(tekst objavljen u Progressive magazinu br.23, april 2006.)
Vodeći proizvođači, po abecednom redu, Afrodita, BiC, Gillette, Krka i Reckitt Benckiser.
Afrodita
Ognjan Matić, direktor kompanije Afrodita, navodi da nemaju tačne podatke o tržišnom učešću u SCG sa proizvodima za depilaciju, ali ističe da je taj udeo dosta značajan. “U poređenju sa drugim kategorijama proizvoda, sredstva za depilaciju imaju najveći rast. Ti proizvodi osvojili su tržište isključivo kvalitetom, jer za njih nije rađena ni jedna reklamna kampanja”, naglašava Matić. Prema njegovim rečima, u ovoj grupi nalaze se tri proizvoda: Krema za depilaciju, od 100ml, Smola za uklanjanje dlačica sa rolerom, od 115g i Depil trake sa hladnom smolom, pakovanje od 20 komada. “Krema za depilaciju je najprodavaniji proizvod zbog efikasnosti, jednostavnosti upotrebe i nepostojanja bilo kakvih negativnih reakcija na koži”, navodi Matić i dodaje da u ovoj godini kompanija neće ništa da menja u asortimanu ili karakteristikama postojećih proizvoda. “Naši proizvodi veoma su popularni na tržištima bivših jugoslovenskih republika, a sve više i na tržištu Evropske unije, Rusije, Ukrajine, pa čak i Irana”, ističe Matić.
BiC (M.D. International)
Iz kompanije M.D. International d.o.o, koja je ekskluzivni uvoznik i distributer BiC proizvoda za Srbiju, ističu da sa svoja četiri distributivna centra pokrivaju kompletno tržište Srbije. “Od polovine 2004, od kada M.D. International distribuira BiC-ove proizvode, tržišni i finansijski udeo je u konstantnom porastu, i u 2005. on iznosi 71 odsto u kategoriji depilatora”, navodi Srđan Jakšić, referent nabavke. Najpoznatiji brendovi su BiC D.E.B. Hang.Card 20, BiC 1 Sensitive Hang.Card 18, Astor Twin Normal P.of 5, BiC Twin Lady, a kao najpopularnija pakovanja pokazala su se Hanging Card 12 i 18, tako da će se u 2006. svi vodeći artikli, pored već dobro poznatog pakovanja u kesicama od pet i blisterima od četiri komada, pojaviti i u varijanti Hanging Card 12 ili 18 komada. Noviteti za 2006: za lepši pol novitet je Pure Lady, depilator sa tri sečiva i korektorom sa aloe verom. U Srbiji, kao i svuda u svetu, BiC proizvodima su najveći konkurenti depilatori kompanija Gillette i Wilkinson”, ističe Srđan Jakšić.
Gillette
Prema rečima Poljke Jokić, Marketing Coordinator Sektor Gillette ITM Grupa, Gillette pokriva dva segmenta brijanja, a to su površinsko i korenasto. “Kod površinskog brijanja ističemo najpoznatiji brend Satin care, koji je prisutan kao lider u dve kategorije: Satin care jednokratni brijač, koji približno pokriva oko 70 odsto tržišta u SCG. Ovi brijači su jednostavni za rukovanje, vrat je u obliku slova V, drška je posebno oblikovana za bolju kontrolu, a najpopularnije pakovanje je Satin Care 45, kesica sa četiri brijača. U drugu kategoriju spadaju sistemski aparati za brijanje, koji otprilike pokrivaju oko 60 odsto tržišta u SCG, a najpoznatiji brendovi su Venus i Sensor Excel. Ono što pruža Venus je glatka koža u jednom potezu. Ima prilagodljivu trostruku oštricu, glava brijača, koja je pokretna, i drška prilagođene su ženama, jednostavno se ispira, a ima i indikator traku. Sensor Excel ima dvostruku oštricu, pokretljivu glavu, traku za hidrataciju, široku dršku presvučenu gumom i praktični uložak”, navodi Poljka Jokić.
Krka kozmetika
Nada Milosavljević, stručni saradnik marketinga Kozmetike Krka navodi da oni svojim proizvodima pokrivaju kompletno tržište SCG i da je njihov finansijski i fizički udeo u porastu. “Najpoznatiji brendovi, kada je u pitanju ovaj proizvod, su Vitaskin Blaga Depilacijska krema, Vitaskin Depilacijska krema sa ekstraktom kamilice, za osetljivu kožu, i Vitaskin krema za posle depilacije, a najpopularnija pakovanja su od 50ml”, kaže Milosavljević. Prema njenim rečima, u kompaniji ne pripremaju novitete za ovu godinu, a najveći konkurenti na domaćem tržištu su im kompanije Afrodita i Reckitt Benckiser.
Reckitt Benckiser
Iz kompanije Reckitt Benckiser ističu da su Veet proizvodi broj jedan sredstva za depilaciju u svetu i da su lider u inovacijama, i najavljuju da će se i ove sezone na tržištu pojaviti novi, revolucionarni Veet. “Prema našim istraživanjima, u Srbiji u 2005. godini (CATI, april 2005.), Veet proizvodi za depilaciju imali su najveću ukupnu poznatost (89,4 odsto). Nas kao kompaniju je zanimalo na kojim delovima tela potrošači koriste koje proizvode. Tako je istraživanje pokazalo da polovina ispitanih žena ne koristi ništa za depilaciju nausnica (51,8 odsto), a one koje koriste kažu da za tu svrhu upotrebljavaju hladni vosak u trakama i topli vosak, pre svega, kod kuće. Istraživanje je pokazalo i da više od polovine ispitanih žena ne uklanja dlačice sa ruku (62,6 odsto), a one koje to čine koriste, pre svega, trake, kremu ili sprej. Sto se tiče depilacije nogu, prednjači depilacija toplim voskom i to u salonima. Isto važi i za depilaciju bikini linije, mada ispitanice kažu da koriste i kreme, zatošto ne bole. Za uklanjanje dlačica ispod pazuha najveći deo ispitanica (87,4 odsto) koristi brijač, a tek onda slede kreme i gelovi. Što se konkurencije tiče, na tržištu sredstava za depilaciju u Srbiji postoji veliki broj proizvođača. Mi kao našeg glavnog konkurenta doživljavamo Vitaskin, jer je to, ipak, brend sa dugom tradicijom na ovom tržištu i potrošači su upoznati sa njim”, ističu iz kompanije Reckitt Benckiser.
Pripremila: Ana Filipović