ZA ZDRAVU, SJAJNU, MEKŠU I POSLUŠNIJU KOSU
(tekst objavljen u Progressive magazinu br.39, avgust 2007.)
Regeneratori se najviše prodaju u velikim prodavnicama, do 37,4 odsto (period mart/april 2007), što je za 10,3 odsto više nego godinu dana ranije.
Mnogi ljudi dugu kosu smatraju simbolom ženstvenosti. Ali duga kosa je lepa samo ako je sjajna i zdrava. Što je kosa duža, sve je teža – a teška kosa se lako ošteti i izgubi lepršavost. Za negu duge kose nije dovoljno samo pranje. Ako se kosa ne neguje dodatno, izgledaće slabo i isušeno, i biće teško oblikovati frizuru. Zato, da bi se očuvala duga i blistava kosa, preporučuje se da se posle svakog pranja na nju stavi regenerator. Većina regeneratora spada u kategoriju balzama sa površinskim dejstvom. Oni su formulisani tako da deluju na spoljne slojeve ili kutikulu vlasi. Kutikula je tanki ljuskasti sloj sastavljen od aminokiselina. Ljuskice se pod spoljnim uticajima podižu i habaju, pa kosa postaje beživotna i gubi elastičnost, što dovodi do pucanja. Regeneratori oblažu vlas, priljubljuju ljuskice, što vlas čini glatkom. Upravo zbog toga je važno tretirati kosu balzamom prilikom svakog pranja. Pranjem kose mi ispiramo prirodna ulja koja naše telo stvara. Regeneratori najčešće sadrže ulja ili masti, supstance koje pomažu ravnomerno nanošenje, parfeme i razne aditive. Postoji nekoliko kategorija regeneratora prema tome kakav efekat želi da se postigne: regeneratori za veću vlažnost (omogućavaju zadržavanje vode u vlasi), za obnavljanje kose (sa proteinima), regeneratori sa pH vrednošću od 2,5 do 3,5 (povećavaju kiselost kose, a rezultat je njen veći sjaj), regeneratori koji omogućavaju lakše raščešljavanje zamršene kose i oni koji pružaju zaštitu od toplote.
Albus:
U planu izvoz u Evropu
Jedan od prepoznatljivih brendova koji dolaze iz fabrike Albus ad je regenerator Tri želje, koji je na našem tržištu prisutan nešto više od dve decenije. Tri želje se mogu nabaviti u dva različita pakovanja: u boci od 250ml i u kesici od 15g. Iz marketing službe Albusa kažu da ono što je izvesno jeste promena ambalaže ovog proizvoda, jer on zaslužuje da se i atraktivnošću usaglasi sa trendovima koje diktiraju vodeće svetske kompanije u ovoj oblasti. Za sada se regenerator Tri želje, kao i svi ostali Albusovi proizvodi, izvozi u zemlje iz okruženja, tačnije u bivše članice SFRJ. “Poboljšanje kvaliteta i redizajn ambalaže, koji su planirani upravo za ovaj proizvod, preduslov su, međutim, za osvajanje i evropskog tržišta. Kako bi ovaj cilj bio ostvaren već u narednoj godini, regenerator Tri želje biće uvršćen u svojevrsnu kolekciju, koja će između ostalog sadržati i ostale proizvode za negu kose, lica i tela”, najavljuju iz marketing službe Albusa.
L’Oreal:
Za negu svih tipova kose
Najpoznatiji brendovi u kategoriji regeneratora za kosu kompanije L’Oreal su, kako kažu iz ove kompanije, Elseve i Fructis. Ove kolekcije obuhvataju preparate za negu svih tipova kose, kao što je suva, bojena ili kosa sa pramenovima, osetljiva, oštećena, duga, tanka, masna, lomljiva, neposlušna. Među najpopularnije u Elseve kolekciji spadaju regeneratori: Nutri-Gloss (za hranljivi sjaj), Color-Vive (za živu boju) i Anti-Casse (protiv lomljenja kose); dok su za Fructis kolekciju to regeneratori: Color Resist, Sleek&Shine, Long&Strong, Repair &Shine. Fructis formula sa aktivnim koncentratima voća prodire u dubinu vlasi negujući je tako da kosa postaje jaka, blistava i do dva puta jača i sjajnija. Garnier je za svaki tip kose kreirao posebnu liniju Fructis proizvoda za negu kose. Fructis regenerator Long&Strong omogućava izuzetno lako raščešljavanje kose, ne dajući joj pritom osećaj težine. Fructis regenerator Sleek&Shine daje efekat glatke kose koji postaje tri puta vidljiviji, nema neželjenog kovrdžanja kose, čak ni po vlažnom vremenu. Repair&Shine dubinski regeneriše suvu, osetljivu i oštećenu kosu. Color Resist bojenu kosu čini otpornijom na nepovoljne spoljašnje uticaje, pri čemu boja traje duže. Kolekcija L’Oreal Paris Elseve Anti-Casse namenjena je specijalno za suvu i oštećenu kosu. Sadrži glavni sastojak Omega-Ceramid koji iznutra obnavlja tkivo vlasi. Izglađuje ispucale delove vlasi spolja, čini ih glatkim i kosa je tako dugotrajno zaštićena. Regenerator Anti-Casse deluje iznutra i spolja – kosi daje senzualan izgled, novi sjaj i neverovatnu mekoću. Elseve Liss-Intense čini kosu glatkom i lakom za oblikovanje. L’Oreal Paris je kreirao i Nutri-Gloss, negu za kosu koja sadrži proteine bisera. Regenerator Nutri-Gloss hrani kosu, daje joj jačinu i čvrstinu i čini je glatkom čime ona dobija poseban odsjaj. Elseve Color Vive kolekcija od L’Oreala Paris za negu bojene kose sada sadrži 85 odsto više UV filtera obogaćenog kationskim česticama koji štiti vlasi i produžava sjaj boje. Color-Vive pruža kosi bolju zaštitu i čini da boja vidljivo duže traje.
