Šunka

30622-Sunka

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 198, jun 2022)

 

PAKOVANJE OD KILOGRAM IMA NAJVEĆE VREDNOSNO UČEŠĆE

 

Najveća količinska prodaja šunke ostvarena je u Beogradu (35%) i Vojvodini (28,2%), dok je nešto manja količina prodata u jugoistočnoj (21,4%) i u zapadnoj Srbiji (17%), prema podacima agencije NielsenIQ. 

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Kakva je prodaja šunke iz godine u godinu govore podaci o prodaji robe široke potrošnje iz NielsenIQ maloprodajnog panela. U posmatranom periodu od maja 2021. do aprila 2022, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je pad u odnosu na isti period godinu dana ranije: vrednosna prodaja manja je za 1,4%, količinska za 3,9%, dok komadna ima blagi rast od 0,8%.

Po regionima

Vrednosna prodaja šunke u posmatranom periodu zabeležila je najveći pad u zapadnoj Srbiji (3,3%), potom sledi Vojvodina sa 1,5% vrednosnog pada.

Najveća količinska prodaja šunke ostvarena je u Beogradu (35%) i Vojvodini (28,2%), dok je nešto manja količina prodata u jugoistočnoj (21,4%) i u zapadnoj Srbiji (17%).

Vrednosno posmatrano, u Beogradu je prodato 38,6% kategorije, sledi Vojvodina sa 25,5%, dok je u jugoistočnoj Srbiji prodato 19,5%, a u zapadnoj Srbiji 16,5% šunke.

Po kanalima prodaje

Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/super marketi, velike/srednje i male prodavnice, najveći pad komadne prodaje ostvaren je u malim prodavnicama (11,2%), dok je najveći rast komadne prodaje zabeležen u velikim i srednjim prodavnicama (2,5%). U hiper i super marketima rast komadne prodaje iznosi 1,6%.

Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u malim prodavnicama (do 40m²) zabeležen je pad od 3,1%, u velikim/srednjim od 0,3% a u hiper/super marketima od 1,8%.

Najveći udeo u prodaji šunke beleži hiper/super kanal, i to 58,5% po vrednosti. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 35,4%, dok je učešće malih prodavnica 6,1%.

Prema vrsti mesa

Ako posmatramo podelu prema vrsti mesa, najdominantnije je svinjsko sa 97,7% vrednosnog učešća u totalu, dok pileće ‘zauzima’ 1,4%, a ćureće 0,4%.

Po veličini pakovanja

Ukoliko se osvrnemo na veličinu pakovanja, pakovanje od 1kg ima najveće vrednosno učešće u prodaji (75,4%), sledi 350g sa 16,2%, dok ostala pakovanja imaju dosta manje učešće.

Vodeći igrači

Top pet proizvođača u Srbiji ostvarilo je u posmatranom periodu količinsku prodaju od 77,3% i vrednosnu prodaju od 79,8%.

Top pet proizvođača (poređanih abecednim redom) su: Carnex, Neoplanta, Pik Vrbovec, Yuhor i Zlatiborac.