Pelene za bebe

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.34,mart 2007.)

Pelene se najviše prodaju u velikim prodavnicama. Njihovo količinsko učešće je 38,3 odsto. Slede supermarketi sa 24,6 i male radnje sa 21,4 odsto. Najmanja prodaja ostvaruje se u kioscima, 1,4 odsto.

Potreba za korišćenjem pelena za bebe postoji od kada postoji i čovekova potreba za pokrivanjem tela. Bez obzira na bogatstvo, društveni status, poreklo, obrazovanje, pelene su neizbežni deo svake porodice sa bebom. U zapisima Egipćana i Rimljana postoje dokazi da je ovaj proizvod još tada korišćen. Izgled i struktura tadašnjih pelena nema mnogo sličnosti sa današnjim, ali namena je ista. Od 50-tih godina prošlog veka, konstantna poboljšanja su pratila pelene za bebe. Takmičenje među proizvođačima se nastavlja do danas. Pelene su od obične pamučne tkanine došle do proizvoda koji se pravi od sve udobnijih i prijatnijih materijala za nežnu bebinu kožu, sa sve većom upijajućom moći.

Procter&Gamble:
Za svaki stupanj bebinog razvoja

„Kao stručnjak za negu beba, Pampers® je stalno tragao za novim i boljim tehnologijama, dodajući nove karakteristike već postojećim i lansirajući nove proizvode. Od oktobra 2005. godine Pampers® je dizajnirao jednokratne pelene za svaki stupanj bebinog razvoja da bi zadovoljio svačije potrebe: Pampers® New Baby program namenjen bebama od rođenja do pet meseci života, blago štiti osetljivu kožu novorođenčadi tokom prvih meseci, kada bebe putem nežnog dodira na koži počinju da otkrivaju svet oko sebe. New Born je jedina jednokratna pelena koja, zahvaljujući jedinstvenom poroznom sloju, upija ne samo tečnost, već i mekanu bebinu stolicu. Pampers® Active Baby program namenjen bebama od trećeg do 18. meseca, obezbeđuje izuzetan osećaj suve kože i slobodu pokreta, koja omogućava nesmetano istraživanje bebama radoznalim u učenju i otkrivanju novih stvari. Pampers® Let’s Go program sastoji se od pelena sa tzv. pull-on sistemom i namenjen je samostalnim i aktivnim bebama, koje žele sve da urade same, čak i da stave ili skinu pelenu.
Vrednosti brenda
Iz kompanije P&G podsećaju da se Pampers® na tržištu Srbije pojavio 1996. godine i od tada se stalno razvija, postajući omiljeni izbor i roditelja i medicinskih krugova koji se bave dečjom negom. Pampers® nudi dva tipa proizvoda najboljeg kvaliteta za negu bebine kože: jednokratne pelene i vlažne maramice. „Pampers® se neprekidno bavio poboljšanjem života majki i beba kroz konstantne edukacije i organizovanjem profesionalnih programa u porodilištima i izvan njih, što se ogleda i u značajnom porastu tržišta i usmerenosti potrošača ka jednokratnim pelenama visokog kvaliteta. Pampers® je naročito fokusiran na razvoj beba. Brend je čuven širom sveta i ima zasluženo poverenje potrošača kako zbog visokog kvaliteta svojih proizvoda, prilagođenih svakom stupnju bebinog razvoja, tako i zbog stalne podrške profesionalnim programima, koji za cilj imaju poboljšanja kvaliteta nege beba. Procter&Gamble ima rigorozan globalni Program o sigurnosti kvaliteta koji obuhvata redovne provere kvaliteta (Quality Assurance and Good Manufacturing Practice – GMP) zajedno s proverama u svim proizvodnim pogonima. Ovi zahtevi su u skladu sa ISO standardima 9001 i GMP smernicama koje su trenutno na snazi za medicinske i kozmetičke proizvode u SAD, Evropskoj uniji i Japanu. One su, takođe, usaglašene s međunarodnim zakonima i regulativama“, ističu iz kompanije Procter&Gamble.
Povećana upotreba
Prema oceni kompanije P&G, tokom poslednje decenije u Srbiji je tržište pelena za jednokratnu upotrebu u stalnom porastu, dok se u poslednjih nekoliko godina udvostručilo. Potrošnja pelena za jednokratnu upotrebu i dalje je niža nego u mnogim drugim evropskim zemljama, ali se tokom narednih godina očekuje dalji rast tržišta u Srbiji. Sve više roditelja u Srbiji umesto običnih pelena radije koristi kvalitetne pelene za jednokratnu upotrebu, jer je njihov kvalitet u kategoriji dečje nege veoma visok. Visoka moć upijanjai svojstva koja pomažu u zaštiti bebine kože su od velikog značaja za roditelje i dovoljan razlog za korišćenje pelena za jednokratnu upotrebu, čak i kad se čini da su one mnogo skuplje u odnosu na obične pelene.

Pripremila: Ana Filipović