima, oko 40 odsto u velikim prodavnicama, oko 30 odsto u malim prodavnicama, a ostatak u specijalizovanim radnjama i kioscima.
Poslednji podaci Republičkog zavoda za statistiku (Anketa o potrošnji domaćinstava u Srbiji) pokazuju da su u 2005. sva domaćinstva mesečno trošila prosečno 532 dinara na proizvode za čišćenje i održavanje domaćinstva. Univerzalna sredstva za kućnu higijenu čine posebnu kategoriju, u koju spadaju sredstva za čišćenje koja imaju višestruku namenu.

Colgate Palmolive/AWT:
Prisutan u 222 zemlje

“Colgate Palmolive je multinacionalna kompanija i kao takva svoje proizvode proizvodi u velikom broju različitih zemalja. Robne marke ove kompanije se prodaju u 222 zemlje širom sveta. Colgate Palmolive, preko svojih ekskluzivnih distributera, AWT za teritoriju Srbije i EXPO Commerce za teritoriju Crne Gore, pokriva celokupnu teritoriju Srbije i Crne Gore, obuhvatajući tako različite kanale i formate prodaje”, kaže Miroslav Knežević, Multi Functional Selling Team Leader Serbia. Knežević dodaje da se na tržište Srbije i Crne Gore, svi univerzalni proizvodi za čišćenje domaćinstva plasiraju pod jedinstvenom robnom markom Ajax, koja u Srbiji ima rastući trend, kako u finansijskom tako i u fizičkom udelu. “Tokom promotivnih akcija – našim potrošačima nudimo bonus pakovanja, tako da za istu cenu dobijaju više mililitara proizvoda”, kaže Miroslav Knežević. On dodaje: “Svake godine plasiramo na tržište određeni broj novih proizvoda. Kao i prethodnih godina planiramo novitete i za ovu godinu. Kao glavne konkurente izdvajamo Unilever, P&G i Reckitt Benckiser. Takođe pratimo i aktivnosti domaćih brendova, s obzirom na njihovu zastupljenost na tržištu”.
U skladu sa potrebama potrošača
Ajax, u skladu sa potrebama potrošača, u ponudi ima više linija univerzalnih sredstava za čišćenje domaćinstva. Ajax Professional linija je razvijena za profesionalne rezultate protiv prljavštine u domaćinstvu i od univerzalnih sredstava za čišćenje ima Novi Ajax Professional Extra Power 1.000ml, koji je predviđen za univerzalnu namenu. Ajax Professional Extra Power poseduje jedinstvenu koncentrovanu formulu sa velikom moći odmašćivanja i uklanjanja skorele prljavštine. Upotrebljen kao čist ili razblažen, deluje protiv najupornijih izazova u kući – masnoće na šporetima, okorele prljavštine na spoljnoj strani PVC prozorskih okvira i roletni, mrlja od markera, zagorele masnoće, crnih tragova na podu. Ostavlja sjajnu površinu bez tragova, i to bez ispiranja. Ajax Professional linija uključuje i Ajax Professional Double Power 750ml, kao i Ajax Professional Degreaser Ultra 750ml. Ajax Floral Fiesta linija poseduje formulu sa brzim dejstvom koje momentalno uklanja nečistoću, ostavljajući površine čiste bez ispiranja. Dostupna je u pakovanju od 1.000ml u četiri jedinstvena mirisa, koji traju 24 časa: Flower of Spring, Wild Flowers, Lagoon Flowers i Morning Rose. Ajax Baking Soda&Citrus linija kombinuje efikasnu Ajax formulu sa moći prirodnih sastojaka. Soda bikarbona uklanja i najupornije mrlje, ostavljajući oprane površine savršeno čiste. Ekstrakti citrusa lako razlažu mast pružajući čistoću i sjaj čak i bez ispiranja. Dostupna je u pakovanju od 1.000ml u dve varijante: Grapefruit-Mandarine i Orange-Lemon. Ajax osnovna linija univerzalnih sredstava za čišćenje u pakovanju od 1.000ml sadrži Ajax Lemon i Ajax Fresh. Colgate Palmolive u ponudi ima i Ajax Cream Floral Fiesta 500ml, kao i Ajax Powder (Lemon i Baking Soda Citrus Power, oba u pakovanju od 500g).

