Četkice za zube

ZA ZDRAV I LEP OSMEH

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.33,februar 2007.)

Oko jedne trećine četkica za zube proda se u hiper i supermarketima, jedna četvrtina u velikim prodavnicama, dok približno po jedna petina otpada na male prodavnice i specijalizovane radnje.

Četkice za zube koristimo svakodnevno, neko jednom, neko više puta u toku dana, kako bismo imali zdrave zube i lep osmeh. Samim tim, one su proizvod koji se može pronaći u svakom kupatilu, pa je njihova ponuda na tržištu veoma bogata. Po mišljenju stručnjaka, četkicu za zube treba koristiti najviše tri meseca. Nakon toga treba je promeniti, jer više nije u stanju da nam efikasno očisti zube, čak i ukoliko i dalje izgleda kao nova.

Colgate Palmolive: Stabilna prodaja
Po rečima Jasne Novak, menadžera za razvoj tržišta Srbije i Crne Gore Colgate Palmolive Adrie (predstavništvo u Beogradu), kompanija Colgate Palmolive, preko svojih ekskluzivnih distributera, AWT-a za teritoriju Srbije i EXPO Commerca za teritoriju Crne Gore, svojim proizvodima pokriva celokupnu teritoriju Srbije i Crne Gore, obuhvatajući tako različite kanale i formate prodaje. „Colgate četkice za zube su dugo prisutne i dobro poznate četkice sa liderskom pozicijom na našem tržištu i sa stabilnom prodajom“, kaže Novak i dodaje da Colgate beleži blagi porast prodaje u odnosu na period iz prošle godine. Na tržištu Srbije i Crne Gore, Colgate Palmolive plasira četkice za zube pod jedinstvenim brendom Colgate, koji je, po rečima Jasne Novak, svetski lider u oralnoj higijeni i stalno istražuje tržište i potrebe potrošača, razvija nove tehnologije i plasira novitete. Što se konkurencije tiče, Jasna Novak kaže: „Pratimo aktivnosti svih proizvođača koji su prisutni na našem tržištu, a kao glavnog konkurenta izd, vajamo brend Oral B“.
Popularna bonus pakovanja
Colgate četkice za zube se međusobno razlikuju po svojim svojstvima i pakovanju. Tako, uskladu sa potrebama potrošača, Colgate u svojoj ponudi ima sledeće četkice za zube: Colgate 360º- četkica dizajnirana za higijenu celih usta. Uzdignuti vrh čisti teško dostupne delove, meki vrhovi za poliranje uklanjaju mrlje, jedinstveni čistač jezika pomaže da nežno i sigurno očistite jezik, zaobljene dlačice čiste između zuba i duž linije desni, a drška četkice je ergonomskog dizajna. Colgate Microsonic – četkica na baterije sa 20.000 vibracija u minuti koja uklanja duplo više kamenca od manuelnih četkica, Colgate Max Fresh – četkica koja prodire duboko između zuba otklanjajući dentalni plak i bakterije, pružajući tako maksimalnu svežinu usta. Tu su i Colgate Whitening – za vidljivo čiste i bele zube, Colgate Massager – koji nežno masira i jača desni, Colgate Navigator Plus – sa posebno gipkom glavom koja omogućava da se izbegne prekomerni pritisak na desni, Colgate Zig Zag Flexibile – sa gipkom drškom, koja se nežno savija, a specijano dizajnirana glava u obliku dijamanta je prilagođena za lakši pristup zadnjim zubima. Colgate Extra Clean 1+1 gratis – veoma popularna četkica u gratisnom pakovanju, Colgate Plus – dizajnirana za efikasno čišćenje zuba, istovremeno štiti desni i gleđ zuba. U segmentu dečijih četkica za zube Colgate u svojoj ponudi ima sledeće četkice: Colgate Smiles – tri varijante dečijih četkica, u zavisnosti od starosne dobi deteta: My first Colgate, Junior i Youth. Ove četkice su posebno dizajnirane za potrebe male dece čiji su zubi u razvoju, a takođe obezbeđuju masažu desni uperiodu rasta zuba. Colgate Premier Ultra Kids – kvalitetna četkica za zube za decu od tri do sedam godina. Iz Colgatea kažu da su primetili trend da sve popularnija postaju bonus pakovanja, koja imaju gratis za potrošača.

