(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 139, jun 2016)
TRUD, RAD I TIMSKI DUH
Kontinuirano radimo na pojednostavljivanju poslovnih procesa, investiramo
u razlicite projekte modernizacije i unapreenja proizvodnih pogona, zatim
u implementaciju najnovijih tehnologija u skladu sa strategijom održivog
razvoja. Iznad svega, verujemo da su strateško razmišljanje i posvecenost
celog našeg tima kljucni za uspeh, što na naše veliko zadovoljstvo dokazujemo
iz godine u godinu.
Kompanija Henkel zabeležila je protekle godine dvocifrenu stopu rasta prodaje i prihoda na globalnom nivou, cemu su doprineli i rezultati srpskih fabrika. Henkel na našem tržištu uspešno posluje vec 13 godina i do sada je investirao više od 160 miliona evra, a ove godine zbog povecanih izvoznih potreba u planu je proširenje regionalnog skladišta u Kruševcu, što je ulaganje vredno 1,7 miliona evra. Osim dobrih rezultata i stalnog rada na inovacijama i unapre enju poslovanja, ono na šta su u Henkelu posebno
ponosni je napredak na polju održivosti, što je segment u kome kompanija nastavlja da osvaja znacajna priznanja.
Molim Vas da nam ukratko kažete kakve je rezultate u prošloj godini kompanija Henkel postigla na globalnom nivou, a kakve na tržištu Srbije.
Protekla 2015. godina je bila veoma uspešna za Henkel na globalnom nivou. Uprkos teškom ekonomskom okruženju, ostvarili smo snažan nansijski ucinak i zabeležili dvocifrenu stopu rasta prodaje i prihoda. Sva tri poslovna sektora zabeležila su odlicne rezultate, a najveci organski rast prodaje postignut je na najrazvijenijim tržištima. Sektor Deterdženti i kucna hemija zabeležio je organski rast prodaje od 4,9%, Beauty Care je takoe nastavio da beleži profitabilan rast iz prethodnih godina i ostvario snažan organski rast prodaje od 2,1%, dok je sektor Adhezivi Tehnologije zabeležio organski rast prodaje od 2,4%. Henkel Srbija doprineo je ukupnom globalnom rezultatu i još jednom smo pokazali kako su trud, rad i timski duh formula za uspeh. Postignuti rezultati u 2015. godini pokazatelj su uspešnog prilagoavanja naše kompanije uslovima samog tržišta, a ocekujemo da ce nastavak sprovoenja reformi i usaglašavanje propisa sa evropskim zakonodavstvom stvoriti još bolje uslove za poslovanje i razvoj privrede u 2016. godini.
Koji su to elementi u poslovnoj strategiji kompanije Henkel koji, po Vašem mišljenju, omogucuju kompaniji da, uprkos nestabilnom okruženju na vecini tržišta ostvari dvocifren rast?
Henkel ima tradiciju dugu 140 godina i širom sveta uspešno posluje sa vodecim brendovima i tehnologijama u tri sektora poslovanja: Laundry & Home Care (Deterdženti i kucna hemija), Beauty Care (Kozmetika) i Adhesive Technologies (Adhezivi Tehnologije). Mnogo je faktora koji uticu na nestabilnost tržišta, stoga je neophodno da se strategija sastoji od brojnih elemenata koji kompaniju cine otpornijom na tržišne uktuacije. Kontinuirano radimo na pojednostavljivanju poslovnih procesa, investiramo u razlicite projekte modernizacije i unapređenja proizvodnih pogona, zatim u implementaciju najnovijih tehnologija u skladu sa strategijom održivog razvoja. Iznad svega, verujemo da su strateško razmišljanje i posvecenost celog našeg tima kljucni za uspeh, što na naše veliko zadovoljstvo dokazujemo iz godine u godinu.
Kakva je danas Henkelova pozicija na tržištu Srbije kada je rec o tržišnim ucešcima u kategorijama proizvoda u kojima je prisutan?