Henkel-Merima:
’Squeeze’ i pumpica najpopularniji

Najpoznatiji brend Henkel-Merime u kategoriji univerzalnih sredstava za kućnu higijenu na srpskom i crnogorskom tržištu je Bref sa svojim podmarkama Bref Power i Bref Universal 2in1. Po rečima Darka Lukića, Brand Managera, kako finansijski, tako i fizički udeo Henkel-Merime i njenih robnih marki je u porastu. Najpopularnije je pakovanje od 500ml sa ’pumpicom’ i ’squeeze’ pakovanje od 750ml, a Bref sredstva za čišćenje se izvoze na tržišta Makedonije i Crne Gore. Darko Lukić najavljuje da se i ove godine, u skladu sa generalnom strategijom Henkel-Merime da stalnim inovacijama doprinosi što boljem ispunjenju potrošačkih potreba, mogu očekivati noviteti na tržištu. Kao glavne konkurente u Henkel-Merimi navode Unilever (Domestos, Cif) i Reckitt Benckiser (Cillit Bang).

Procter&Gamble:
Jednostavnije i brže

“Mr. Proper univerzalno sredstvo za čišćenje, omogućava kupcima da jednostavnije i brže očiste sve u svom domu. Za razliku od sredstva za pranje sudova ili rublja, Mr. Proper brzo prolazi kroz prljavštinu (masnoća u kuhinji, prljavština u kupatilu i na podovima itd.). Na taj način pomaže da se postigne efikasnost u čišćenju, uz minimalno trljanje i trud”, kažu iz kompanije P&G. Linija Mr. Proper proizvoda obuhvata: Mr. Proper Universal Lemon, u pakovanjima od 1l, 500ml i 100ml; Mr. Proper Universal Ocean, u pakovanjima od 1l i 500ml; Mr. Proper Universal Apple, od 1l i 500ml; Mr. Proper Super Gel, koji je dostupan u pakovanjima od 1l i 500 ml i Mr. Proper Spray od 500 ml.

Reckitt Benksier:
Tri proizvoda za celu kuću

Iz kompanije Reckitt Benckiser kažu da imaju veliki broj vodećih brendova u svetu ali i u Srbiji i Crnoj Gori, a da kada su u pitanju univerzalna sredstva za kućnu higijenu, na našem tržištu imaju Cillit Base i Cillit Bang. “Iz godine u godinu beležimo stalni porast fizičkog i finansijskog udela, zahvaljujući pre sve visokom kvalitetu proizvoda, stalnim inovacijama i razvoju distributivne mreže”, kažu iz Reckitt Benckisera. Najprodavaniji proizvod ove kompanije je Cillit Bang sa pumpicom. “Naš cilj je da omogućimo domaćicama da što bolje i lakše održavaju svoj dom čistim, bez potrebe za ribanjem i trljanjem nečistoća. Da bi omogućili potrošačima da lakše razlikuju proizvode koristimo boje, tako da svaki proizvod ima svoju određenu boju. Imamo narandžasti Cillit Bang koji ukanja kamenac i prljavštinu, namenjen za čišćenje lavaboa, kada, tuš kabina, keramičkih podnih i zidnih pločica, PVC podnih obloga, radijatora; zeleni Cillit Bang – odmašćivač, koji uklanja masnoću bez ikakvog ribanja i namenjen je za čišćenje rerni, aspiratora, posuđa, roštilja, radnih površina, ormara i vrata; žuti Cillit Bang koji uništava 99,9 odsto bakterija, a namenjen je za čišćenje toaleta, buđi između pločica i odčepljavanje odvoda. Uz samo ova tri Cillit Banga celo domaćinstvo može vrlo lako i jednostavno da se održava čistim. I u ovoj godini ćemo težiti da što bolje zadovoljimo potrebe naših potrošača, ponuditi im nova rešenja i nagrađivati ih za vernost”, kažu iz Reckitta. Glavni konkurenti ove kompanije su: Unilever, Procter&Gamble, Henkel- Merima i Colgate Palmolive.

