(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 48, maj 2008.)
ZA ČISTE RUKE
Beograd je, po istraživanju agencije Nielsen, najznačajnije tržište za kategoriju tečnih sapuna, jer se u njemu proda više od polovine ovih proizvoda.
Tečni sapun je nastao 1865. godine kao izum Vilijama Šeparda. On je uvideo mogućnost da se standardan, čvrst sapun izmrvi i pomeša sa tečnim amonijum karbonatom. Ovakav sapun je bilo mnogo lakše i praktičnije koristiti na javnim mestima. Širu primenu u domaćinstvima, tečni sapun je doživeo sa njegovom masovnom proizvodnjom u kompaniji Minetonka, od 1980. godine.
Nielsen analiza tržišta
Retail Audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativna za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu i beleže maloprodajne cene. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce.
– Uključeni kanali prodaje – jedinice prodaje relevantne za FMCG kategorije: hipermarketi/supermarketi; velike i srednje prodavnice; male prodavnice; kiosci i paviljoni.
– Kanali koji nisu uključeni: ostale jedinice prodaje proizvoda (na primer pijace); velikoprodaje koje imaju prodaju i prema krajnjim kupcima, kao i cash&carry radnje (na primer Metro).
Terminologija:
– Obim prodaje – količina robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u prodajnim jednicama mere (na primer kg) i količinski udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije.
– Vrednost prodaje – vrednost robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u lokalnoj valuti i vrednosni udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije.
Toaletni tečni sapuni se mogu pronaći u skoro 20 odsto od ukupnog broja maloprodajnih objekata u kojima se prodaju proizvodi za ličnu i kućnu higijenu (uključujući apoteke i kioske). Više od polovine ovih proizvoda proda se u hiper i supermarketima, oko petine u velikim i malim prodavnicama, dok ostatak (oko 25 odsto) otpada na specijalizovane radnje za prodaju proizvoda za ličnu higijenu (drogerije, parfimerije, apoteke i sl). Beograd je najznačajniji za ovu kategoriju i u njemu se proda više od polovine ovih proizvoda, u centralnoj Srbiji manje od 30 odsto, dok ostatak otpada na Vojvodinu. Top pet proizvođača/robnih marki predstavlja oko 60 odsto tržišta tečnih sapuna.
Top 5 proizvođača (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu):
Colgate-Palmolive, Farmalogist, FS Company, Henkel-Merima, Lomax.
Top 5 robnih marki (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu):
Dr Plant, Genera, LMX, Palmolive, Teo.
Napomena: podaci su za 2007. godinu i odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije.
BEIERSDORF:
Na srpskom i crnogorskom tržištu, kompanija Beiersdorf je u kategoriji tečnih sapuna prisutna sa brendom Nivea. U svom asortimanu Nivea trenutno ima četiri mirisne note tečnih sapuna, i to: Kajsija, Kašmir, Med i ulje, i Kremasti tečni sapun. “Svi Nivea tečni sapuni svojim bogatim formulacijama nežno čiste i neguju kožu ostavljajući prijatan osećaj na njoj nakon svakog korišćenja”, kaže Ana Milićević, Junior Product Manager Beiersdorfa Beograd.
Nivea tečni sapuni dostupni su u plastičnim bočicama sa pumpicom. Sva pakovanja su od 250ml. Iz Beiersdorfa Beograd najavljuju da pripremaju i inovacije, kada su tečni sapuni u pitanju. “Kompanija Beiersdorf konstantno radi na unapređenju svog asortimana kako bi što bolje odgovorila na potrebe potrošača”, kaže Milićević. Glavni konkurenti Nivea tečnim sapunima su brendovi Palmolive, Fa i Dove. Svi Nivea tečni sapuni se proizvode u Beiersdorf fabrikama u inostranstvu, a poslovnica Beiersdorfa u Beogradu je zadužena za tržišta Srbije, Kosova i Crne Gore.
