Supe

Pumpkin-soup

ZA MODERNE DOMAĆICE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.34,mart 2007.)

Pileće supe su najprodavanije i njihovo količinsko učešće iznosi 48,5 odsto. Slede goveđe, čije učešće iznosi 24,5, a zatim supe od povrća sa 16,6 i supe sa pečurkama sa 4,4 odsto. Njihova vrednosna učešća su 47, 21,5, 18,3 i 4,6 odsto.

Sve brži i dinamičniji način života iziskuje praktične načine pripreme hrane. U tom smislu su industrijske supe veoma pogodne da ženama olakšaju život i skrate vreme koje bi utrošile na pripremu domaće supe. U novije vreme pojavile su se na domaćem tržištu i instant supe koje još više skraćuju vreme pripreme, jer je dovoljno staviti ih u vruću vodu i promešati, što pruža mogućnost za njihovu upotrebu na poslu i uopšte na mestima gde ne raspolažemo komforom kao kod kuće.

Aleva:
U planu izvoz u još tri zemlje

“Aleva ad Novi Kneževac svojim proizvodom Aleva supe pokriva oko 27 odsto tržišta u Srbiji, pri čemu je njihov finansijski i fizički udeo na tržištu u porastu. Najpopularnije su Kokošija supa sa mesom, Kokošija bistra supa, Goveđa bistra supa, ABC kokošija supa i Paradajz čorba”, kaže Dragan Vitomirović, komercijalni direktor Holdinga. On dodaje i da su najtraženija pakovanja bistrih supa od 45 grama (za četiri tanjira), kao i da su u pripremi nove obične i instant supe različitih ukusa. Od nedavno Aleva supe se na tržištu mogu naći u kompletno redizajniranoj ambalaži, sa novim korporativnim znakom, što u narednom periodu kompanija planira i sa ostalim svojim proizvodima. Glavni konku renti Aleve ad Novi Kneževac su, po rečima Dragana Vitomirovića, Centroproizvod, Maggi i Podravka. Zemlje u koje se izvoze Aleva supe su: Austrija, Slovačka, Kanada, Amerika, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Slovenija, Kosovo, Crna Gora, Makedonija, Irak, Iran i Alžir, a planira se i izvoz na tržišta Ukrajne, Rusije i Rumunije, pri čemu izvoz čini oko 30 odsto prometa kompanije Aleva ad.

Centroproizvod:
Potvrda kvaliteta sa Novosadskog sajma

“Koristeći najsavremeniju tehnologiju koja se zasniva na proverenim iskustvima i na potrebama naših potrošača, Supe C postale su sinonim za kvalitet. Podelili smo ih u tri kategorije: Premium, Classic i Economy“, kaže Ivana Marković, PR kompanije Centroproizvod. Ona objašnjava da je Premium kategorija, kategorija visokokvalitetnih supa i da ima devet različitih ukusa: Krem supa od pečuraka, Krem supa od celera, Krem supa od spanaća, Pileća krem supa, Carska, Paradajz, Toskana, Brokoli i Krunska. Classic kategorija je kategorija koja je svojim kvalitetom, ukusom i cenom u potpunosti prilagođena većini konzumenata. Spravljena je po recepturi vrhunskih majstora i sadrži ukupno osam različitih ukusa: Kokošja bistra, Goveđa bistra, Francuska supa, Gurmanska, Mediterana, Posna, Prolećna i Njupa supa. Economy kategorija je, kako kaže Marković, kategorija supa koja je izbalansiranom cenom i kvalitetom našla put do velikog broja vernih potrošača. Postoji u dva ukusa: Pevac i Goveđa. U kompaniji Centroproizvod kažu da primenjuju četvorostruku kontrolu kvaliteta – počev od sirovina, ambalaže, preko proizvodnje i distribucije, pa do post prodajne kontrole. Iz Centroproizvoda ističu da je potvrda vrhunskog kvaliteta Supa C stigla i sa 73. međunarodnog poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, na kome su Supe C osvojile sedam Zlatnih i jednu Veliku zlatnu medalju. Carska supa je tom prilikom ponela titulu Šampiona kvaliteta Novosadskog sajma, što, po rečima PRa Centroproizvoda, znači da je najbolja od svih prijavljenih supa, i da je u potpunosti opravdala svoje ime. “Supe C su izuzetno kvalitetne, imaju veoma mnogo karakteristika koje nam pomažu da se osećamo zdravije i lepše. Greju nas i opuštaju. One su moderan proizvod, koji se, u skladu sa svetskim trendovima, brzo priprema i brzo konzumira”, kaže Ivana Marković.
Uskoro novi ukusi
U Centroproizvodu kažu da je, prema poslednjim rezultatima MEMRB-a, njihovo tržišno učešće prešlo 30 odsto, i da su, sa ovolikim udelom, jedan od lidera na tržištu supa. “Iako nije lako povećavati ionako dosta veliko tržišno učešće, naš udeo i dalje raste. U protekloj godini smo izuzetno porasli, i finansijski i fizički. Taj trend planiramo da nastavimo i u ovoj, kao i u narednim godinama”, kažu iz ove kompanije. Od 20 vrsta supa, koliko Centroproizvod trenutno ima u proizvodnom portfoliju, segmentiranih u tri kategorije, najpoznatije su Kokošja bistra supa (65g) i Goveđa bistra supa (65g), dok se na crnogorskom tržištu veoma dobro pokazala Njupa supa (60g) sa šest vitamina. Najpopularnije pakovanje je kesica za tri ili četiri tanjira supe, u zavisnosti od kategorije supa. Pored ovog, Centrproizvod nudi i pakovanja od 1kg, namenjena HoReCa kanalu. Kada su noviteti u pitanju, u Centroproizvodu kažu: “Mi smo kompanija koja ide u korak sa svetskim trendovima i osluškuje potrebe svojih potrošača. Naravno, pripremamo novitete. Naš je plan da stalno upotpunjujemo portfolio Supa C, u skladu sa trendovima u ishrani. Ove godine ćemo na tržište plasirati nekolicinu novih ukusa, a već u prvom kvartalu ove godine čak dva nova ukusa”. Centroproizvod svoje supe, kao i ostatak asortimana, izvozi u zemlje regiona, a u bliskoj budućnosti planira i širenje izvoza. Za konkurente u ovoj firmi smatraju ostale veće domaće proizvođače, ali i strane proizvođače koji ulaze na naše tržište.

