Sredstva za ručno pranje sudova

85427-(5)

ZA BLISTAVO POSUĐE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.32,januar 2007.)

Na tržištu sredstava za ručno pranje posuđa vlada pravo bogatstvo u smislu ponude, a većina vodećih proizvođača je veoma aktivna u oglašavanju i promocijama.

Deterdženti za ručno pranje sudova su neizbežan deo naše svakodnevice, jer se sudovi prljaju i peru baš svakoga dana. O tome da li ćemo ih kupiti ili ne, ni ne razmišljamo – oni su nam neophodni. Upravo zbog toga, ponuda sredstava za ručno pranje suđa je izuzetno široka, a borba među proizvođačima oštra.

U planu rast
Najpoznatiji Albusov brend u kategoriji deterdženata za ručno pranje sudova je Taš, koji, kako kažu u ovoj kompaniji, dobro poznaje grupa vernih potrošača. “Procenjuje se da je Tašovo trenutno tržišno učešće oko sedam odsto. Uvođenjem novih proizvoda na tržište, modernizacijom pogona i savremenim dizajnom ambalaže, kao i poboljšavanjem kvaliteta postojećih formulacija, u planu je povećanje i fizičkog i finansijskog udela na tržištu”, kaže Sanja Drmanović, generalni direktor Albusa. Najpopularnije pakovanje Taša je Taš od 1l, mada je razlika u prodavanosti u odnosu na Taš od 0,5l neznatna.

Tri nove formule
Iz laboratorije Albusa na tržište stižu i tri nove formule dobro poznatog Taša, to jest, tri nove mirisne eksterzije – Taš extra limun, Taš extra zelena jabuka i Taš balzam. Sanja Drmanović nove proizvode opisuje na sledeći način: “Taš extra jabuka je ekstra efikasan i ekonomičan, jer samo kap deterdženta obezbeđuje bogatu penu koja traje i deluje dugo, a nova formula kombinuje jedinstvenu moć pranja i u hladnoj vodi. Taš extra limun, sa ekstra efikasnom formulom izuzetno dobro odmašćuje posuđe, a intezivni miris limuna kuhinju pretvara u mirisnu oazu. Čuva ruke i čini posuđe biserno čistim. Taš balsamov pažljivo odabran nežni miris sa extratom Aloe vere, učiniće da posuđe zablista i pretvoriće pranje posuđa u čisto zadovoljstvo. Samo kap ovog extra deterdženta, stvara bogatu penu, koja će na posuđu i rukama ostaviti dodir svile” .

Lansiran podbrend
Beohemija sa deterdžentom Pompa pokriva sedam odsto tržišta Srbije, dok Scala pokriva pet odsto, kažu uovoj kompaniji. Po rečima Vladimira Joksića, direktora marketinga Beohemije, njihov finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu. Najpoznatiji Beohemijini brendovi u kategoriji sredstava za ručno pranje sudova su Pompa Plus balsam, Pompa Clean Vanila, Pompa Spring Light, Scala Citrus i Scala Apple. Najpopularnije je pakovanje Pompe Plus od 1l, Pompe Spring Light od 2l i Scale od 1l. “U novembru meseculansirali smo podbrend Pompa Plus, kao višu ekstenziju brenda Pompa. Pompa Plus je kvalitetnija Ger sadrži viši nivo aktivne materije, koji obezbeđuje bolju efikasnost u otklanjanju nečistoća i vrhunski miris), efikasnija (skraćuje vreme pranja sudova), ekonomičnija (zbog optimalnog odnosa cene i kvaliteta). Novine koje Pompa Plus nosi se, pored navedenih karakteristika, ogledaju i u unapređenom dizajnu, on/off zatvaraču, i unapređenoj ambalaži sa egronomskim udubljenjem. Asortiman Pompe Plus čine dve mirisne note – Fresh Lemon i Wild Apple, i Balsam Aloe Vera upolulitarskim ilitarskim pakovanjima “, kaže Joksić. Za glavne konkurente uBeohemiji smatraju Henkel sa deterdžentom Mer i P&G sa njihovim brendom Fairy. Proizvodi Beohemije su, inače, osim na našem tržištu, prisutni uBiH.

Iznenađenja unovoj godini
Ukompaniji Henkel-Merima kažu da sa svoja dva brenda Mer i Sudomil, na tržištu Srbije, zauzimaju oko 30 odsto volumenskog i oko 32 odsto vrednosnog tržišnog učešća. “Kada se posmatraju YTD podaci (2006. uodnosu na 2005. godinu), kako Mer, tako i Sudomil beleže rast finansijskog i fizičkog tržišnog učešća”, kaže Darko Lukić, Brand Manager kompanije. Po njegovim rečima, najpopularnija pakovanja na tržištu sredstava za pranje sudova su 500 i 1000ml, a upravo to su i veličine pakovanja u kojima se javljaju Mer i Sudomil. Što se tiče noviteta, Lukić kaže: “Najsvežije ekstenzije našeg portfolija su se dogodile krajem 2006. godine, lansiranjem novih varijanti Mer balsama – Care formula i Voćni ekstrakti. U2007. godini obradovaćemo konkurentske i naše potrošače veoma lepim iznenađenjima, o kojima ćemo detaljnije kada za to dođe vreme. Kao najznačajnije konkurente njihovim sredstvima za ručno pranje sudova, u Henkel-Merimi navode brend Fairy kompanije P&G, Beohemijine proizvode Pompa i Duel, i Albusov Taš. Henkel-Merima izvozi Mer i Sudomil uCrnu Goru i Makedoniju.

Novi član Fairy porodice
Iz kompanije P&G kažu da je njihov brend Fairy deterdžent za pranje sudova zasnovan na patentiranoj Procter & Gamble tehnologiji i da je veoma cenjen od potrošača u Evropi, što dokazuje činjenica da je deterdžent za pranje sudova broj jedan u Evropi. Iz P&G-ja kažu da je ono što čini Fairy omiljenim njegova efikasnost u uklanjanju čak i najtvrdokornije masnoće. Iz ove kompanije ističu da je na našem tržištu, prema istraživanju o uspešnosti robnih marki, sprovedenom od Product Group Managera, vodeća robna marka u Srbiji, u provoj polovini ove godine, bio upravo Fairy. Novi član Fairy asortimana je Fairy Sensitive, sa drvetom čaja i mentolom. “Pranje sudova nije težak zadatak, ali se odvija svakodnevno, te deterdžent i vruća voda mogu ostaviti nokte i ruke grubim i suvim. Stoga, Fairy Sensitive sa prirodnim ekstraktima drveta čaja i mentola, pruža potrošačima izuzetno čisćenje, dok u isto vreme pomaže u održavanju lepog, prirodnog izgleda

Pripremila: Marija F. Šmit