Lora Company: Među vodećim oglašivačima
GlaxoSmithKline iz Engleske je farmaceutska kompanija koja pored lekova proizvodi i liniju proizvoda za oralnu higijenu Aquafresh. Uvoznik i distributer Aquafresh četkica za zube za Srbiju je Lora Company iz Beograda. Po rečima Duška Glišića, General Managera i Sanje Marković Dakić, Marketing Managera, Lora Company konstantno beleži pozitivan rast u finansijskom i fizičkom tržišnom učešću. Iz Lora Companyja kažu da u toku ove godine očekuju i novitete, ali da je otome još rano govoriti. Dodali su da je Aquafresh među vodećim oglašivačima ukategoriji zubnih četkica, a da su mu konkurencija (po azbučnom redosledu): Oral B, Reach, Signal i Colgate.
Sistem fleksibilnog vrata
Aquafresh četkice imaju patentiran i zaštićen sistem fleksibilnog vrata koji pomaže i štiti desni od suvišnog pritiska. Postoje Aquafresh četkice za zube sa mekim, srednjim i tvrdim vlaknima i podeljene su u tri segmenta: osnovno pranje zuba, premium pranje zuba i superiorno pranje zuba. Za osnovno pranje zuba četkice su: Clean&Flex – sa zaobljenim vlaknima koja štite desni i neklizećom gumenom drškom koja dobro leži u ruci; Clean &Control – sa fleksibilnom glavom četkice koja obezbeđuje dodatnu fleksibilnost i zaštitu desni; i ln-Between Clean – sa različitom dužinom vlakana i fleksibilnom glavom četkice, što obezbeđuje efikasno pranje prostora između zuba. Za premium pranje zuba koriste se četkice: Front &Back – sa fleksibilnim vratom i glavom četkice koji obezbeđuju intenzivno čišćenje zadnjih zuba; All Angles – sa kombinacijom ukrštenih vlakana različitih dužina, uz fleksibilni vrat četkice, koja obezbeđuju bolji prodor između zuba, u cilju efikasnijeg uklanjanja naslaga; Max Active – sa višeugaonim sistemom vlakana, pokretljivim vratom i vrhom i udobnom anatomskom drškom, idealna za dubinsko čišćenje zuba. Za superiorno pranje zuba postoje četkice: White&Shine – sa gumenim lamelama ukombinaciji sa vlaknima, koja dubinski čiste i otklanjaju površinske mrlje, u cilju obnavljanja prirodne beline zuba i Extreme Clean Tooth&Tongue – prva četkica za zube i jezik, koja ima jedinstvene meke gumene lamele sa zadnje strane, dizajnirane za uklanjanje bakterija sa površine jezika, i to pet puta više nego kada perete samo zube. Pri tom, većini ljudi najviše odgovara anatomski oblikovana četkica srednje tvrdoće vlakana. Aquafresh ima i poseban program četkica za decu: Mini – prva zubna četkica za decu od četiri meseca starosti; Flex-o-Friends za dete koje ima sve mlečne zube, to jest od treće godine; i Junior – za dete koje ima kombinaciju mlečnih i stalnih zuba, zapravo od šeste godine.

Alstar: Promovisanje i edukacija
„Po poslednjim rezultatima prodaje naturalni i finansijski pokazatelji ukazuju na rast u celoj kategoriji za 13 odsto u2006, uodnosu na prethodnu godinu. Fresh Breath četkica koja je prošle godine lansirana na našem tržištu ostvarila je značajan nivo prodaje“, kaže Mirjana Jović, Marketing manager Alstara, distributera Johnson &Johnson četkica za zube na našem tržištu. Ona dodaje da je Fresh Breath četkica za svež dah s čistačem jezika na poleđini i da omogućava uklanjanje pet puta više bakterija nego kada se samo održava higijena zuba. Jović najavljuje da je ove godine planirano da se posebna pažnja pokloni promovisanju i edukaciji potrošača. Glavni konkurenti su im Colgate, Oral Bi Aquafresh.
Dupli efekat
J&J Reach četkice za zube su posebno oblikovane, kako bi došle i do najnedostupnijih mesta, čime održavaju zdravlje zuba i desni. Celokupna Reach linija uključuje Dual Effect četkice za superiorno čišćenje zuba i masažu desni, Interdental četkice, sa vlaknima koja su oblikovana tako da čiste i teško dostupna mesta između zuba, i Access četkice sa zaobljenim vrhom koji im omogućava pristup najnedostupnijim mestima usne šupljine. Najpopularnija pakovanja su: Reach Dual Effect Full Firm, Reach Dual Effect Full Medium, Reach Dual Effect Full Soft, Reach Interdental Full Firm, Reach Interdental Full Medium, Reach Interdental Full Soft, Reach Freshbreath Firm, Reach Freshbreath Medium i Reach Freshbreath Soft.

Unilever: Stalni rast
Na tržištu Srbije i Crne Gore Unilever je zastupljen sa jednim internacionalnim brendom – Signal. „Od samog lansiranja, fokus je na segmentu pasti za zube, kroz konstantnu podršku inovacija. Lansiranje Signal četkica za zube bilo je posledica želje da se iskoristi prepoznatljivo ime brenda, kao i činjenice da je Signal ekspert u pojedinim segmentima oralne higijene“, kažu iz ove kompanije. „Signal četkice za zube svake godine beleže rast od 10 odsto, samim tim, čvrsto verujemo da je naš udeo na tržištu u porastu“, kaže Dana Damaschin, Signal Brand Manager za region jugoistočne Evrope. Glavni konkurenti Signalu na našem tržištu su, po njenim rečima, Colgate, Oral B i Aquafresh, a pored njih, tu su i Reach i Zirodent.
Ove godine novi dizajn
Signal ‘u misiji za lepši osmeh’ nudi kompletnu negu usta, odgovarajući na različite potrebe potrošača raznovrsnošću usvom asortimanu. Na domaćem tržištu postoji osam vrsta četkica, urazličitim cenovnim kategorijama. Signal Expert (Benefit), Signal White System, Signal Integral i Signal Air Precision nastali su kao rezultat upotrebe najnovijih dostignuća uizradi četkica za zube. Signal Classic Plus i Signal Essential nude kvalitetne rezultate u čišćenju zuba, po pristupačnoj ceni. Signal je prisutan i usegmentu četkica za zube za decu, i to sa dve varijante: Signal Pingo Junior i Signal Kids 7-13. „Sve četkice za zube u 2007. godini dobiće nov dizajn i imaće veću uočljivost na polici“, kaže Dana Damachin, Signal Brand Manager za region jugoistočne Evrope.

Pripremila: Marija F. Šmit