Sredstva za čišćenje toaleta

85427-(7)

ZA ČISTE I MIRISNE TOALETE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.15, avgust 2005.)

Lider Mer, slede WC Saniper, Pompa, Bref i Mr Proper.

Sredstva za čišćenje toaleta su postala sastavni deo kolekcije za održavanje higijene domaćinstva. Iako je tržište preplavljeno ovim proizvodima, kako stranih tako i domaćih proizvođača, može se zaključiti da domaćinstva u Srbiji ne koriste ove preparate u velikoj meri. To se najčešće objašnjava činjenicom da domaćice radije kupuju sredstva univerzalne namene, koja mogu da koriste i za ostale potrebe u kući. Nesumnjivo su dominantne domaće marke ovih proizvoda, pre svega zbog pristupačnije cene, a i tradicije, mada su se u prvih pet vodećih na tržištu našla i dva strana brenda.

Henkel Merima
Na tržištu sredstava za čišćenje toaleta, prema rezultatima istraživanja agencije GfK, lider je kompanija Henkel Merima sa svojim brendom Mer, koji ima 42,4 odsto učešća. Kako navode iz ove kompanije, pokrivaju celokupno tržište Srbije i Crne Gore celom paletom svojih proizvoda. “Zahvaljujući kontinuiranim inovacijama i ulaganjima u proizvode, opravdavamo poverenje potrošača, što se dalje direktno odražava na porast fizičkog i finansijskog udela na tržištu”, ističu iz kompanije. Mer kolekcija za čišćenje raznih površina obuhvata sledeće proizvode: Mer Sanit WC, Mer Cevol, Mer San za tepihe, Mer Abraziv, Mer Glass i Mer Extra. Još 1996. godine se krenulo sa proizvodnjom Mer WC Sanita u okviru široke Mer kolekcije za čišćenje celog domaćinstva. Ideja je bila da se napravi sredstvo za čišćenje koje će efikasno dezinfikovati površine, uklanjati naslage kamenca, ostaviti prijatan miris i biti u boci čiji je oblik podesan za direktno nanošenje u WC šolju. Tokom godina ovaj proizvod se uspešno razvijao, a i daljim ulaganjima u formulaciju, koja se bazira na čuvenoj Bref tehnologiji, stvoren je prostor za proširenje na dodatnu mirisnu notu. Od marta 2004. godine Mer WC Sanit postoji u 2 varijante: Aqua i Apple. Pakovanja obe varijante su od 750ml i u toku je prelazak na tehnološki kvalitetnije zatvarače koji se koriste i kod Bref proizvoda za čišćenje. Cilj je da se potrošaču dodatno olakša upotreba proizvoda. Ovi proizvodi izvoze se u Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu.

Panonija AD
Rezultati istraživanja agencije GfK pokazuju da je na drugom mestu, sa 18,8 odsto učešća proizvod WC Saniper, Hemijske industrije Panonija AD iz Pančeva. Iz kompanije ističu da su jedan od vodećih proizvođača sredstava za čišćenje i pranje i da visok kvalitet njihovih proizvoda garantuje dugogodišnje iskustvo i visok kvalitet ulaznih sirovina. “Pokrivenost tržišta SCG našim proizvodima, čija je namena održavanje higijene toaleta, je značajna. Naši proizvodi ove namene prisutni su u svim trgovinskim objektima. Reč je o kvalitetnim i efikasnim proizvodima sa pristupačnom cenom, koji su našli primenu u velikom broju domaćinstava i u javnim ustanovama”, ističe Slavica Stanić, referent marketinga. Ona dodaje da kompanija održava finansijski i fizički udeo ove vrste proizvoda na tržištu. “Već duži niz godina WC Saniper i ostali proizvodi iz ovog programa imaju konstantan nivo prodaje”, naglašava Stanić. Prema rečima Stanićeve, najpoznatiji proizvodi iz ovog programa su: WC Saniper i Euro sanit 4u1. “WC Saniper je proizveden na bazi sone kiseline i efikasno uklanja kamenac i ostale najtvrdokornije nečistoće. Euro sanit 4u1 dezinfikuje, dezodoriše, čisti i odstranjuje kamenac i druge nečistoće”, navodi Stanićeva i dodaje da postoje pakovanja WC Sanipera od 1 litar i 500ml, kao i da veći udeo u prodaji ima pakovanje od jednog litra. Ona kaže i da je Euro sanit proizvod u atraktivnoj ambalaži koji se pakuje u varijantama 750ml i 500ml (pakovanje sa pumpicom) i da je udeo oba pakovanja u prodaji približno isti. Stanićeva najavljuje da će se uskoro na tržištu pojaviti paleta novih proizvoda, ćija je namena upravo higijena kupatila i toaleta. “Reč je o gušćim sredstvima u formi gela, na bazi sone kiseline, hipohiorita i tečnog abrazivnog sredstva. Novi proizvodi će biti uobičajeno visokog kvaliteta i pakovani u ambalažu koja prati najsavremenije svetske trendove”, kaže Stanićeva. Prema njenim rečima, glavni konkurenti su im domaći proizvođači Henkel Merima i Beohemija, pored inostranih koji su značajno prisutni na našem tržištu Reckitt Benckiser, Procter&Gamble. Panonija izvozi na tržišta bivših jugoslovenskih republika, prvenstveno u BiH i Makedoniju.