Henkel u Srbiji uspešno posluje vec više od 13 godina u sva tri poslovna sektora. Zahvaljujuci stalnim ulaganjima i inovacijama u unapreenje prozvoda, mnogi naši brendovi vec dugi niz godina zauzimaju liderske pozicije u svojim kategorijama.
Koji brendovi i proizvodi su imali najveci udeo u prodaji na srpskom tržištu tokom 2015. godine?
Trudimo se da naši potrošaci budu uvek zadovoljni kvalitetom i performansama naših proizvoda. U svom portfoliju imamo veliki izbor meunarodnih brendova, ali i pored toga veliku pažnju posvecujemo razvoju i unapređenju domacih brendova. U protekloj godini na tržištu Srbije izdvojili su se brendovi Schwarzkopf, FA, Syoss i Vademecum poslovnog sektora Beauty Care, dok su u poslovnom sektoru Adhezivi Tehnologije brendovi Ceresit, Moment i Loctite imali najviše uspeha. Kada govorimo o brendovima poslovnog sektora Deterdženti i kucna hemija, Persil i Merix zajedno drže lidersku poziciju na tržištu deterdženata, a brendovi Perwoll i Bref imaju takođe liderske pozicije u svojim kategorijama.
Koje su to kategorije za koje smatrate da imaju potencijala za rast u narednom periodu?
Neophodnost za uspešno poslovanje na tržištu je ulaganje u proizvode, nove tehnologije, zaposlene i u održivo poslovanje. U skladu sa tim, težimo da našim potošacima pružimo inovacije u svim kategorijama proizvoda i tako odgovorimo na njihove potrebe. Portfolio proizvoda sektora Deterdženti i kucna hemija je ove godine postao bogatiji za jedan novi brend K2r, koji u svom asortimanu obuhvata pomocna sredstava za mašinsko pranje veša. Ova kategorija je tek u razvoju na našem tržištu i zato puno ocekujemo od novog proizvoda Hvatac maramica K2r. Segment sredstava za mašinsko pranje posua ima veliki potencijal, kao i kategorija tecnih deterdženata gde smo na tržištu prisutni sa Persil gelovima za pranje veša. Inovacije ne izostaju ni u sektoru Adhezivi Tehnologije, gde kao lider, sa novim proizvodom Aero 360, apsorberom vlage, gradimo novu kategoriju na tržištu i tako stvaramo novu vrednost i za potrošace i za trgovce. U okviru sektora Beauty Care, najvece kategorije su svakako proizvodi za negu i bojenje kose, te stoga najviše inovacija dolazi od brendova Gliss, Palette i Syoss koji nas je ove godine obradovao novom bojom za kosu Syoss Gloss Sensation. Inovacije ne izostaju ni kod brendova Fa i Vademecum, a posebno smo ponosni na ponovno predstavljanje lokalnog brenda Glamur šampona.
Koje kompanije su najveci konkurenti Henkelu na srpskom tržištu i na koji nacin se ‘borite’ sa konkurencijom?
Kako na globalnom nivou, tako i u Srbiji, Henkel je jedan od lidera u svojoj oblasti, ali mi smo svesni da ne smemo tu cinjenicu da uzimamo zdravo za gotovo. Kontinuirano ulažemo sredstva i resurse u modernizaciju proizvodnje, najnovije tehnologije, kao i naše zaposlene, kako bismo zadržali taj položaj. Iznad svega, trudimo se da opravdamo poverenje potrošaca i izaemo u susret njihovim željama, dok je pružanje iskljucivo najvišeg kvaliteta naš apsolutni imperativ.
Koje marketinške kanale i alate u današnje vreme smatrate najznacajnijim kada je rec o promovisanju Henkelovih brendova?
Kao i u svojoj primarnoj delatnosti, Henkel i na podrucju komunikacija sledi najsavremenije trendove. Pomenucu društvene mreže, koje su danas nezaobilazne za uspešno komuniciranje sa ciljnim javnostima. Svakako da je, osim alata koje koristite, podjednako bitan i sadržaj, odnosno, proizvod koji plasirate i tu se ponovo vracamo na našu primarnu delatnost.