Unilever:
Stalne inovacije

Unilever je u Srbiji i Crnoj Gori, na tržištu proizvoda kućne hemije, prisutan sa dva internacionalna brenda: Cifom i Domestosom. “Podaci o Unileverovom učešću na tržištu (izvor: MEMRB, 2006. godina), i stalno rastući trend prodaje, pokazuju da Unilever uspešno posluje u dva najveća segmenta tržišta – sredstva za čišćenje malih površina i sredstva za čišćenje velikih površina. Cif i Domestos uživaju lidersku poziciju u glavnim segmentima tržišta: u abrazivnim višenamenskim sredstvima za čišćenje Cif je lider na tržištu Srbije, sa 36,5 odsto vrednosnog učešća, i sa 21,6 odsto na tržištu Crne Gore; dok je Domestos lider u segmentu višenamenskih sredstava za čišćenje velikih površina sa 60,4 odsto vrednosnog učešća u Srbiji i 58,9 odsto u Crnoj Gori, (podaci MEMRBa, vrednosno učešće na tržištu, prosek za 2006. godinu)“, kaže Dana Damaschin, odgovorna za marketing. Ona dodaje da su Cif i Domestos dobili najviše ocene po Synovateovim istraživanjima o najvažnijim indikatorima performansi proizvoda iz kategorije kućne hemije kod potrošača. Unilever stalno uvodi inovacije uzimajući u obzir potrebe potrošača i trendove na tržištu. U tom smislu izdvaja se Cif Power Cream Spray u svoje tri varijante, koji potrošaču nudi nov i moderan format, uz isti kvalitet, ali lakše korišćenje. Kada je u pitanju konkurencija, u Unileveru smatraju da je tržište kućne hemije značajno po veličini, dinamično i kompetitivno. Kao ostale najvažnije učesnike na tržištu navode Henkel-Merimu, Reckitt Benckiser i Procter&Gamble.
Snažna marketinška podrška
“Domestos je robna marka proizvoda za čišćenje koja aktivno deluje na odstranjivanje vidljive prljavštine, ali i na uništavanje svih bakterija i dezinfekciju površina. Od univerzalnih sredstava za čišćenje postoji Domestos – dezinfikujući izbeljivač visokog viskoziteta. Cif je marka efikasnih proizvoda za čišćenje koji odstranjuju tvrdokornu prljavštinu sa raznih površina u domaćinstvu – u kupatilu, kuhinji, ostatku kuće, ostavljajući ih blještavo čistim – a da pritom ne grebe i ne oštećuje površine. Tokom poslednjih godina, Cif je proširio snagu krema, koristeći uspešan recept i u slučaju drugih proizvoda, stvaranjem linije gel i sprej sredstava za čišćenje, napravljenih radi bržeg i efikasnijeg čišćenja. Linija proizvoda obuhvata: Cif Cream sa tri varijante u vidu abrazivne kreme; Cif Super Cream; Cif protiv kamenca i rđe; Cif Power Cream Universal Spray”, kaže Dana Damaschin. Ona dodaje da su Cif i Domestos uvek imali podršku komunikacijskih kampanja. Ove godine, putem već tradicionalne promotivne kampanje ‘I pomažu i daruju’, koja se odvija od 05. marta do 25. maja, Unilever privlači potrošače u prodavnice putem brojnih specijalnih ponuda i nagrada. Distributeri za Srbiju su Slavijacoop d.o.o. i Standard AVD d.o.o. Uvoznik i distributer ovih proizvoda za Crnu Goru je NALL International.

Pripremila: Marija F. Šmit