BB Trade AD je trgovinsko preduzeće koje je na tržištu poznato po brendu PerSu marketi. Kompaniju čini 1.257 zaposlenih, a osnovne vrednosti koje zastupaju su briga o zaposlenima, poverenje, zajedništvo i kvalitet.
Na koji način ova trgovačka kompanija već godinama uspeva da zadrži visok stepen poverenja i lojalnosti svojih zaposlenih, saznali smo od Snežane Mirković, direktora ljudskih resursa u kompaniji BB Trade AD.
Šta o kompaniji govore vrednosti koje ističete?
Rekla bih da o nama govore da smo ne samo domaća kompanija, već i domaćinska kuća, koja brine o ljudima i porodicama iz svoje zajednice. Oslanjamo se jedni na druge i gradimo međusobno poverenje, bez kojeg je bilo koji naredni korak nemoguć. Volimo da slušamo ljude i da osetimo različitosti, jer je to način da se više poštujemo i razumemo. Ne plašimo se promena, niti se libimo postavljanja visokih ciljeva i nikada ne pravimo kompromis kada je kvalitet u pitanju.
Tržište se dugo bori sa problemom povećane fluktuacije. Kakvo je vaše iskustvo na tom polju?
Uspeli smo u onome što je danas izazov mnogim kompanijama, a to je da imamo stabilnu stopu fluktuacije, daleko manju od prosečne u ovoj branši. Tu je koren naše stabilne osnove za dalji razvoj, u svesti da su zaposleni naša najveća vrednost. Kompanija je tu gde jeste zahvaljujući njihovom radu i lojalnosti. Zaposleni su nas ocenili najvišom ocenom u oblastima međuljudskih odnosa, stabilnosti kompanije i njenog dobrog porodičnog odnosa prema zaposlenima.
Šta vam je trenutno najveći fokus?
Najveći fokus nam je na motivaciji zaposlenih i njihovom razvoju. Upravo iz uverenja da je ulaganje u znanje najbolja investicija, pokrenuli smo ‘BB Akademiju’, gde se svakog meseca održavaju treninzi iz hard i soft veština. Ponosni smo i na dugogodišnje kvartalne Konferencije za poslovođe maloprodajnih objekata. To je prilika da razmenimo iskustva i čujemo šta je to što im je zaista potrebno.
Onboarding procesi imaju značajnu ulogu u zadržavanju zaposlenih. Kako izgledaju procesi obučavanja i upoznavanja novih ljudi sa kompanijom i radnim zadacima?
Za svako radno mesto je predviđena obuka, tokom koje različite celine iz stručnih oblasti preuzimaju edukatori i treneri u okviru kompanije. Nakon toga, nove kolege dobijaju svoje mentore sa kojima nastavljaju kroz program mentorstva. Na ovaj način novozaposleni se osećaju sigurno i imaju podršku, što je važno za obe strane.
Sad su aktuelni različiti benefiti za zaposlene. Koji su najaktuelniji kod vas?
Trudimo se da doprinesemo izgradnji zdravijih životnih stilova, da se usmerimo na boravak u prirodi, kvalitetnu ishranu, rekreaciju i konzumiranje kulturnih sadržaja. Besplatne pozorišne predstave, kao i karte za koncerte i sportske događaje, usluge teretane i Fitpassa, organizovanje takmičenja, tim bildinga… Zaista je dugačak niz benefita koje se trudimo da obezbedimo.
Od 2017. u kontinuitetu omogućavamo besplatan petodnevni odmor svim našim zaposlenima sa porodicama ili prijateljima na Tari i Zlatiboru. Odnedavno imamo i zajedničke društvene aktivnosti, za koje verujemo da će nam postati lepa tradicija. Ostavljamo sve svoje obaveze po strani u toku radnog dana i najmanje sat vremena posvetimo nekoj zajedničkoj aktivnosti koja nas opušta, pomaže da se bolje povežemo i budemo produktivniji. Energiju vraćamo i uz naše voćne užine i kafe pauze, koje su nam uvek dostupne.
Takođe, projekat SuPer beba je pokrenut pre 6 godina upravo u tom porodičnom duhu i kroz njega pružamo kako novčanu podršku novim roditeljima PerSu tima, tako i poklon pakete za nove članove naše porodice.
Fleksibilno radno vreme i rad od kuće su benefiti koji u poslovanju počinju da se podrazumevaju u skladu sa novim trendovima, a kod nas su prisutni od 2020. godine.
Ekonomske prilike su u poslednje vreme bile izazovne i nestabilne. Kako ste se nosili sa tim?
Nismo dozvolili da nas kriza destabilizuje i da skloni čoveka sa pozicije našeg najvrednijeg imetka. Za poslednjih deset meseci dva puta smo povećali zarade za 25% i isplatili bonuse u iznosu od preko 27 miliona. Uz unapređenje nematerijalnih benefita, paralelno nadograđujemo bonus sistem u koji su uključeni svi naši zaposleni. Prošle godine smo imali 46 jubilaraca sa 10 i 20 godina radnog staža. Isti broj zaposlenih očekuje nas i sada. Jubilarne novčane nagrade su tek mali znak zahvalnosti za njihovu privrženost, rast i razvoj pod okriljem naše kompanije.
Kakvi su dalji planovi?
Za 2023. pripremili smo nove programe za zaposlene. Nastavićemo da negujemo postojeće projekte, da osluškujemo potrebe zaposlenih i budemo pravi lideri na njihovom putu. Fokus je na razvoju, zadovoljstvu, kvalitetu i stvaranju psihološki bezbedne sredine.