Luxol:
Redizajn i jači marketing
Najpoznatiji brend firme Luxol u domenu regeneratora za kosu je Top Balsam. Ovaj proizvod potrošačima je dostupan u četiri zapremine: 15ml, 65ml, 150ml i 360ml. Po rečima Borislava Cucića, komercijalnog direktora kompanije, najpopularnije i najprodavanije je pakovanje od 360ml. “U tekućoj godini je predviđen redizajn postojeće ambalaže kao i pojačano marketinško angažovanje na dodatnom promovisanju ovog veoma kvalitetnog proizvoda”, najavljuje Borislav Cucić. Oko 30 odsto ukupne prodaje Top Balsama plasira se u izvoz, na tržišta Makedonije, Bosne i Hercegovine, Kosova i Crne Gore. “Najveći konkurenti su nam naravno svi uvozni preparati ovog tipa, dok bih od domaće konkurencije izdvojio firme Albus, Still i Stančić”, kaže komercijalni direktor Luxola.
Schwarzkopf&Henkel:
Snažna TV podrška
Na tržištu Srbije, kompanija Henkel je prisutna sa dva brenda za negu kose: Schauma i Gliss. Ova dva renomirana Schwarzkopf brenda koji su već nekoliko decenija prisutni na zapadnom tržištu, u svom asortimanu proizvoda za negu kose imaju i regeneratore. Schauma regeneratori pružaju kosi specijalan efekat snažne i zdrave kose i sadrže sastojke koji su specijalno formulisani za svaki tip kose. Kada su u pitanju regeneratori koji se ispiraju, u ponudi je sedam varijanti: Kiwi Shine, Color Glanz, 7 Herbs, Aroma Intesive Care, Yoghurt Aloe Vera, Nutri Shine i Repair&Care. Od maja meseca, na našem tržištu se nalazi nova linija Kiwi Shine, koja, pored ostalih proizvoda za negu kose, uključuje i regenerator koji se ispira. Kiwi Shine sadrži formulu sa ekstraktom kivija koja omekšava vodu, dok njeni sastojci jačaju kosu i postiže odličan efekat čak i sa tvrdom vodom koja je puna kamenca. “Gliss proizvodi za negu kose lansirani su na tržište Srbije u maju 2006. i za samo godinu dana odlično su prihvaćeni od potrošača. Za svih šest varijanti šampona za kosu, koliko trenutno imamo u Gliss asortimanu, postoji i odgovarajući klasičan regenerator za kosu”, kažu iz Schwarzkopf&Henkela.
Unilever:
Široka lepeza proizvoda
“Tržište proizvoda za negu kose, a posebno regeneratora, je veoma dinamično i ima značajan rast. Kako bi zadovoljio potrebe svih kategorija potrošača, Unilever je na ovom tržištu prisutan sa brendovima Dove i Sunsilk. I jedni i drugi regeneratori su dostupni u pakovanjima od 200ml. Oba brenda svojim potrošačima nude široku lepezu proizvoda koji zadovoljavaju potrebe različitih tipova kose”, kaže Marko Andrić iz marketinga Unilevera. Za probleme suve i oštećene kose, Dove nudi rešenje u vidu Dove Essential Care i Dove Intense Care regeneratora. Dok Dove Essential Care regenerator hidrira i osnažuje blago oštećenu kosu, vraćajući joj vitalnost i sjaj celom dužinom, Dove Intense Care deluje dubinski, oporavljajući i hraneći čak i izuzetno oštećenu kosu. Kako bi proširio svoju ponudu, Dove je ponudio rešenje za probleme koji nastaju nakon farbanja kose u različite tonove. Za negu tamno farbane kose, Dove je kreirao Dove Color Care Protecting regenerator koji pomaže očuvanje boje kose, čineći je sjajnom i svilenkastom. Za negu svetlo farbane kose tu je Dove Color Care Revitalising regenerator koji revitalizuje kosu, nadoknađujući elemente koji su izgubljeni usled farbanja. “Od 2007, Dove je na tržištu prisutan i sa Dove Silk&Sleek regeneratorom, koji neposlušnu kosu čini glatkom i ravnom. Naravno, za najbolje rezultate, potrošači bi trebalo da imaju priliku da kombinuju šampon, regenerator i proizvode za posebnu negu iz iste kolekcije namenjene potrebama određenog tipa kose”, kaže Andrić.
Prepoznatljiv po svojim bojama
Kako bi odgovorio na potrebe potrošača koje se stalno menjaju, Sunsilk nudi široku lepezu regeneratora iz svojih kolekcija, koje su prepoznatljive po svojim bojama. Tu su narandžasti regenerator za negu i regeneraciju, plavi za volumen, crveni za živahnu boju i ljubičasti za ravnu i svilenkastu kosu. Ove godine, Sunsilk je na tržište uveo i svetlozelenu kolekciju za svežu i lepršavu kosu. Regenerator iz ove kolekcije normalnoj kosi pruža svež izgled i lakoću oblikovanja koji traju duže. Glavni konkurenti Unileveru na tržištu, kada su u pitanju klasični regeneratori, su Procter&Gamble, L’Oreal, Beiersdorf i Schwarzkopf&Henkel. Distributeri Dove i Sunsilk regeneratora za Srbiju su Slavijacoop d.o.o. i Standard AVD d.o.o. Uvoznik i distributer ovih proizvoda za Crnu Goru je NALL International.
Pripremila: Marija F. Šmit