Puding

SLATKO, LEPO I JEDNOSTAVNO

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.36,Maj 2007.)

Klasični pudinzi se mogu naći u oko 70 odsto objekata maloprodaje u kojima se prodaju prehrambeni FMCG proizvodi. Više od 50 odsto ukupne količine proda se u centralnoj Srbiji, oko jedne četvrtine u Vojvodini i oko petine u Beogradu.

Puding je slatkiš koji rado jedu i deca i odrasli, koji se može pronaći u bukvalno svakoj prodavnici. Postoji čitavo more ukusa u kojima je dostupan potrošačima, a na tržištu se konstantno pojavljuju novi ukusi. Puding se može jesti sam, sa raznim dodacima, a može se koristiti i u spravljanju brojnih poslastica. Praktičan je za pripremanje, spravlja se brzo i lako, a u ponudi su i pudinzi koje uopšte nije potrebno kuvati.

Centroproizvod:
Bogat asortiman i kvalitet

Iz Centroproizvoda kažu da su C pudinzi Fantastico proizvodi spravljeni od najkvalitetnijih domaćih i uvoznih sirovina, po recepturi vrhunskih stručnjaka, savremenoj tehnologiji i u modernoj ambalaži. “Kvalitet i ispravnost C proizvoda potvrđuju brojni sertifikati i standardi koji kompaniji Centroproizvod omogućavaju maksimalnu kontrolu kvaliteta u svakom segmentu proizvodnog ciklusa, kao i izvoz na inostrana tržišta. Kontrola kvaliteta koja se primenjuje je četvorostruka – počev od sirovina i ambalaže, preko proizvodnje – takozvano procesno kontrolisanje, i distribucije, pa do post prodajne kontrole, što znači da se uzorci uzimaju na analizu i kontrolu i nakon što proizvod ode u trgovinu”, kaže Ivana Marković, Centroproizvodov menadžer za odnose sa javnošću. C pudinzi Fantastico postoje u devet različitih ukusa: vanila, čokolada, jagoda, malina, karamela, šumsko voće, zelena jabuka, pomorandžina kora i kakao. Po rečima Ivane Marković, bogat asortiman i kvalitet C pudinga Fantastico, kojima Centroproizvod već decenijama ispunjava želje svojih potrošača, jesu samo jedan od razloga što su C pudinzi omiljena poslastica u svakoj porodici. “Prema poslednjim istraživanjima kojima raspolažemo, naše tržišno učešće je 55 odsto. Sa ovolikim učešćem mi smo apsolutni lider na tržištu pudinga”, kaže Ivana Marković.
Noviteti u poslednjem kvartalu
Od devet ukusa pudinga koliko Centroproizvod trenutno ima u svom proizvodnom portfoliu, najpoznatiji su ukusi C Puding od čokolade (49g) i C Puding od vanile (40g). Na crnogorskom tržištu su se veoma dobro pokazali C pudinzi od vanile, čokolade i jagode. C pudinzi Fantastico se izvoze u zemlje regiona, a u bliskoj budućnosti planiran je izvoz i na ostala tržišta. Ukupan izvoz C pudinga je oko 15 odsto (količinski), i u stalnom je porastu. Najpopularnije pakovanje je kesica za pripremu oko pola litre pudinga, tj. za tri do četiri porcije. “Pored ovog popularnog pakovanja, imamo i pakovanja od 1kg namenjena HoReCa kanalu, i to u ukusima čokolade i vanile. Mi smo kompanija koja brine o potrebama i željama svojih potrošača i naša je obaveza da im konstantno pružamo nešto novo. U skladu sa tim, nedavno smo ih obradovali novim ukusom C pudinga kakao, inače omiljenog ukusa u svetu”, kaže Marković. Treba napomenuti da je Centroproizvod u proteklih godinu dana uveo osvežavajuće C pudinge sa ukusom zelene jabuke, zatim šumskog voća i na kraju pomorandžine kore, koji su upotpunili portfolio C pudinga Fantastico. “Planiramo da stalno upotpunjujemo portfolio C pudinga, u skladu sa trendovima koji postoje u ishrani. Novitete svakako pripremamo za poslednji kvartal tekuće godine, i to će biti pravo iznenađenje”, najavljuje Marković, i dodaje: “Naša konkurencija su ostali veći domaći i strani proizvođači, što nas svakako raduje. Uvek negde na umu imamo staru izreku koja kaže ’da nema konkurencije, trebalo bi je izmisliti’, jer nas ona podstiče na rast i razvoj. Od zdrave konkurencije najveći profit imaju krajnji potrošači, a nama je kvalitet i njihovo zadovoljstvo krajnji cilj”, ističe Marković.

