ŠUNKA

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 184, januar/februar 2021)

 

NAJVIŠE SE KUPUJE U HIPER/SUPER MARKETIMA

 

Kategorija beleži rast vrednosne prodaje iz godine u godinu, pri čemu je, u posmatranom periodu, najveći rast vrednosne prodaje zabeležen u jugoistočnoj Srbiji.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Kakva je prodaja šunke iz godine u godinu, govore podaci o prodaji robe široke potrošnje iz Nielsen maloprodajnog panela. Ono što je svakako primetno je da iz godine u godinu šunka beleži rast vrednosne prodaje.

U posmatranom periodu od decembra 2019. do novembra 2020, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je rast u odnosu na isti period godinu dana ranije. Vrednosna prodaja veća je za 10%, komadna za 5,7%, dok količinska beleži blagi pad od 0,6%.

Vrednosna prodaja šunke u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u jugoistočnoj Srbiji (14%), potom sledi Vojvodina sa 12,7% rasta.

Po regionima

Najveća količinska prodaja šunke ostvarena je u Beogradu (36,6%) i Vojvodini (27,5%), dok je nešto manja količina prodata u jugoistočnoj Srbiji (16,9%) i u zapadnoj (19%).

Kada je reč o vrednosnom učešću po regionima, Beograd je na prvom mestu sa 40,6%, sledi Vojvodina sa 25,8%, zapadna Srbija sa 17,2% i jugoistočna Srbija sa 16,3%.

Po kanalima prodaje

Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/super marketi, velike/srednje i male prodavnice, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u srednjim i velikim prodavnicama (8,6%), dok je najmanji rast komadne prodaje zabeležen u malim prodavnicama (4,4%). U hiper i super marketima rast komadne prodaje iznosi 4,3%.

Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u malim prodavnicama (do 40m²) zabeležen je rast od 16,4%, u velikim/srednjim 13,5% a u hiper/super marketima 7,7%.

Najveći udeo u prodaji šunke beleži hiper/super kanal i to 61,2% po vrednosti. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 33,1%.

Veličina pakovanja

Ukoliko se osvrnemo na veličinu pakovanja, pakovanje od 1kg ima najviše vrednosno učešće u prodaji sa 75%, sledi pakovanje od 350g sa 17,6%, dok ostala pakovanja imaju dosta niže učešće.

Vodeći igrači

Top pet proizvođača u Srbiji ostvarilo je u ovom periodu količinsku prodaju od 76,9% i vrednosnu prodaju od 80,3%.

Top pet proizvođača (poređani abecednim redom) su: Carnex, Neoplanta, Pik Vrbovec, Yuhor i Zlatiborac.