Bombonjere

choco-love-box-chocs-1

LUKSUZNI SLATKIŠ

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.31,decembar 2006.)

Ljudi žele da polone i dobiju luksuzne bombonjere, neobičnih oblika i u elegantnim pakovanjima, koja sama po sebi podižu raspoloženje.

Usvetu slatkiša bombonjere predstavljaju nešto posebno. Njih ne kupujemo tek da bismo pojeli nešto slatko, već da bismo uživali. Uvek su prigodan poklon za sve vrste poseta i proslava, a često ih poklanjamo i dragim osobama, kao znak pažnje i ljubavi. Bilo da su velike ili male, sa čokoladnim, alkoholnim, voćnim, ili nekim drugim punjenjem, bombonjere sa sobom nose lepo i svečano raspoloženje.

Velika konkurencija
Hissar ima široku lepezu proizvoda, u okviru koje samo jedan deo od pet odsto pripada bombonjerama. “Prema istraživanju nezavisnih agencija: GfK, ACNielsena, Strategic marketinga i drugih, Hissar spada u vodećih pet proizvođača bombonjera, na šta smo veoma ponosni”, kaže Velisav Radojičić, pomoćnik generalnog direktora Hissara za pitanja razvoja. On dodaje da je Hissar sa širokim asortimanom prisutan na domaćem tržištu, kao i izvan granica, ali da, zbog skore pojave mnogobrojnih malih proizvođača, njegov udeo, i pored visokog kvaliteta, nažalost nije u porastu. Najpoznatiji brendovi Hissara, kada su u pitanju bombonjere, su bombonjera Kraljica od 255g, kao i bombonjera For You iste gramaže. “Marketinške kompanije stalno analiziraju tržište, tako da konstantno obogaćujemo paletu proizvoda i uvek smo spremni da ponudimo nešto novo” kaže Radojičić. On dodaje da je, što se tiče konditora, konkurencija na domaćem tržištu prilično velika. Trenutno najveći konkurenti Hissaru su Banat-Vršac i Paraćinka-Paraćin. “Pored naše zemlje, gde je tržište odlično pokriveno našom robom, počeli smo da plasiramo proizvode u gotovo sve zemlje bivše Jugoslavije, kao i u Češku, Švedsku i Australiju”, ističe Radojičić.

Ista receptura decenijama
“Kraš je svoj imidž vrhunskog proizvođača kakao proizvoda izgradio na visokom kvalitetu čokolada i bombonjera. Danas je lider u kategoriji bombonjera na hrvatskom tržištu, a značajne rezultate ostvaruje i na inostranim tržištima, na koja plasira više od polovine svojih bombonjera “, kaže Vesna Raos, brend menadžer Kraša. Osim u države na području bivše Jugoslavije, Kraš svoje bombonjere plasira i u ostale evropske zemlje. Posebno su značajna tržišta Češke i Slovačke, ali izvozi i u Australiju, Kanadu i Ameriku. Za dobre prodajne rezultate i odličan imidž Krašovih bombonjera najzaslužniji su brendovi Bajadera, Griotte i Fontana. Bajadera je u asortimanu Kraša od njegovih početaka i svoju izvornu recepturu, zasnovanu na odabranim sastojcima, zadržala je tokom decenija. Pripada grupi nugat deserata, posebna je jer u sebi sadrži i badem koji joj daje jedinstven, prepoznatljiv ukus, a odlikuje je i izuzetno fina struktura i topivost. “Volimo da kažemo da su u Bajaderi sjedinjene srednjeevropska tradicija u proizvodnji čokolade i orijentalna raskoš i bogatstvo ukusa”, kaže Raos.

U planu redizajn
“Griotte su takođe jedan od nosilaca Krašovog imidža. Kao i Bajadera, nalaze se u Krašovom asortimanu od dvadesetih godina prošlog veka. Iako postoji mnogo proizvoda sličnih Griotti, ona je posebna zbog svog jedinstvenog sastava, višnje u alkoholu, koja se nalazi u finom fondansko-alkoholnom punjenju, a specifičnost joj daje i prepoznatljiva Krašova tamna čokolada. Brend Fontana takođe ima značajnu ulogu u Krašovoj ponudi bombonjera. Proizvod je jedinstven po obliku i sastavu, posebnost mu daje topivo punjenje koje se odlikuje prijatnim osećajem hlađenja. U Krašu kažu da je u 2005, tržišni udeo Krašovih bombonjera u Srbiji iznosio 3,2 odsto, a u Crnoj Gori 5,2 odsto, i da je prodaja Krašovih bombonjera u Srbiji i Crnoj Gori u stalnom porastu. “Najpoznatiji i najprodavaniji brend je Bajadera, s tržišnim udelom od 3,2 odsto u Srbiji i 5,3 odsto u Crnoj Gori. Prodaja na ovim tržištima u stalnom je rastu i u narednom periodu ćemo se još više fokusirati na ova, za Kraš izuzetno važna, tržišta. Za sledeću godinu planiramo redizajn pojedinih brendova, razvoj novih i prigodnih pakovanja i jaču marketinšku podršku na hrvatskom i inostranim tržištima”, kaže Raos.

Dva ključna proizvoda
Početkom ove godine, Štark je započeo prestrukturisanje svog programa bombonjera, svodeći prvobitno raznovrstan asortiman na dva ključna proizvoda: Cherry i Fruit bombonjere. Cherry je već dugo godina afirmisana robna marka čokoladnog deserta u alkoholnom punjenju i tržištu se nudi u pakovanjima od 128g i 200g. Ovaj proizvod predstavlja i značajnu stavku u izvoznom plasmanu Štarkovih proizvoda, a na nivou SKU, Cherry od 200g zauzima značajnu poziciju. Fruit bombonjeru predstavlja izbor čokoladnih deserata sa fondanskim punjenjima voćnog ukusa (jagoda, crna ribizla, breskva i ananas). U ponudi se takođe nalaze dva pakovanja: 135g i 220g. “U ovom trenutku bilo bi prerano objavljivati planove Štarka na polju daljeg razvoja ove kategorije proizvoda”, kažu iz kompanije.

Pripremila: Marija F. Šmit