COLGATE-PALMOLIVE:
Na tržišta Srbije i Crne Gore, Colgate- Palmolive plasira sve svoje tečne sapune pod jedinstvenim brendom Palmolive. Po rečima Jasne Novak, Customer Development Managera za Srbiju, Colgate Palmolive preko svojih distributera, AWT za teritoriju Srbije i Expo Commerce za teritoriju Crne Gore, pokriva celokupnu teritoriju Srbije i Crne Gore obuhvatajući tako različite kanale i formate prodaje. Palmolive kao brend je dugo prisutan na ovim tržištima, tako da je zbog svoje tradicije lako prepoznatljiv i omiljen među potrošačima. U svojoj bogatoj ponudi ima tečne sapune koji su kreirani tako da mogu da zadovolje svakog potrošača, sa svim specifičnim potrebama koje on može da ima. Standardno pakovanje Palmolive tečnih sapuna je pakovanje sa pumpicom od 300ml. “Svojim vernim potrošačima nudimo i dopune pojedinih varijanti tečnih sapuna koji su dostupni u pakovanju od 750ml po povoljnijoj ceni. Takođe, Palmolive se trudi sa nagradi svoje verne potrošače tako što nudi i uvećanu militražu tečnih sapuna i dopuna za tečne sapune koja je gratis”, kaže Novak. Glavni konkurenti Palmoliveu u kategoriji tečnih sapuna su: Nivea (Beiersdorf), Fa (Henkel), Dove (Unilever).
Bogat asortiman
Colgate-Palmolive istražuje tržišta, potrebe, navike i želje potrošača, prati trendove i primenjuje nove, inovativne tehnologije u nameri da zadovolji potrebu svakog potrošača. Tako svojim potrošačima nudi više varijanti tečnih sapuna. Palmolive Akvarijum je najpopularniji tečni sapun iz naše kolekcije sa svojim pakovanjem koje predstavlja živopisan morski svet i dermatološki testiranom neutralnom pH formulom, dovoljno je nežan i atraktivan za celu porodicu. U okviru Naturals linije, Palmolive nudi sledeće varijante tečnih sapuna koje zadovoljavaju različite potrebe potrošača: Palmolive Naturals Nourishing sa mlekom i medom, sa formulom koja je specijalno formulisana za veoma suvu kožu; Palmolive Naturals Sensitive sa bademovim mlekom i blagom, dermatološki testiranom, formulom koja može da zaštiti kožu od isušivanja i koja je pogodna za osetljivu kožu; Palmolive Naturals Ultra Nourishing sa Ši puterom, bogat vitaminima A, E, F; a tu je i Palmolive Naturals Ultra Moisturizing sa maslinovim mlekom, koji doprinosi vlaženju kože, čineći je svilenkastom i glatkom.
Za potpunu zaštitu tu je Palmolive Anti-bacterial, a za one koji svoja čula prepuštaju Palmolive Aromatherapy kolekciji, tu je Aromatherapy Vitality sa propolisom. Palmolive Odour Neutralising je poseban po tome što poseduje formulu koja neutrališe neprijatne mirise koji mogu da se zadrže na rukama posle pripremanja hrane. Obogaćen je ekstaktom limete i prirodnim anti-bakterijskim sastojcima. Za potrošače koji očekuju moderan dizajn, u skladu sa trenutnim trendovima, Palmolive nudi Floral liniju tečnih sapuna koji imaju neutralnu pH vrednost. Palmolive Bodyogurt Freshness & Moisture tečni sapun sadrži proteine jogurta i ekstakte bambusa.
HENKEL:
Na tržištu tečnih sapuna, kozmetička divizija kompanije Henkel prisutna je sa brendovima Fa i Ten San. U okviru Fa brenda trenutno ima sedam varijanti, dok Ten San trenutno postoji u jednoj varijanti. U okviru Fa kremastih tečnih sapuna potrošačima je na raspolaganju više linija i proizvoda. Yoghurt linija je obogaćena proteinima jogurta i istovremeno omogućava savršenu negu i svežinu. U okviru ove linije postoje Yoghurt Sensitive, posebno napravljen za osetljivu kožu; Yoghurt Aloe Vera, dodatno obogaćen mlekom aloe vere i Yoghurt Vanilla Honey, obogaćen ekstraktom meda i mirisom vanile. Linija Natural & Soft linija takođe sadrži i tečni sapun koji je inspirisan prirodom. Njegova kremasta formula sadrži bademovo mleko i miris ruže. Softening Hand & Nails – sadrži mleko pirinča i omogućava savršenu blagu negu za ruke i nokte.