Koliko je deterdženata, kozmetickih proizvoda i lepkova izašlo u 2015. godini iz Henkelovih pogona u Srbiji?
U Srbiji imamo fabrike na dve lokacije, u Kruševcu i u Iniji. U Kruševcu se proizvode deterdženti i kucna hemija, odakle izvozimo proizvode na 26 tržišta Evrope. Naše dve fabrike u Iniji proizvode više od 100.000 tona graevinskih lepkova godišnje, snabdevajuci pritom 7 tržišta u regionu. Proizvodi sektora Beauty Care se proizvode u Henkelovim fabrikama u Dizeldorfu i u Mariboru, odakle se snabdeva i naše tržište.
Koliko je izvezeno i koja su bila glavna tržišta kada je rec o izvozu iz srpskih fabrika?
Na naše veliko zadovoljstvo, broj tržišta na koje plasiramo proizvode iz naših fabrika u Kruševcu i Iniji povecava se svake godine. Tako je Henkel Srbija danas centar za snabdevanje 55 miliona potrošaca u regionu, dok brendove iz naših srpskih fabrika izvozimo na 26 regionalnih i evropskih tržišta. Ove godine, zbog povecanog kapaciteta izvoznih potreba planirano je i proširenje regionalnog skladišta u Kruševcu, što je investicija vredna 1,7 miliona evra.
Da li ste, nakon prve godine rada, zadovoljni rezultatima koje je postigao Bref proizvodni pogon, otvoren krajem 2014?
Veoma smo zadovoljni i ponosni na uspeh naše fabrike i kolega u Kruševcu. Nova Bref fabrika premašuje skoro sve poslovne planove. Nakon tek nešto više od godinu dana od otvaranja fabrike, proizvodi se na osam proizvodnih linija i postižu se nesvakidašnji rekordi. Nedavno je obeležena proizvodnja milijardite Bref Power Active korpice, ako se uzmu u obzir proizvodne lokacije Kruševac, Korošladanj u Mađarskoj i Koluški u Poljskoj.
Koji su glavni izazovi za kompaniju Henkel do kraja ove godine u Srbiji, a koji na globalnom nivou?
Vec smo spomenuli nestabilno tržišno okruženje koje predstavlja permanentan izazov, kako globalno tako i lokalno. Poput svetskih, i srpsko tržište je u velikoj meri bilo pogoeno globalnom ekonomskom krizom.
Na koji nacin smatrate da treba unaprediti uslove poslovanja na srpskom tržištu?
Treba raditi na pojednostavljivanju administrativnih procesa, usklaivanju sa evropskim propisima i obezbediti uslove za dalje investicije, kao i makroekonomsku stabilnost.
Kakvi su prvi rezultati i ocekivanja od ostatka 2016. godine?
Naše fabrike u Srbiji nastavljaju trend povecanja proizvodnje, što je za nas veoma važno. Milijardita Bref korpica samo je jedan od pokazatelja uspešnog poslovanja. Verujemo da ce svi naši poslovni sektori ostvariti svoje planove za 2016. godinu.
Kakvi su planovi Henkela za srpsko tržište u narednim godinama, da li se mogu ocekivati nove investicije i u šta ce biti ulagano?
Od dolaska u Srbiju, naša kompanija je investirala više od 160 miliona evra u proizvodne pogone i srpsko tržište, a taj trend ce se nastaviti i u narednom periodu. Kao što smo vec pomenuli, ove godine planiramo investiciju od 1,7 miliona evra u proširenje kapaciteta regionalnog skladišta u Kruševcu, cije se otvaranje ocekuje u trecem kvartalu ove godine. Mi verujemo da su brojne investicije i unapreenja proizvodnje najbolji nacin da zadržimo poverenje potrošaca, ali i da osiguramo poziciju za poslovanje kompanije Henkel u regionu.