PAŠTETA

fokus_pasteta

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 139, jun 2016)

UKUSNO “REŠENJE” ZA DORUČAK I VEČERU

Najveci kolicinski udeo u prodaji kategorije paštete beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 45%. Kroz kanal velikih radnji proda se 31% kolicina paštete, a za njima slede male radnje sa 25%. Kroz kanal kiosaka i paviljona se proda oko 0,1% kategorije, pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenovic, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na kolicinsko ucešce na tržištu Srbije za period april 2015 – mart 2016. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 29% kategorije paštete, u Beogradu 26%, u centralnoj jugoistocnoj Srbiji 20%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 25%. Najveci kolicinski udeo u prodaji kategorije paštete beleže hipermarketi i supermarketi - u posmatranom periodu taj udeo iznosi 45%. Kroz kanal velikih radnji proda se 31% kolicina paštete, a za njima slede male radnje sa 25%. Kroz kanal kiosaka i paviljona se proda oko 0,1% kategorije. Kada je rec o kolicinskom udelu u prodaji prema promociji, bez promocije se proda 97% pašteta, a na promociji 3%. Vodeci proizvoaci (po abecednom redu) su: Atlantic grupa, Carnex, Neoplanta, Yuhor i proizvoaci privatnih robnih marki zbirno. Vodece robne marke (po abecednom redu) su: Argeta, Carnex, Patelina, Yuhor i privatne robne marke zbirno.

GfK analiza tržišta

Dalibor Minic, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta pašteta u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domacinstava za period od avgusta 2015. do februara 2016. godine. Kada posmatramo ukupne kolicine na tržištu, domacinstva u Srbiji su u posmatranom periodu konzumirala paštete manje nego u istom periodu prethodne godine, iako se baza kupaca ovog proizvoda povecala sa 74% na 78% od ukupnog broja domacinstava u zemlji. Na domacem tržištu prisutno je preko 60 brendova pašteta i nešto manji broj kompanija koje u ponudi imaju proizvode iz ove kategorije. Pet vodecih brendova na tržištu, prema kolicinama kupljenim od strane domacinstava, ‘zauzima’ 70% tržišta pašteta, i ti brendovi su, abecednim redosledom: Argeta, Carnex, Matijevic, Neoplanta i Yuhor. Paštete se najviše kupuju u minimarketima, koji ‘zauzimaju’ oko 29% kolicinskog tržišnog ucešca u kategoriji. Odmah za njima slede supermarketi sa 27% ucešca i tradicionalne prodavnice sa 25%. Nešto više od 9% ukupnih kolicina pašteta u domacinstvima dolazi iz mesara, dok se nešto manje od 9% kupi u prodavnicama velikog formata – hipermarketima i cash&carry objektima. Trgovacke marke u kategoriji pašteta imaju prosecnu zastupljenost, sa nešto manje od 6% kolicinskog tržišnog ucešca. U analiziranom periodu zabeležen je rast znacaja trgovackih marki pašteta u odnosu na isti period pre godinu dana. Takoe se beleži i rast prodaje pašteta na promocijama i akcijama, koje su u periodu avgust 2015 – februar 2016. dostigle 19% ucešca u ukupnim kolicinama kategorije. Posmatrano po pakovanjima, najzastupljenije je aluminijumsko sa oko 41% kolicinskog ucešca na tržištu pašteta, zatim paštete i namazi u crevu sa 34% kolicina, i paštete u konzervi koje ‘zauzimaju’ 23%. Na preostale tipove pakovanja (tuba i plasticno pakovanje), odlazi preostalih 3% kolicinskog ucešca. Segmentacija pašteta po ukusu pokazuje da je sa 38% kolicinskog ucešca u kategoriji najzastupljenija jetrena pašteta, dok pašteta sa šunkom cini 23% ukupnih kolicina, pileca 17%, a u preostalih 21% objedinjeni su svi ostali ukusi pašteta.

Atlantic grupa

Ana Žunjanin, Senior Brand Manager za Argetu:

