Dezodoransi

armpit-rashes

PRIJATAN MIRIS TOKOM CELOG DANA

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.37,jun 2007.)

Po podacima MEMRB-a, potrošačima u Srbiji i Makedoniji najviše odgovaraju dezodoransi u formi spreja, čije učešće iznosi više od 70 odsto. Po istraživanju Nielsena, dezodoransi se mogu naći u oko 70 odsto objekata maloprodaje.

Bilo da se osoba bavi sportom, radi težak fizički posao, sedi u kancelariji ili negde na suncu, znojenje je normalan telesni proces kojim se ljudsko telo hladi i reguliše telesnu temperaturu. Prekomerno znojenje i specifičan miris koji se tom prilikom javlja, mnogima su više nego dovoljan razlog za upotrebu nekog od sredstava koja ograničavaju znojenje i stvaranje neugodnog mirisa. Dezodoransi protiv znojenja ili antiperspiranti deluju tako da delimično blokiraju znojne kanale apokrinih žlezda znojnica i tako smanjuju količinu znoja koji dospeva na površinu kože. Izbor vrste i mirisa dezodoransa kao i načina nanošenja sve je veći. Danas se oni mogu nabaviti u obliku raspršivača, stika, kuglice, kreme, gela. Dezodoransi su preparati na vodenoj ili alkoholnoj osnovi koji deluju protiv bakterija i na taj način sprečavaju neugodne mirise.

Beiersdorf:
Uveden novi dezodorans

Po istraživanju GfK, Beiersdorfov brend Nivea je u periodu jan-dec. 2005/2006. zabeležio rast vrednosnog tržišnog učešća – sa 27,6 na 30,4 odsto i prvi je na tržištu. “U okviru Nivea brenda i brend grupe dezodoransi, najuspešniji proizvodi su: Osvežavajući dezodorans (muški i ženski), Aqua Cool dezodorans za muškarce i Biserna lepota dezodorans za žene. Sigurna sam da će novi dezodorans Osvežavajuća energija koji smo nedavno uveli uskoro biti u samom vrhu”, kaže Tijana Milošević, Junior Product Manager i dodaje da je najpopularnije pakovanje sprej od 150ml. Nedavno uveden novi Nivea dezodorans Osvežavajuća energija namenjen je mladim devojkama koje su dinamične, ambiciozne i moderne i žele 24h efikasne zaštite. Za Niveine konkurente u Beiersdorfu smatraju Rexonu, Dove, Fa, Adidas, i druge marke prisutne na tržištu. Uz pomoć svojih distributera, Beiersdorf Beograd je zadužen za snabdevanje Srbije, Kosova i Crne Gore.

