ŠAMPON ZA KOSU

fokus_samponi

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 139, jun 2016)

PERE I NEGUJE

U posmatranom periodu, u Vojvodini je prodato 27% kategorije šampona za kosu, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoistocnoj Srbiji 23%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 22%, pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenovic, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na kolicinsko ucešce na tržištu Srbije za period mart 2015-februar 2016. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 27% kategorije šampona za kosu, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoistocnoj Srbiji 23%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 22%. Najveci kolicinski udeo u prodaji kategorije šampona za kosu beleže hipermarketi i supermarketi - u posmatranom periodu taj udeo iznosi 38%. Kroz kanal drogerija proda se 24% kolicina šampona za kosu, za njima slede velike radnje sa 20%, a zatim male radnje sa 18%. Kroz kanal kiosaka i paviljona se proda oko 0,1% kategorije. Prema formi proizvoda, 93,8% prodatih kolicina šampona za kosu je u tecnom obliku, a 5,9% u obliku krema.
Vodeci proizvoaci (po abecednom redu) su: Afrodita Kozmetika, Henkel, L’Oréal, Procter&Gamble i proizvoaci privatnih robnih marki zbirno. Vodece robne marke (po abecednom redu) su: Afrodita, Glamur, Head&Shoulders, Schauma i privatne robne marke zbirno.

GfK analiza tržišta

Dalibor Minic, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta šampona za kosu u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domacinstava za period od avgusta 2015. do februara 2016. godine. U posmatranom sedmomesecnom periodu, šampon za kosu je bar jednom kupilo skoro 80% domacinstava u Srbiji, što je nekoliko procenata više u odnosu na isti period prethodne godine. Pritom, ukupne kolicine šampona u kucnoj potrošnji nisu se znacajnije promenile, kao ni prosecna ucestalost kupovine ovog proizvoda. Na domacem tržištu šampona za kosu Panelom domacinstava registrovano je oko 150 aktivnih brendova. Izražena konkurentnost tržišta u ovoj kategoriji odražava se i u tome da pet vodecih brendova ‘zauzima’ u zbiru tek oko 29% kolicinskog ucešca na tržištu. Ovi brendovi su, abecednim redosledom: Glamur, Head&Shoulders, Hera, Palmolive i Schauma.
U kupovinama šampona za potrebe domacinstava, najznacajniji prodajni kanal su tradicionalne prodavnice, koje ‘zauzimaju’ 30% kolicinskog ucešca na domacem tržištu šampona za kosu. Slede minimarketi sa ucešcem od 26% i supermarketi sa 24%. U velikim formatima (hipermarketi i cash&carry objekti) kupi se oko 9%, dok drogerije ‘zauzimaju’ oko 6% ucešca. Kroz ostale formate proda se još oko 5% ukupnih kolicina kategorije. Kupovine na promocijama i akcijama u ovoj kategoriji zastupljene su sa 17% kolicinskog ucešca na tržištu i beleže rast u odnosu na prethodni period. Trgovacke marke šampona za kosu imaju solidan udeo na tržištu – sa 10% ukupnih kolicina znatno su iznad proseka za ucešce trgovackih marki u Srbiji. Ukoliko posmatramo podelu prema tipu šampona za kosu, primetna je dominacija šampona za sve tipove kose, koji cine 64% svih kolicina na tržištu, dok ostali segmenti (šamponi za suvu kosu, za oštecenu kosu, protiv peruti itd) pojedinacno ne prelaze 7% kolicinskog ucešca.

Henkel Srbija

Ivana Stevanovic, direktor marketinga, Henkel Beauty Care Adria:

Henkel Beauty Care je na tržištu Srbije u kategoriji šampona za kosu prisutan sa brendovima Schwarzkopf, Syoss i lokalnim brendom Glamur. Krovni brend Schwarzkopf obuhvata asortiman Schauma i Gliss šampona cije performanse ponosno ispunjavaju i prevazilaze ocekivanja svojih potrošaca, bez obzira na raznovrsnost njihovih potreba. Schauma je brend sa dugom tradicijom, nastao u Nemackoj 1935. godine kada je predstavljao revolucionarnu inovaciju tog vremena. Danas Schauma predstavlja porodicni brend koji nudi rešenja za sve tipove kose, za žene i muškarce, a posebnu liniju cine šamponi za tinejdžere i decu. Najprodavaniji proizvodi u okviru šampona za odrasle su iz grupe šampona za oštecenu kosu, kosu koja se brzo masti i šampona protiv peruti. Potrošacima su dostupni u mililitražama od 250 i 400ml. Brend Gliss, ‘strucnjak za oporavak kose’, je na tržištu Srbije prisutan vec 10 godina. Šamponi iz ovog asortimana sadrže keratinski kompleks koji dubinski obnavlja kosu spolja i iznutra. Namenjeni su damama sa oštecenom ili slabom kosom, ali i onima koje žele volumen, sjaj ili šampon koji ce produžiti intenzitet boje obojene kose. Syoss šamponi sadrže formulu visokih performansi, koja je razvijena u saradnji sa profesionalnim frizerima. U ponudi su proizvodi koji nude profesionalna rešenja za sve tipove kose, za rezultate kao iz salona. Ovi šamponi su dostupni u pakovanjima od 300 i 500ml. Proizvod koji se posebno izdvojio na tržištu jeste Syoss šampon za suvo pranje kose. Glamur šamponi predstavljaju lokalni porodicni brend sa dugom tradicijom na srpskom tržištu. Pogodni su za svakodnevnu upotrebu i odgovaraju svim tipovima kose. Šamponi su od ove godine dostupni u pakovanjima od 750ml i mogu se naci u cetiri varijante: Jabuka, Kamilica, Breza i Aloa Vera. Svi proizvodi su prisutni na celom tržištu, od drogerija, velikih hipermarketa, supermarketa, pa sve do malih radnji u kanalu tradicionalne trgovine, a ponuda je posebno prilagoena svakom objektu i njegovim potrošacima. Lanci drogerija i veliki hipermarketi su mesta u kojima potrošaci najcešce kupuju šampone iz našeg portfolija i u tim objektima se nalazi kompletan asortiman naših proizvoda. Stalne inovacije u kategoriji šampona, uz medijsku podršku i kombinaciju sa promotivnim aktivnostima na mestima prodaje, uticu na kontinuirano povecanje ucešca na tržištu šampona.