Dr.Oetker:
’Original puding’

Dr.Oetker je prisutan u više od 40 zemalja sveta, uključujući i Srbiju, sa jedinstvenim sloganom aktuelnim duže od sto godina: ‘Kvalitet je najbolji recept’. “Za pravu revoluciju u samo jednoj kesici zaslužan je Dr. August Oetker, mladi apotekar iz Bielefelda, koji je pre tačno 113 godina proizveo prvi gotovi prašak za pripremu ‘finog pudinga bez jaja’, pa se on s pravom može nazvati ocem modernog pudinga. Zato se na kesicama Dr.Oetker pudinga nalazi reč ‘original’ i ova kompanija je jedina koja ima pravo da na taj način obeležava puding, jer je Dr.Oetker izmislio ovaj brend. Dr.Oetker je u kategoriji upakovanih praškastih proizvoda, kao i u mnogim drugim kategorijama, apsolutni lider na svim tržištima na kojima je prisutan”, kažu iz marketinga Dr.Oetkera Srbija. Pored klasičnih pudinga, Dr.Oetker proizvodi i instant pudinge bez kuvanja, prateći time savremeni stil života. Na našem tržištu se može naći Dr.Oetker Galetta puding bez kuvanja sa ukusom vanile i čokolade. “Na tom polju Dr.Oetker je apsolutni lider na tržištu Srbije i Crne Gore”, kažu iz marketinga kompanije. Imajući u vidu sve zahtevnije tržište, Dr.Oetker je lansirao i premium pudinge, koji beleže sve veći rast u tražnji širom sveta, i koji će se uskoro naći i na tržištu Srbije, Crne Gore i Makedonije. Kada govorimo o već prisutnim vrstama na našem tržištu, tu su Dr.Oetker Mandela sa ukusom vanile i čokolade, sa komadićima badema. Najprodavaniju Dr.Oetker ukusi su: vanila, čokolada i slatka pavlaka, a u stopu ih prate griz-vanila, banana i druge voćne vrste. Treba napomenuti i da je Dr.Oetker u aprilu ove godine osvojio status ‘superbrenda’ na izboru za najpoznatije brendove ‘Superbrands Srbije 2006.’.

Velkom:
Uskoro izvoz u još dve zemlje

Velkom pudinge proizvodi u četiri ukusa: vanila, čokolada, malina i jagoda, pri čemu učešće pudinga od vanile čini oko 60 odsto od ukupne prodaje svih Velkomovih pudinga. Sva četiri ukusa dostupna su u pakovanjima od 45 i 500g. Za sada, Velkom izvozi svoje pudinge u Bosnu i Hercegovinu, Albaniju, Makedoniju, Švedsku, Rusiju, i povremeno u Australiju i Švajcarsku, a pudinzi ovog proizvođača mogu se pronaći i na Kosovu. “Na inostrano tržište se plasira oko 35 odsto ukupne proizvodnje pudinga. Sredinom ove godine tržište će se proširiti za još dve zemlje, u kojima ćemo raditi i pod našom i pod robnom markom naših partnera”, kaže Miroslav Mrkonjić, menadžer prodaje Velkoma. Mrkonjić dodaje da je najpopularnije pakovanje od 45g pudinga sa ukusom vanile, kao i pakovanje istog pudinga od 500g, u nešto manjem obimu.

Yumis:
Najprodavanija vanila

“Yumis je, to dobro znaju i potrošači i proizvođači pudinga, ime koje je veoma značajno na srpskom tržištu. Godinama unazad trudimo se da kvalitetom svojih proizvoda budemo u samom vrhu top liste proizvođača, što nam i polazi za rukom”, kaže Miroslav Popović, komercijalni direktor kompanije. Po njegovim rečima, Yumis pokriva veliki deo potreba srpskog tržišta za pudingom. “Za Yumis vrlo su važne informacije o izlaznosti naših proizvoda koje dobijamo od naših kupaca kao što su Metro, Delta, Rodić i Interex”, kaže Popović. Najprodavaniji je ukus vanile pakovan u kesicu od 40g, koji vuče 47 odsto ukupnog prometa Yumisovog pudinga. Za njim sledi puding čokolada u kesici od 45g, sa udelom od 23 odsto, pa ukus jagode u pakovanju od 40g, sa 13 odsto učešća. Ostali ukusi i pakovanja imaju značajno manje učešće u odnosu na prva tri ukusa, ali interesantno je napomenuti da puding vanila u pakovanju od 1kg učestvuje sa sedam odsto, puding vanila od 5kg ima učešće od tri odsto i puding čokolada od 1kg učestvuje sa dva odsto u ukupnom prometu Yumisovih proizvoda. “Naša zapažanja kazuju da je u gradovima veći promet manjih pakovanja (40g), dok u manjim sredinama veći promet imaju rinfuzna pakovanja (1kg i 5kg). Ona, takođe, imaju povećan promet u objektima tipa cash&carry. Razlog je taj što se u njima snabdevaju kupci koji imaju svoje maloprodajne objekte, ili koriste puding u proizvodnji nekih drugih namirnica”, kaže Popović. Osim na tržište Srbije i Crne Gore, Yumis svoje pudinge plasira na susedna tržišta Makedonije, Bugarske, Albanije, Kosova i Metohije, BiH, Mađarske. Takođe, prisutan je u Švajcarskoj, Švedskoj, Ukrajni, i na drugim kontinentima – u Australiji i Kanadi.

Pripremila: Marija F. Šmit