Penasti tečni sapun
“Soft foam soap – je poslednja inovacija u kategoriji tečnih sapuna. Penasta formula ovih sapuna omogućava novu, blagu senzaciju tokom pranja ruku, za neverovatno nežan osećaj na koži. Dostupni su Aloe Vera Sensitive za osetljivu kožu i Silky Soft za suvu kožu”, kaže Iva Zeljković, Junior Brand Manager Henkel Cosmeticsa. Kada je u pitanju Ten San, ona dodaje da je ovaj brend prisutan na našem tržištu već više od deset godina i veoma dobro poznat potrošačima. Sadrži specijalnu formulu na bazi odabranih sastojaka. Dubinski čisti i čini kožu mekom, vlažnom i gipkom. Iz Schwarzkopf&Henkela ističu da je u martu mesecu celokupna Fa linija tečnih sapuna unapređena novim dizajnom, kao i da će nastaviti da unapređuju ovu kategoriju novim mirisnim notama i promotivnim ponudama.
LOMAX COMPANY:
Kompanija Lomax je sa svojim LMX tečnim sapunima na tržištu Srbije prisutna od 2004. godine. LMX tečni sapuni Pearl, Moss i Coral sa mirisima morskih dubina i pH vrednošću od 7.0 se proizvode u pakovanju od 500ml. Paleta sadrži i refil pakovanje, odnosno pakovanje za dopunu od 1.000ml. Za ovu godinu u planu je redizajn komercijalnog pakovanja i podizanje nivoa kvaliteta proizvoda. “Posmatrajući tržište Srbije i distribuciju po regionima i po tipovima objekata, a imajući u vidu i konkurenciju koja je sveprisutna, pokriveni su svi značajni kupci i kanali prodaje”, kaže Mila Pršić, direktor marketinga u Lomaxu. Ova kompanija je prošle godine lansirala novu liniju tečnih sapuna sa ekstraktima tropskog voća, u pakovanju od 500ml, koju čine tri vrste: Green Dreams, Exotic Dreams i Violet Dreams, sa pH vrednošću 5.5. Lomax svoje tečne sapune izvozi u zemlje u okruženju: Hrvatsku, BiH, Crnu Goru, Makedoniju i Bugarsku.
NEUTRO ROBERTS/MAGINUS:
Neutro Roberts tečni sapuni su uvozni program iz Italije, Firenca. Na našem tržištu ih distribuira firma Maginus. Kupcima je na raspolaganju pet vrsta Neutro Roberts tečnih sapuna: tečni sapun Hydrattiva, sa glicerinom; tečni sapun Sweet vanila, sa mirisom vanile; tečni sapun Activ hygiene, koji je antibakterijski; tečni sapun Cream soap, sa 30 odsto kreme i, na kraju, tečni sapun Pure sensitive, sa hamamelisom. Neutro Roberts tečni sapuni su srpskim potrošačima raspoloživi u pakovanjima od 300ml.
Iz firme Maginus kažu da su noviteti za ovu godinu već počeli da pristižu. “Pakovanje je sa zaobljenim ivicama, lepšeg izgleda, oblika lakšeg za korišćenje. Kod samog sadržaja nema noviteta, svi tečni sapuni su za osetljivu kožu, fiziološkog pH. Posle korišćenja tečnih sapuna Neutro Roberts, koža ruku je glatka i nije isušena. Mogu ih koristiti i oni sa najvećim dermatološkim zahtevima”, kaže Snežana Lepotić, generalni direktor Maginusa. Konkurencija Neutro Robertsu su Palmolive, Fa, Dove, Nivea.