Argeta je više od paštete, mnogo više od samo brenda i mnogo više od samog proizvoda. Iza sebe nemamo mesnu industriju vec je naša proizvodnja usmerena iskljucivo na proizvodnju Argete, sa posebno izabranim kvalitetnim sirovinama. To nas cini drugacijim u odnosu na konkurenciju. Naše paštete su proizvedene u skladu sa meunarodnim higijenskim standardima i usklaene sa HACCP-om. Odlicnost potvruju i serti kati ISO 9001, ISO 14001 i Halal. Najpoznatiji i najstariji ukus je kokošja pašteta, a danas robna marka Argeta na srpskom tržištu združuje 13 razlicitih ukusa pod robnom markom Argeta i Argeta Junior. U Adriatic regionu, prema Nielsenovim istraživanjima, Argeta je najprodavanija robna marka u Sloveniji sa vrednosnim ucešcem od 42,1%* i u BIH sa vrednosnim udelom od cak 50,3%*, dok je u Hrvatskoj sa 22,6% udela*, kao i u Srbiji sa ucešcem od 21,1%* na drugom mestu prema vrednosnoj prodaji. Osim u regionu, Argeta beleži odlicne rezultate i na zapadnoevropskim tržištima, pa tako u Austriji Argeta cini trecinu, a u Švajcarskoj cetvrtinu svih prodatih pašteta. U ribljem segmentu, Argeta drži primat u regionu i prodaje se u više od 20 zemalja širom Evrope. Odlicni rezultati brenda Argeta postignuti su zalaganjem strucnog tima Atlantic grupe, ciji je osnovni cilj da se sacuva najviši nivo kvaliteta proizvoda, uz dobru marketinšku strategiju i podršku, kao i dobru egzekuciju na prodajnom mestu. Naši strateški planovi su, i nadalje, garancija proizvoda vrhunskog kvaliteta, razvijanje novih ukusa i ambalaže, kao i ulazak u nove kategorije. A uz to, želimo da zadržimo i ojacamo poziciju na postojecim tržištima i osvojimo nova, jer je krajnji cilj – globalni identitet robne marke Argeta. Znamo da takav imidž možemo zadržati i izgraditi, iskljucivo uz neprestano otkrivanje želja potrošaca, pracenjem trendova, i politikom snažne komunikacije sa potrošacima, uz inovativni pristup tržištu. Upravo je na tržištima u regionu u toku marketinška kampanja ‘Kako je ti najviše voliš?’ putem koje želimo da u direktnoj komunikaciji sa našim potrošacima dobijemo odgovore o razlicitim nacinima i emotivnim momentima konzumacije Argete. *Slovenija – panel maloprodaje, period feb’15 – jan’16, kategorija pašteta, udeo izracunat na nivou cele kategorije na totalu Slovenije sa diskonterima; *Bosna i Hercegovina – panel maloprodaje, period feb/mart’15 – dec/jan’16, kategorija pašteta, udeo izracunat na nivou cele kategorije na totalu BiH; *Hrvatska – panel maloprodaje, period apr/ maj’15 – feb/mart’16, kategorija pašteta, udeo izracunat na nivou cele kategorije na totalu Hrvatske sa diskonterima; *Srbija – panel maloprodaje, period apr/ maj’15 – feb/mart’16, kategorija pašteta, udeo izracunat na nivou cele kategorije na totalu Srbije.

Carnex

Tijana Katalinic, Brand Manager:

Carnex je proizvoac broj jedan po kolicinskoj prodaji pašteta i namaza sa ucešcem od 33,5% na tržištu Srbije, u periodu februar/mart 2015 – decembar 2015/januar 2016, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa. Liderska pozicija u proizvodnji pašteta, kvalitet, tradicija i lojalnost koju nam naši potrošaci ukazuju za nas su najjaci motiv i obaveza da budemo odgovorni prema potrošacima, ponudimo najbolji kvalitet i savremene proizvode. Carnex jetrena pašteta predstavlja sinonim za paštetu u našoj zemlji. Ukus Carnex jetrene paštete je nešto cega se secamo još iz detinjstva i zbog cega je ova pašteta kultni brend. Upravo su jetrene paštete, u razlicitim pakovanjima, naša top tri artikla po prodaji na tržištu Srbije. Iako kategorija pašteta beleži pad prodaje u odnosu na prethodnu godinu, Carnex paštete predstavljaju izuzetak, i beleže rast u odnosu na isti period protekle godine. Zahvaljujuci širokoj distribuciji, prisutni smo u svim kanalima prodaje i trgovinskim marketima. Hiper i supermarketi i dalje su noseci kanali prodaje. Iako apsolutni lider kategorije, Carnex se ne zadovoljava postignutim, vec konstantno ulaže trud i resurse da kreira nove, moderne proizvode. Kompanija Carnex sluša i prepoznaje potrebe potrošaca i nastoji da im ponudi nešto novo i pre svega – kvalitetno. Upravo zbog toga, Carnex je kreirao novu liniju pašteta pod nazivom Selection, ciji je najnoviji clan kokošija pašteta. Selection paštete napravljene su od cistog mesa, bez dodatih aditiva i veštackih boja. Namenjene su onima koji tragaju za bogatim i drugacijim ukusima. Pratimo potrebe onih koji su sa nama odrastali i sazrevali, ali u isto vreme mislimo i na one najmlae, koji su naš zalog za buducnost. Nova Smazalice pileca pašteta osmišljena je prvenstveno za mališane, što se može videti i na osnovu samog dizajna ambalaže. Ova pašteta napravljena je od pažljivo odabranih komada pileceg mesa, bez aditiva i bez konzervansa. Svesni smo da je pad kupovne moci doveo do pada prodaje razlicitih proizvoda. Carnex se protiv tog trenda bori kvalitetom svojih proizvoda, a potom i znanjem i trudom naših zaposlenih. Pored standardnih alata za unapreenje prodaje (e kasno pozicioniranje i promovisanje proizvoda, reklamne kampanje, sniženje cena), nacin na koji obezbeujemo rast je ulaganje u nove tehnologije i razvoj novih ukusa. Verujemo da na taj nacin ulažemo u najvredniji resurs – naše potrošace, jer tako predviamo i kreiramo njihove potrebe i nastojimo da im obezbedimo proizvode koje vole i u koje su sigurni.

