Šamponi za bebe

(objavljeno u Progressive magazinu br. 120, jul/avgust 2014)

ZA NEŽNE BEBINE VLASI

 

Prema veličini pakovanja, najviše šampona za bebe proda se u ambalaži od 200g/ml (26,8%), a slede pakovanja od 500, 750 i 250g/ml, pokazuju podaci
agencije Nielsen.

 

Nielsen analiza tržišta
Stevan Cvetković, Account Executive:
Podaci agencije Nielsen se odnose na količinsko učešće na tržištu Srbije za period maj 2013-april 2014. godine. Prema tim podacima, šamponi za bebe se prodaju kroz kanal hipermarketa i supermarketa (46,4%), kroz velike radnje ‘odlazi’ 10,9% kategorije, kroz male radnje 7,1% i kroz drogerije 35,6%.
U Beogradu je generisano 31,1% prodaje šampona za bebe, u Vojvodini se proda 28,6% kategorije, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 18,7%, dok preostala prodaja (21,6%) dolazi iz centralne zapadne Srbije.
Prema tipu kose, najviše šampona za bebe koji se prodaje na tržištu Srbije je za sve tipove kose (91%). Takođe, najprodavaniji je šampon za bebe u obliku tečnosti (94,9%), a sledi šampon u formi krema (5,1%). Prema veličini pakovanja, najviše šampona za bebe proda se u ambalaži od 200g/ml (26,8%), sledi pakovanje od 500g/ml (20,1%), 750g/ml (19,8%) i 250g/ml (14,8%).
Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Alkaloid, Artsana, Dahlia, Johnson&Johnson i Nevena. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Becollino, Becutan, Chicco, Johnsons i Kosili.

 

Artsana/Chicco/Keprom

Milica Milojičić, Brand Manager,
Keprom:
Na tržištu smo zastupljeni sa bebi šamponom brenda Chicco i to u pakovanjima od 200 i 500ml. S obzirom na to da se Chicco šamponi koriste za higijenu i negu bebine kose od samog rođenja, na prvom mestu je bezbednost i briga o zdravlju najmlađih. Tako je Chicco šampon hipoalergenski i dermatološki testiran, poštuje fiziologiju bebine kože glave, ne sadrži štetni konzervans paraben, štetne hemikalije, alkohol i veštačke boje.
Na osnovu podataka kojima raspolažemo, veću tražnju na tržištu ima pakovanje od 200ml. Međutim, u poslednje vreme, prodaja veće ambalaže od 500ml pokazuje tendenciju rasta, pre svega zbog trenda rasta kroz moderne kanale prodaje. Takođe, primetan je i rast prodaje u apotekama.
Za italijansku kompaniju Artsana, koja je proizvođač Chicco šampona, bezbednost najmlađih je imperativ. Zato se konstantno radi na usavršavanju proizvoda, ali i samog pakovanja, što rezultuje kvalitetom i prepoznatljivošću Chicco kozmetike.
S obzirom na to da je Chicco šampon namenjen higijeni najmlađih, a bebina kosa i koža glave su veoma nežne pogotovo kod novorođenčadi, veliku pažnju posvećujemo edukaciji potrošača. To u krajnjoj liniji rezultuje povećanjem prodaje, ali sa druge strane donosi satisfakciju saznanjem da kroz edukaciju roditelja na delu potvrđujete svoju opredeljenost ka društveno odgovornom poslovanju. Pored edukacije, druga aktivnost koja nam je u fokusu a koja za cilj ima poboljšanje prodaje jeste pozicioniranje proizvoda u prodajnim objektima.

Dahlia

Jelena Ignjatić, PR, Dahlia:
Kozmetička kompanija Dahlia je tržištu ponudila jedinstvenu kolekciju za bebe, pod okvirom brenda Becollino. Kolekcija je namenjena kompletnoj higijeni, nezi i zaštiti kože beba i sadrži blagotvorne prirodne sastojke i dragocene ekstrakte, koji čuvaju pH balans bebine kože, štite je od iritacija i isušivanja i čine mekom i negovanom. Becollino proizvodi ne sadrže alergene, boje, konzervanse, a dermatološki su ispitani u Evropskoj uniji. Šamponi za bebe su dostupni u tri oblika: Becollino šampon za bebe (pakovanja od 200ml i 500ml), Becollino šampon za bebe za osetljivu kožu (pakovanje od 200ml) i Becollino 2u1 šampon i kupka za bebe (pakovanje od 500ml).
Najbolju prodaju u kategoriji ostvaruje Becollino šampon za bebe (regular), i to u pakovanju od 200ml. Šamponi za bebe svoj najveći udeo u prodaji ostvaruju kroz veće trgovinske lance. Prodaja raste stabilnim ritmom.
Stručnjaci u istraživačko-razvojnom centru rade na stalnom unapređenju receptura, tehnologija i ambalaža. U tom smislu, inovacije su sastavni deo politike proizvodnje i očekuju se i u narednom periodu.
Prodaju unapređujemo prvenstveno strateškom akcijskom ponudom u odabranim trgovinskim lancima.

HI Nevena

Miodrag Jovanović, komercijalni sektor,
HI Nevena Leskovac:
Hemijska industrija Nevena Leskovac je srpska kozmetička kompanija sa 60-ogodišnjom tradicijom koja obezbeđuje svojim poslovnim partnerima i korisnicima izuzetno širok proizvodni asortiman, koji pokriva sve kozmetičke tržišne segmente.
Kada je reč o kozmetici za negu najmlađih, u 2014. godini HI Nevena je, pored modernizacije proizvodne linije i stalnog usavršavanja formulacije i recepture postojećih proizvoda, počela sa proizvodnjom nove dečije kolekcije Nevena Baby, koja obuhvata šampone za bebe, ali i kupke, kreme, puder, mleko, ulje i sapun. Za svoje proizvode, posedujemo sertifikat o uvođenju kvaliteta ISO 9001.
Od 2013. godine, u saradnji sa poznatim inostranim kozmetikolozima i stručnjacima iz ove oblasti, radimo na unapređenju proizvoda za najmlađe, a rezultat svih je kreiranje formule koja dovodi do razvoja obogaćene Nevena Baby kolekcije. Upravo su krenule i prve isporuke kupcima u zemlji i inostranstvu.