Beohemija
Proizvod Pompa, kompanije Beohemija, zauzima treće mesto po učešću na domaćem tržištu, sa 5,9 odsto. Iz Beohemije navode da iz velikog asortimna kućne hemije koja pokriva domaćinstvo i kuhinju, veliku pažnju poklanjaju proizvodima za održavanje kupatila. “Brendovi koje možemo da izdvojimo iz ovog segmenta jesu tečni WC Sanitar, i WC Sanitar gel, i to u mirisnoj noti osvežavajućeg limuna, koji ujedno čisti, pere i polira, i WC fresh, u dve osvežavajuće mirisne note, i to kako u pojedinačnim pakovanjima 1/1, tako i u kutijama 3/1, koji čisti, dezinfikuje i dezodoriše. Specifični su na tržištu jer smo uspeli, kao domaći proizvođači, da nađemo pravi odnos kvaliteta i cene, što su naši potrošači primetiti i prihvatili. Jedinstvenost ne nalazimo samo u kvalitetu, već i u dizajnu koji je praktičan i dopadljiv potrošačima”, navode iz Beohemije. “Moramo reći da je za nas porast finansijskog i tržišnog udela veoma važan, kao i distribucija, čiji je cilj da se svi artikli nađu na svim prodajnim mestima, što znači njihova konstantna dostupnost, što smo i uspeli sa ovim proizvodima. Pokrivamo celu Srbiju i Crnu Goru, a izvozimo u Bosnu i Makedoniju, što čini 20 odsto naše ukupne prodaje iz tog segmenta. U planu nam je i izvoz u regionu, u Hrvatsku i Bugarsku. Trenutno razvijamo tečni WC Fresh koji će uskoro biti lansiran i očekujemo da će zbog svog kvaliteta naći mesto na tržištu”, najavljuju iz kompanije Beohemija. Bref po najsavremenijoj tehnologiji Na četvrtom mestu, sa 5,4 odsto količinskog tržišnog učešća je još jedan proizvod iz kompanije Henkel, a to je Bref Duo WC Gel. Kako navode iz te kompanije, Mer Sanit WC i Bref zajedno zauzimaju polovinu fizičkog i finansijskog učešća na našem tržištu. Bref Duo WC Gel je izrađen po najsavremenijoj tehnologiji sa glavnom namenom za uklanjanje naslaga kamenca i rđe, ali i da čisti i osvežava. Ambalaža sa dve komore je jedinstvena na tržištu, tako da se snažno sredstvo za uklanjanje nečistoće nalazi u jednoj pregradi, a u drugoj je pojačano sredstvo koje uklanja čak i stare naslage kamenca. Bref Duo WC Gel je dostupan u tri mirisne varijante – Aqua, Lemon i Pine.

Pripremila: Ana Filipović