Podravka:
Prisutna na svim kontinentima

U asortimanu Podravka supa na tržištu Srbije postoje bistre, krem i dečije supe, koje su svojim novim dizajnom jasno diferencirane. Podravka u Srbiji distribuira Podravka supe u kesicama i kockama na celokupnom tržištu, sa pokrivenošću svih značajnih prodajnih mesta. Po rečima Danijela Kocijana, direktora marketinga Podravke d.o.o. Srbija, tržišni udeo Podravka supa u kesicama u laganom je i stalnom porastu, i iz godine u godinu se beleži značajni rast prodaje. Kocijan dodaje da je Podravkin najpoznatiji i najprodavaniji proizvod Kokošja supa sa testeninom od 62g, koja je lider kako na tržištu Srbije, tako i na tržištima u celoj regiji. “Izrazito smo ponosni na činjenicu da Podravka supe prodajemo na četrdesetak tržišta, na svim kontinentima. Osim toga, Podravka ove godine obeležava i 50 godina postojanja Podravka supa, čime smo pokazali da su potrošači prepoznali kvalitet i vrednosti naših supa. Za pomenutu priliku pripremili smo i redizajn Podravka supa, sa čijom distribucijom smo upravo krenuli i kojim želimo da se što više približimo našim potrošačima. Spremili smo i niz inovacija, kako u asortimanu, tako i u komunikaciji”, kaže Danijel Kocijan, direktor marketinga Podravke Srbija.