Neoplanta

Prepoznatljivi portfolio Neoplantinih pašteta obogacen je novom linijom, pod korporativnim imenom Neoplanta. Nove Neoplanta paštete potrošacima su dostupne od pocetka juna, po veoma pristupacnim cenama. Imenom i tradicijom pružaju sigurnost u visok kvalitet, sa ciljem da dodatno ojacaju lojalnost potrošaca. Pripremljene su od pažljivo biranih sirovina i zacina, a kupcima su predstavljena cetiri ukusa: acka, jetrena, pileca i pašteta sa šunkom. Nosilac portfolija je Backa pašteta, koja asocira na bogatu tradiciju i vraca potrošaca u dane detinjstva. Neoplanta paštete su zastupljene primarno u KA kanalima širom Srbije, sa fokusom na podrucje Vojvodine. Kao podrška lansiranju novih proizvoda, kreirane su impresivne postavke, kao i prateci POSM, a planirane su i promocije na mestu prodaje, uz degustacije. Pored novih proizvoda u kategoriji pašteta, Neoplanta je na tržištu zastupljena i sa brendom Patelina. Paštete Patelina prepoznatljive su po vrhunskom kvalitetu i jedinstvenom, pre njenom ukusu. Odlicna distributivna mreža omogucava dobru pokrivenost teritorije Srbije i visoku zastupljenost u KA kanalima prodaje, malim trgovinskim radnjama i maloprodajnim objektima Neoplante. U narednom periodu, ostajemo fokusirani na dalji rast i razvoj kako proizvodnih, tako i korporativnog brenda. Aktivnosti konkurencije za nas predstavljaju dodatni podsticaj da budemo kreativni, vredni, posveceni, da svojim inovativnim pristupom i proizvodima u skladu sa željama potrošaca napravimo razliku i izdvojimo se na tržištu Srbije, ali i regiona.

Yuhor

U Yuhor asortimanu paštete su zastupljene sa dva programa. Prvi program cine tradicionalne paštete u pakovanjima od 50g i 75g alupak, 150g konzerva i 130g paštete u crevu. U ovom programu potrošacima su dostupne paštete sledecih ukusa: pileca, jetrena, pašteta sa šunkom, riblja, cureca, dimljena i cajna pašteta. Drugi program našeg asortimana pašteta cine Delicata paštete sa ukupno 7 ukusa u pakovanjima od 50g alupak i 95g konzerva. Delicata paštete predstavljaju inovaciju na tržištu, pre svega po specifičnom i jedinstvenom tehnološkom procesu proizvodnje koji je kreiran po uzoru na pravljenje pašteta u kucnoj radinosti, ali uz prednosti savremenih industrijskih uslova koji garantuju primenu svetskih standarda kvaliteta. Kreirane za istinske ljubitelje pašteta i besprekornog ukusa, ali i one koji iznad svega vode racuna o tome da konzumiraju zdrave namirnice, Delicata paštete proizvode se od visokokvalitetnog mesa i prirodnih zacina i ne sadrže aditive, konzervanse, E-dodatke, pojacivace ukusa i veštacke boje, što ih cini jedinstvenim proizvodima na našem tržištu. Proizvod odlikuje i lakomaziva, ujednacena tekstura koja, pored bogatog ukusa, upotpunjuje ugođaj konzumacije. Delicata paštete nude potrošacima uživanje u uobicajenim ukusima kao što su klasicna kokošija pašteta, paštete od cureceg mesa, posna pašteta od tune i pašteta po domacinskom receptu, jedinstvene rusticne strukture sa komadicima mesa. U isto vreme, dostupni su i jedinstveni ukusi pikant paštete i paštete od pacijeg i gušcijeg mesa za nesvakidašnje uživanje. Celokupan asortiman pašteta je dostupan na tržištu Srbije u svim kanalima prodaje – od hipermarketa, supermarketa, corner shopova, do tradicionalnih komšijskih radnji. Osim toga, Delicata je svoje mesto našla ne samo na regionalnom vec i na tržištu Evropske unije.