PAGLIERI/SON TRADE:
Toaletni tečni sapuni Felce Azzurra, proizvođača Paglieri Profumi sadrže prirodne derivate i proteine biljaka koji odgovaraju prirodnoj kiselosti kože, a parfimisani su tradicionalnim mirisom paprati. Mlečni su, idealani za suvu i osetljivu kožu. Pogodni su kako za ruke, tako i za celo telo, a mogu ih upotrebljavati i deca. Iz firme Son Trade kažu da ovim proizvodima pokrivaju Vojvodinu, Šumadiju i jug Srbije. Kupcima su omiljena pakovanja od 300ml i 750ml. Glavni konkurenti Felce Azzurra tečnim sapunima su brendovi Nivea, Dove i Palmolive. Kada su noviteti u pitanju, iz marketinške službe Son Tradea najavljuju mogućnost gratis pakovanja. Son Tradeov distributer Felce Azzurra tečnih sapuna za Crnu Goru je firma Bar Kod Podgorica.
PANONIJA:
Firma Panonija Pančevo je na tržištu prisutna sa dva brenda tečnih sapuna – Dona i Song. Tečni sapun Dona je sa glicerinom, dok je Song antibakterijski. Oba tečna sapuna se proizvode u pakovanjima od 300ml, 1l i 5l. Dona tečni sapun se radi u četiri mirisne note: azzuro, flower, bouquet i fresh. Song tečni sapun postoji u tri mirisne note: laguna, kokos i palmy. Iz marketing službe Panonija Pančevo kažu da svoje tečne sapune izvoze na tržišta okolnih zemalja – u Bosnu i Hercegovinu, Albaniju i u Crnu Goru.
UNILEVER:
Unilever je na tržištu tečnih sapuna prisutan sa brendom Dove. Dove tečni sapuni, kao i ostali Dove proizvodi, izdvajaju se po tome što sadrže ¼ hidratantne kreme koja omogućava koži da održi prirodan nivo hidriranosti. Dove kolekciju tečnih sapuna čine sledeći proizvodi: Dove Original tečni sapun nežno čisti ruke, dok njegova posebna formula za zaštitu prirodnog nivoa vlažnosti pruža koži osećaj hidriranosti, a toliko je blag da se sa njim može oprati i lice; Dove Neutralising tečni sapun sa jedinstvenom ‘Neutrozone TM’ tehnologijom, koji pomaže pri otklanjanju neprijatnih mirisa (npr. kuhinjski mirisi) sa ruku; Dove Silk tečni sapun, sa hranljivim uljem koji pruža intenzivnu negu suvoj koži čineći je nežnom i svilenkastom na dodir.
Nova kolekcija
Kao novinu za ovu godinu, Dove na tržište uvodi tečne sapune u okviru svoje nove kolekcije Go Fresh: Fresh Touch i Energise. Formula Dove Fresh Touch tečnog sapuna kombinuje aktivni hidrirajući losion sa svežim, blagim, mirisom krastavca i zelenog čaja.
Dove Energise tečni sapun ima formulu koja kombinuje aktivni hidrirajući losion sa svežim, blagim, mirisom grejpfruta i trave limuna. Oba tečna sapuna iz kolekcije Go Fresh su pogodna i za pranje lica. Distributer Dove tečnih sapuna za Srbiju je Standard AVD, a za Crnu Goru NALL International.
MEMRB analiza tržišta
MEMRB se bavi praćenjem maloprodaje u segmentu proizvoda široke potrošnje. Kompanija pokriva maloprodajne kanale, koristeći klasičnu metodologiju maloprodajnog inventarisanja koja podrazumeva mesečne ili dvomesečne posete stalnom i reprezentativnom panelu (uzorku) maloprodajnih objekata u cilju prikupljanja informacija o zalihama, nabavci, cenama i kombinuje ih sa skeniranim podacima iz lanaca sa kojima sarađuje. U portfolio kategorija koje prati, MEMRB uključuje i tečni sapun. U okviru analize koja sledi, posmatrano je tržište tečnog sapuna u Srbiji i Crnoj Gori, u periodu od novembra 2006. godine do decembra 2007.
