TOALET PAPIR

FokusToaletPapir

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 140, jul 2016)

“IZUM” KOJI JE OLAKŠAO ŽIVOT

Prema broju proizvoda u pakovanju, najpopularniji je toalet papir od 10kom (43,4%), a slede pakovanja od 4kom (24%) i 24kom (12%), pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period mart 2015 – februar 2016. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 23% kategorije toalet papira, u Beogradu 29%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 20%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 28%. Najveći količinski udeo u prodaji kategorije toalet papira beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 49%. Kroz kanal velikih radnji proda se 27% količina toalet papira, za njima slede male radnje sa 18%, dok se kroz kanal drogerija proda 6%. U kanalu kiosaka/paviljona je generisano 0,2% količinske prodaje kategorije. Na promociji se proda 26,9% količina toalet papira, a bez promocije 73,1% (odnosi se na promo proizvode i pakovanja, ne na spuštanje cene). Prema broju proizvoda u pakovanju, najpopularniji je toalet papir od 10kom (43,4%), a slede pakovanja od 4kom (24%), 24kom (12%), 1kom (6,7%), 8kom (4,4%), 16kom (4%), 12kom (3,4%) i 20kom (1,3%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Drenik ND, LPB Promet, Paloma, SCA Hygiene Products i proizvođači privatnih robnih marki zbirno. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Bony, Camelia, Paloma, Zewa i privatne robne marke zbirno.

Paloma

Dika Vranc, rukovodilac strateškog marketinga:

Paloma je isporučilac i proizvođač različitih higijenskih papira sa 143-godišnjom tradicijom, koji pokriva tržišta u više od 30 zemalja Evrope i šire, prevashodno u regionu Adria. Strategija preduzeća je zasnovana na jačanju brenda Paloma. Ponosni smo na činjenicu da je brend prema poslednjim merenjima agencije Valicon zauzeo 15. mesto u kategoriji Top regionalnih brendova, što brend Paloma čini jedinim brendom higijenskih papira u društvu najvećih međunarodnih brendova. Svoju ponudu za tzv. Consumer program namenjen krajnjem potrošaču razvijamo u više kategorija: toaletni papiri, ubrusi, toaletne maramice i salvete. Osim toga, na tržištima je sva ponuda dostupna pod jedinstvenim brendom Paloma, a pojedinačni podbrendovi svrstavaju proizvode u klase kvaliteta sa određenim prednostima za potrošače. Sve više pažnje takođe posvećujemo higijenskim papirima u tzv. Away from home programu za velike potrošače (hoteli, bolnice, škole, agencije za čišćenje…) koji su ove godine dostupni u osveženoj ponudi pod brendom Paloma Professional. Tržište Srbije je za Palomu veoma važno s obzirom na to da je jedno od njena tri najveća tržišta u regionu. U strukturi prodaje upravo toaletni papiri predstavljaju najvažniji deo. Potrošačima stoje na raspolaganju različite linije toaletnih papira: Paloma Sensitive Care, Exclusive, Delux i Classic. Paloma Sensitive Care predstavlja najbolji kvalitet iz Palome koji uz dodatak losiona, izabrani kvalitet i specijalno utiskivanje papira pruža najveću udobnost prilikom korišćenja. Sensitive Care je dostupan u 3 sloja (Almond) i 4 sloja (Calendula i Silk Extract). Posebnost predstavljaju sezonski prigodni proizvodi, npr. Paloma Delux Spring&Summer ili Paloma Exclusive Football edition koji izabranim ciljnim grupama pružaju posebno iskustvo. Standard na tržištu toaletnih papira još uvek predstavljaju pakovanja od po 10 rolni, a Paloma takođe nudi pakovanja od po 16, 8 ili 4 rolne. Primetili smo da i u Srbiji potrošači sve češće kupuju velika pakovanja i kvalitetniji papir. Prodaja Palome u Srbiji beleži konstantan rast. Najbolje se, gledajući tržišne udele kod toaletnih papira, pokazuje u Beogradu (prema Nielsenovim regionima), kao i u hiper i super marketima (po tipu prodavnica na tržištu total Srbije), gde Palomin vrednosni tržišni udeo iznosi 10% (kategorija Suvi toaletni papir, mart/april 2016, autorska prava 2016, Nielsen). Potencijal predstavljaju istočna i južna Srbija, kao i srednji i manji formati prodavnica gde prvenstveno treba poboljšati distribuciju. Sa lokalnim distributerom – Alca trgovina Srbija, koji je već dugi niz godina naš partner na srpskom tržištu, radimo zajedno na stalnoj optimizaciji i širenju prisustva u prodavnicama. Pažljivo pratimo trendove na tržištu i u trgovini, kao i aktivnosti konkurencije na tržištu. Na osnovu toga promišljeno pravimo promocije kod pojedinačnih trgovaca i razvijamo odgovarajući komunikacioni splet.

SCA Hygiene Products

Hana Rukavina, Customer Marketing Manager Adriatics:

Zewa je na srpskom tržištu dostupna u pakovanjima od 10, 4, 16 i 20 rolni. Ono što naše proizvode čini jedinstvenim na tržištu je rastopivi karton, koji se nakon potrošene rolne papira može baciti u wc šolju. Karton je biorazgradiv i razgrađuje se u cevima čak brže od toalet papira. Naši najprodavaniji proizvodi su Zewa od 10 rolni Delicate Care i Cashmere Peach. Prodaja kontinuirano raste na srpskom tržištu kroz sve kanale prodaje, a najbolje udele u prodaji imamo u supermarketima i hipermarketima.
SCA kontinuirano radi na razvoju svojih proizvoda i pakovanja. Zewa je 2014. godine lansirala jedinstveni rastopivi karton što je inovacija retko viđena u kategoriji toalet papira. Prošle godine je poboljšana tehnologija proizvodnje papira na način da je pojačana percepcija mekoće i upijanja. Nedavno je na srpskom tržištu lansiran i vlažni toalet papir, koji je dermatološki testiran i siguran za odlaganje u wc šolju prema EU standardima. Prodaju se trudimo da poboljšamo ulaganjem u kvalitet proizvoda, inovacije i promocije koje podstiču prodaju.