Sredstva za mašinsko pranje posuđa

2422021-sudovi

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 184, januar/februar 2021)

 

PORAST VREDNOSTI KATEGORIJE

 

Mali broj brendova dominira kategorijom, a vodeća tri ‘odnose’ čak 76% ukupne vrednosti. Vodeći brendovi, među kojima se nalazi i trgovačka marka (poređani abecednim redosledom) su: Denkmit, Finish i Somat, pokazuje analiza GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta sredstava za mašinsko pranje posuđa u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od novembra 2019. godine do septembra 2020. godine.

Porast vrednosti kategorije dolazi delimično od povećanja broja domaćinstava koja su kupila ove proizvode (bar jednom u posmatranom periodu), ali i od povećanja intenziteta kupovine. Došlo je do blagog porasta kako učestalosti, tako i količine kupljene u jednom odlasku u kupovinu.

Na deterdžente ‘odlazi’ 70% vrednosti kategorije, pri čemu najveće učešće ostvaruju deterdženti u obliku tableta. Preostalih 30% vrednosti ‘odlazi’ na aditive među kojima su najznačajnije soli, sredstva za ispiranje sudova, ali i sredstva za čišćenje i osvežavanje mašine za sudove.

Mali broj brendova dominira kategorijom, a vodeća tri ‘odnose’ čak 76% ukupne vrednosti. Vodeći brendovi, među kojima se nalazi i trgovačka marka (poređani abecednim redosledom) su: Denkmit, Finish i Somat.

Među kupcima kategorije, 53% je bar jednom kupilo neki Somat proizvod, 37% je posegnulo za nekim od Finish proizvoda, a 22% je bar jednom kupilo Denkmit proizvod za mašinsko pranje posuđa. Najvišu lojalnost kupaca zabeležio je Finish: 63% novca namenjenog kategoriji kupci Finisha potrošili su upravo na ovaj brend. Veoma visoku lojalnost zabeležili su i Somat (46%) i Denkmit (37%).

Trgovačke marke imaju bitnu ulogu u kategoriji, pa ‘pokrivaju’ 1/5 ukupne vrednosti. Blizu polovine kupaca kategorije je bar jednom kupilo proizvod trgovačke marke u analiziranom periodu.

Kako su sredstva za mašinsko pranje posuđa jedna od kategorija za koje je potrebno izdvojiti značajan iznos pri jednom odlasku u kupovinu, ne čudi veliki značaj koji imaju promocije. Čak 47% vrednosti kategorije kupljeno je na promociji.

Najveći deo kategorije je prošao kroz supermarkete, 31%. Nezanemarljiv deo kupljen je u najvećim formatima i drogerijama, po 18%. Slede minimarketi i tradicionalne prodavnice sa učešćem od po 12%.