Prema veličini pakovanja, u Srbiji je primetna nešto veća prodaja pakovanja od 300ml u odnosu na ostala. Tokom celog posmatranog perioda količinsko učešće je oko 50 odsto. Najslabije se prodaje pakovanje od 250ml, koje ostvaruje nešto više od 3,4 odsto učešća u periodu novembar/decembar 2007. godine. Primetno je, takođe, da pakovanje od 500ml ostvaruje postepen rast u posmatranom periodu od godinu dana, dok pakovanje od 1.000ml beleži pad učešća. U Crnoj Gori, prodaja je ravnomernije raspoređena po različitim veličinama pakovanja. Najveću prodaju ostvaruju pakovanja od 250ml, 300ml i 500ml, čije zajedničko učešće iznosi 79,5 odsto u periodu novembar/decembar 2007. godine. Najmanje i najveće posmatrano pakovanje, 250ml i 1000ml, beleže rast u periodu od novembra 2006. do decembra 2007. godine. U istom periodu, pakovanje od 300ml ima pad učešća od 5,6 odsto.
Ukoliko posmatramo različite tipove prodajnih objekata u Srbiji, tečni sapuni se najviše kupuju u velikim bakalnicama (39,8 odsto), kao i u supermarketima (33,3 odsto). Najniža prodaja se ostvaruje u apotekama i kioscima, gde je učešće po 0,3 odsto. U Srbiji, četiri vodeća proizvođača ostvaruju 55,2 odsto količinskog učešća u periodu novembar/decembar 2007. godine. Poređani po abecednom redu, to su: Colgate-Palmolive, Henkel-Merima, Neutro Roberts i Panonija. U Crnoj Gori, pet vodećih proizvođača je ostvarilo količinsko učešće od 60 odsto u poslednjem periodu prošle godine. Poređani po abecednom redu, to su: BDF, Colgate-Palmolive, Evyap, Paglieri Profumi i Unilever.
GfK analiza tržišta
GfK Beograd ConsumerScan – Panel domaćinstava je istraživački projekat specifičan po svojoj kontinuiranosti, naime ispitivanje traje neprekidno. S obzirom da je metodologija standardizovana na nivou GfK grupe, svi rezultati su uporedivi i lako se mogu uočiti specifičnosti tržišta različitih država. Uzorak panel istraživanja čini 1.500 domaćinstava koja, putem specifičnog dnevnika, prijavljuju svoje dnevne kupovine robe široke potrošnje koja je namenjena isključivo za potrošnju unutar domaćinstva (sva potrošnja van domaćinstva nije uključena). Na taj način se mogu dobiti informacije o veličini tržišta, učešću proizvođača ili uočiti promene u kupovnom ponašanju, razvoju maloprodaje, trendovima i drugo. Analiza tržišta tečnih sapuna odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava od januara do kraja decembra 2007. godine.
– U tečne sapune spadaju proizvodi namenjeni prevashodno higijeni ruku, dok su sredstva za tuširanje i kupanje isključena iz ovog segmenta.
– Uzimajući u obzir čitavo tržište sapuna, čvrsti sapuni dominiraju dok tečni zauzimaju blizu 1/5 količinskog tržišta.
– U skladu sa tim podatkom je i broj kupaca tečnih sapuna: u protekloj kalendarskoj godini, jedva 1/4 domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupila tečni sapun.
– Iako su ovi proizvodi veoma praktični, nedostatak navike ili možda predrasude u vezi sa njihovim korišćenjem, mogu biti glavne barijere što ovi proizvodi nemaju veći broj kupaca. S druge strane, proizvođači prisutni na našem tržištu se nisu bavili promotivnim ili edukativnim kampanjama ovih proizvoda za privlačenje većeg broja kupaca, dok se kampanje čvrstih sapuna gotovo neprestano vrte po medijima.
– Panelom domaćinstava je registrovano više od 30 proizvođača tečnih sapuna na tržištu Srbije. Zanimljivo je da su oni dosta izjednačeni i da ne postoji jedan lider koji se značajnije izdvaja od ostalih. S tim u vezi, prvih sedam proizvođača zauzima nepunih 60 odsto količinskog tržišta: Achem, Beohemija Inhem, Colgate-Palmolive, Farmalogist, Henkel i Henkel Merima, Lomax Company i Panonija (po abecednom redosledu).
