Drogerije se izdvajaju kao maloprodajni format koji generiše skoro trećinu ukupne vrednosti kategorije. Slede supermarketi čiji udeo ostaje stabilan i iznosi 21%, pokazuju podaci CPS GfK.
Istraživanje GfK
Ana Kovačević,
Junior Research Consultant, Consumer Panel Services
GfK
U fokusu ovog istraživanja je kupovina šampona, kupki i sapuna za decu i bebe u periodu od septembra 2023. do januara 2024. godine.
Proizvode iz analizirane kategorije je barem jednom kupilo nešto više od 1/3 domaćinstava u Srbiji. Pored toga, penetracija je opala u odnosu na period septembar 2022 – januar 2023. godine. Frekvencija kupovine ostaje stabilna i iznosi dva puta u posmatranom periodu, dok prosečna cena ostvaruje rast od 8%.
Kanali prodaje
Prema podacima potrošačkog panela drogerije se izdvajaju kao maloprodajni format koji, kao što je prikazano na grafikonu ispod, generiše gotovo jednu trećinu ukupne vrednosti pomenute kategorije. Slede supermarketi čiji udeo ostaje stabilan i iznosi 21%. Minimarketi ostvaruju 13%, dok tradicionalne prodavnice beleže pad učešća, koje u posmatranom periodu iznosi 12%. Udeo hipermarketa takođe opada, tako da ovaj maloprodajni format sada odnosi 7%.
Vodeći igrači
Vodeća tri proizvođača generišu 40% ukupne vrednosti kategorije, a to su, po abecednom redosledu: Alkaloid, Henkel&Schwarzkopf i Lomax Company.
Promocije i trgovačke marke
Trgovačke marke ostvaruju porast vrednosnog učešća, koje dostiže 13% u analiziranom periodu. Sa druge strane, proizvodi iz analizirane kategorije koji su kupljeni na promociji odnose 30% ukupne vrednosti kategorije, što predstavlja pad u odnosu na isti period godinu dana ranije.
Kupovne misije
Kako bi se kategorija šampona i kupki za bebe bolje razumela, važno je steći uvid u kupovne misije, koje delimo na pet vrsta na osnovu namera kupaca. Stock-Up su najzastupljenije kupovne misije u analiziranoj kategoriji proizvoda, odnosno one čine 44% ukupnog broja kupovina. Slede One Need Basket misije, koje čine 22% svih kupovina u posmatranoj kategoriji i Large Stock-Up misije čiji udeo u kupovinama iznosi nešto manje od petine.
O Consumer Panel Services GfK
Ponosimo se time što smo partner od poverenja za FMCG industriju kada se radi o pružanju važnih shopper insight-a. Obezbeđujemo ključne informacije o tome ko kupuje šta, gde, koliko, koliko često i zbog čega kupuje ili ne kupuje. Sa našim visokokvalitetnim podacima koje konstantno prikupljamo, konsaltingom i ekspertizom, pomažemo našim klijentima u kreiranju vrhunskog iskustva kupaca na svakom od stadijuma tokom shopper journey procesa.
Kontinuirano pratimo ponašanje kupaca na različitim lokacijama gde oni obavljaju svoje kupovine, što nam omogućava da izmerimo njihov „footprint” i našim klijentima obezbedimo iscrpan pregled i dubinsko razumevanje, kako prošlih, tako i sadašnjih i budućih ponašanja i motivacije kupaca.
Consumer Panel Services GfK je sada deo YouGov group.
Više informacija na http://www.gfk-cps.com/