Swisslion-Takovo:
Novi dizajn, ambalaža i tehnologija

U Swisslion-Takovu kažu da, prema pokazateljima kojima raspolažu, pokrivaju oko 25 do 30 odsto tržišta supa u kesici u Srbiji i u Crnoj Gori, dok, kada se radi o kockama, njihovo tržišno učešće prelazi 70 odsto. “Naš finansijski i fizički udeo na tržištu je u konstantnom porastu. Naime, mi smo ovom paletom i vrstom proizvoda počeli da se bavimo nakon privatizacije Takova, jer smo u porfoliju proizvodnog asortimana zatekli i dehidrirane supe. Tada su se one proizvodile pod robnom markom Takovo supe, i bilo ih je četiri – pet vrsta. Njihov tržišni udeo je bio potpuno zanemarljiv. Tim za restruktuiranje proizvodnog programa Takovo najradikalnije je izmenio baš ovu paletu proizvoda. Tako je nastala Dobra supa. Nova paleta Dobre supe podrazumevala je ne samo promenu dizajna i vrste ambalaže, već i potpunu promenu tehnologije. Primenom ’SL technology’ iskreirana je nova paleta od deset vrsta supa, a tehnološku promenu je pratila i promena dizajna, vrsta ambalaže i konceptualno novi pristup ovoj vrsti proizvoda. Zato danas tvrdimo da je SL supa, jednostavno dobra supa i ne treba joj ni jedan više prefiks kvaliteta“, kaže Snežana Lauš, potpredsednik za tržište Koncerna Swisslion-Takovo. Ona dodaje da se kada se jednom proba, Dobra supa uvek ponovo traži, i da joj potrošači postaju apsolutno lojalni. “Ona je idealan spoj ukusa, kvaliteta same sadržine i izvandredne organoleptike. U isto vreme deo je i projekta ’Zdrava hrana-zelena jabuka’. Postoje brojna istraživanja o Dobroj supi, koja pružaju obilje detalja po kojima se ona razlikuje od drugih vrsta supa, ali to je zaista tema stručne rasprave nutricionista. Međutim, potrošač, iako, moram priznati, još uvek nedovoljno edukovan o tome šta sve ’dobija’ konzumiranjem Dobre supe, to jednostavno oseti prilikom prvog konzumiranja i uvek joj se rado vraća”, kaže Lauš.
Sopstvena proizvodnja komponenti
U Swisslion-Takovu kažu da su, prema odabiru potrošača, najpopularnije sledeće vrste supa: Kokošija bistra supa, Goveđa supa, Kokošija sa mesom i Povrtna supa. Međutim, ono što ih raduje je to što konstantno raste kupovina specijalnih vrsta supa kao što su Ćureća supa i Jagnjeća krem supa, kao i Krem supa od krompira i pečuraka i Paradajz supa. “Na tu paletu supa smo mi upravo i ponosni”, ističe Lauš. Ona otkriva da koncern Swisslion-Takovo priprema promenu oblika pakovanja kocke – koncentrat supe. Takođe, u pripremi je i HoReCa pakovanje dehidirane supe i nekoliko novih ukusa. Najveća konkurencija ovoj kompaniji su Centroproizvod i Podravka. Mada, kako kaže Lauš, sa Podravkom imaju razvijenu i proizvodnu saradnju, tačnije proizvodnu kooperaciju, baš u segmentu proizvodnje dehidrirane supe, jer Podravka goveđu juhu za tržište Srbije i Crne Gore proizvodi u svojim pogonima u Gornjem Milanovcu. Dobra supa se izvozi na sva ex-Yu tržišta – blizu 40 odsto ukupne proizvodnje se plasira na strana tržišta. Za specifična tržišta kao što su Slovenija i Hrvatska izvršena su i potrebna prilagođavanja na samoj ambalaži, tako da Swisslion-Takovo na ta tržišta plasira dehidrirane supe pod nazivom Dobra juha. “Mi smo jedina kompanija na ovim prostorima koja sama proizvodi najveći broj komponenti za dehidrirane supe: sve vrste sušenog povrća, testeninu, a upravo radimo tehnološke probe mesnih ekstrata u našoj fabrici mesnih prerađevina ‘SL Mitros’. Dakle, Swisslion-Takovo od početka do kraja kontroliše proces proizvodnje dehidrirane supe i vrlo brižljivo bira sve sastojke. Samim tim, možemo da zaključimo – Dobra supa je prava domaća supa, jer su njeni sastojci plodovi sa ovih prostora”, ističe Snežana Lauš.

Yumis:
Nova linija i proširenje palete krem supa

“Preduzeće Yumis, nakon 16 godina svog postojanja, predstavlja važan činilac na srpskom tržištu, odnosno, svaka četvrta prodata supa je Yumisova, i svake godine taj udeo je sve veći”, kaže Miroslav Popović, komercijalni direktor Yumisa. Popović dodaje da široka paleta supa omogućava Yumisu da se na tržištu ’trka’ rame uz rame sa domaćom, a i stranom konkurencijom – Centroproizvodom, Podravkom, Alevom. Kao najprodavanije, u preduzeću Yumis posebno izdvajaju Kokošiju bistru supu sa testeninom i Goveđu bistru supu sa testeninom, mada su, kako kažu, po prodaji, vrlo blizu njih i Školska i Zvezdana supa, odnosno sve prodavanija na našem tržištu Posna supa. Osim ovih, Yumis u svom proizvodnom programu ima i sledeće supe: Pileću krem, Krem supu od pečuraka i Supu od paradajza, u pakovanju od 70g; u pakovanju od 58g – Kokošju supu sa knedlama i Goveđu supu sa knedlama; i supu Minestrone, u pakovanju od 80g. Najpopularnija su pakovanja od 65g, u kutiji, komercijalnom pakovanju, od 30 kesica. Što se noviteta tiče, Miroslav Popović ekskluzivno najavljuje uvođenje nove linije za proizvodnju Supe Kocka i proširenje palete krem supa. Osim u Srbiji, Yumisove supe su prisutne i u inostranstvu: u Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, BiH, Albaniji, Mađarskoj, Švajcarskoj, Švedskoj, Ukrajini, Australiji i drugim zemljama. Na inostrano tržište plasira se polovina ukupne proizvodnje. “Posebna pažnja u Yumisu poklanja se kvalitetu. O tome svedoči sertifikat o primeni sistema kontrole kvaliteta HACCP. Septembra 2006. godine, na godišnjoj kontroli, to je potvrđeno i od strane TUV Management Service GmbH-a – Munchen – Germany. Na našoj listi kupaca su vrlo značajna trgovačka imena: Delta Maxi, Pekabeta, C Market, Tempo, M-Rodić, Metro cash&carry, Mercator, CBA, KTC, Zdrava Alijansa, Univerexport, Magnetron, SL Gross i mnogi drugi”, kaže Popović.

Pripremila: Marija F. Šmit