– U ovom segmentu su prisutne i trgovačke marke (Aro, Balea, Extra!), kao i proizvodi koji se mogu kupiti putem direktne prodaje (Avon, Limes, Oriflame…)
– Teško je predvideti u kom smeru će se kretati ovaj tržišni segment, ali za očekivati je da će kupci odreagovati na ulaganje proizvođača u komunikaciju i promociju ovih proizvoda.
Synovate analiza tržišta
Istraživanje o tečnim sapunima je sprovedeno u okviru telefonskog (CATI) istraživanja tržišta robe široke potrošnje koje je agencija Synovate sprovela u januaru 2008. Uzorak od 600 ispitanika je bio nacionalno reprezentativan i obuhvatao je osobe starosti od 18 do 60 godina koje su zadužene za nabavku u domaćinstvu, pri čemu su podjednako bili zastupljeni i muškarci i žene. Prvo što se može uočiti kada je u pitanju poznatost marki tečnih sapuna jeste da skoro polovina ispitanika (49 odsto) nije umela da navede nijednu marku. Ovaj podatak se delom može objasniti time da je manje od polovine ispitanika (47 odsto) kupilo tečni sapun u poslednja dva meseca. Naime, procenat onih koji nisu umeli da navedu nijednu marku je značajno veći među nekorisnicima nego među korisnicima tečnog sapuna – 74 odsto u odnosu na 21 odsto. Procenat nekorisnika je takođe značajno veći među starijim nego među mlađim ispitanicima. Zapaža se trend da koriščenje tečnih sapuna opada sa povećanjem godina ispitanika. Korisnika tečnih sapuna ima najviše među mlađim ispitanicima i stanovnicima Vojvodine i Beograda. Kada je u pitanju odnos snaga među markama tečnih sapuna na srpskom tržištu, Palmolive je apsolutni lider. Sledi ga Nivea, zatim Fa i Ten San. Odnos među ove četiri marke je isti, bilo da se radi o spontanom poznavanju, najčešće korišćenoj ili omiljenoj marki. Palmolive je prema sva tri parametra na prvom mestu, budući da ga spontano pominje 24 odsto, najčešće korišćena marka je za 23 odsto ispitanika, a omiljena za 22 odsto. Sledi Nivea (16 odsto, 11 odsto i 11 odsto), zatim Fa (11 odsto, 10 odsto i 10 odsto), dok je Ten San na četvrtom mestu (10 odsto, 10 odsto i 8 odsto). Sve ostale marke, od kojih je najjači Neutro Roberts, imaju daleko niže rezultate po svim parametrima. Detaljnija analiza ovih podataka pokazala je da postoje značajne razlike među demografskim grupama u spontanoj poznatosti, najčešćoj i omiljenoj marki tečnog sapuna. Spontana poznatost marki Palmolive, Nivea, Fa, Ten San i Neutro Roberts opada sa godinama starosti ispitanika, dok procenat osoba koje ne mogu da navedu nijednu marku raste sa godinama ispitanika. Muškarci u značajno većem procentu od žena ne mogu da se sete nijedne marke tečnog sapuna. Među ispitanicima koji nemaju završenu osnovnu školu najviše korišćena kao i omiljena marka tečnog sapuna je Nivea. Palmolive je najčešća i omiljena marka među ispitanicima sa srednjim obrazovanjem. Pri odabiru marke tečnog sapuna, srpski potrošači skoro podjednako ističu miris (58 odsto) i osobinu tečnog sapuna da hidrira, hrani i ne isušuje kožu (56 odsto). Kao značajni faktori ističu se još njegov sastav (44 odsto), i cena (38 odsto). Cena je najbitnija ispitanicima starosti od 31-45 godina To je razumljivo, jer su to ispitanici koji uglavnom imaju oformljene porodice, pa se više pažnje posvećuje kućnom budžetu. Cena je, što se potvrđuje u većini istraživanja, najmanje bitna mlađim ispitanicima. Ženama je značajno važniji sastav tečnog sapuna, kao i karakteristika da hidrira, hrani i ne isušuje kožu. S druge strane, muškarcima je u značajno većem procentu svejedno koji tečni sapun kupuju.
Pripremila: Marija F. Šmit