Lomax company:
Najjača Vojvodina

“Prema podacima kojima raspolažemo (Nielsen), a koji se odnose na period jan/avg. 2006, Lomax Company je zauzela mesto u grupi pet vodećih proizvođača dezodoransa u Srbiji, a brend LMX se sa količinskim učešćem od sedam odsto do 8,3 odsto svrstao u grupu pet vodećih brendova na domaćem tržištu”, kaže Mila Pršić, direktor marketinga u Lomaxu. Ona dodaje da posmatrajući tržište Srbije po regionima, weighted distribution LMX dezodoransa iznosi: Vojvodina 58 odsto, Beograd 31 odsto, jugoistočna Srbija 27 odsto, zapadna Srbija 22 odsto. Kada je u pitanju numerička distribucija LMX dezodoransa po kanalima prodaje, situacija je sledeća: hiper i supermarketi 81 odsto, velike radnje 42 odsto, male radnje 24 odsto, drogerije pet odsto, kiosci pet odsto. Najprodavaniji Lomaxov proizvod ove, a i prošle godine na domaćem tržištu, posmatrano i vrednosno i količinski je muški parfimisani dezodorans u pakovanju od 200ml – Vision, Instinct i Energy. Posmatrajući vrednosne pokazatelje za ovu godinu, slede ženski antiperspiranti od 150ml – Sensitive, Dry i Fresh.
Redizajnirani ženski antiperspiranti
“Posmatrajući količinske pokazatelje, posle muških parfimisanih dezodoransa, najprodavaniji su ženski parfimisani dezodoransi u pakovanju od 75ml – Mild, Original i Fresh, a posle njih ženski antiperspiranti”, kaže Pršić. “I na tržištu Crne Gore, naš najprodavaniji proizvod je muški parfimisani dezodorans od 200ml, slede ženski parfimisani dezodorans Passion Poetic, ženski parfimisani dezodoransi od 75ml Original i Fresh i ženski antiperspiranti od 150ml. Sve u svemu, najpopularnija pakovanja LMX dezodoransa su 150ml i 200ml”. U kompaniji kažu da rade na stalnom poboljšanju kvaliteta svojih proizvoda. “Očekujemo da ćemo u toku narednih dana na tržiše lansirati redizajnirane ženske antiperspirante i potpuno nov Poetic”, najavljuje Mila Pršić. Za glavne konkurente na domaćem tržištu u Lomaxu smatraju Beiersdorf, Unilever, Henkel i Sarantis. Kompanija Lomax izvozi dezodoranse u zemlje u okruženju: Crnu Goru, BIH, Makedoniju, Hrvatsku i Mađarsku, a za ovu godinu u planu je uspostavljanje partnerskih odnosa sa firmama iz Bugarske i Rumunije.

Mirato/Kimby:
Kompletna ponuda

Kimby Co. se bavi distribucijom proizvoda jedne od vodećih italijanskih firmi u proizvodnji muške kozmetike – Mirato, na našem tržištu. “Mirato je stvorio liniju Malizia i Intesa muških, ženskih i dečijih dezodoransa, što predstavlja jednu od najkompletnijih ponuda na našem tržištu”, kaže Miodrag Stepanović, izvršni direktor Kimby Co. On dodaje da se pod pokroviteljstvom Mirata izdaje i linija dečijih dezodoransa Malizia Bon-Bons. Najpoznatiji Miratovi brendovi na našem tržištu su Malizia i Intesa, a Kimby Co. distribuciju vrši samo u Srbiji

Sarantis:
Atraktivne promocije i novi setovi
Po rečima Katarine Radulović, Assistant Brand Managera Sarantisa Serbia&Montenegro, u oblasti ženskih dezodoransa oni pokrivaju 54 odsto srpskog tržišta, a u oblasti muških 45 odsto. Na tržištu Crne Gore Sarantis pokriva 63 odsto tržišta u oblasti ženskih dezodoransa, a u oblasti muških 53 odsto (Izvor – MEMRB). Najpoznatiji brendovi ove kompanije, u kategoriji o kojoj je reč, su: STR8 deo, BU deo, C-THRU deo, a kako kaže Radulović, dezodoransi u spreju i dalje imaju primat u odnosu na deo stick i deo roll-on. Radulović dodaje da će Sarantis i ove godine zadržati potvrđeno dobar koncept plasiranja svojih dezodoransa, a da će novina biti u vidu atraktivnih promocija i novih setova (koji će uključivati dezodoranse). U Sarantisu kažu da su im, na osnovu MEMRB-ove analize tržišta, glavni konkurenti u kategoriji ženskih dezodoransa na domaćem tržištu Nivea, Rexona i Dove; dok su u oblasti muških dezodoransa to Nivea, Rexona i Adidas. Sarantis svoje proizvode izvozi na tržište Crne Gore, BiH i Hrvatske. Izvoz čini 4,5 odsto ukupne distribucije kompanije.

Schwarzkopf&Henkel:
Inovacije

“Kompanija Schwarzkopf&Henkel je u kategoriji deo proizvoda na tržištu Srbije prisutna sa brendom Fa, koji ima tradiciju dugu više od 50 godina. ‘Osećaj savršene svežine’ je najbolji opis osnovnog obeležja i performansi proizvoda iz ovog asortimana, i svojom ponudom pokriva obe grupe deo proizvoda: antiperspirante i alkoholne varijante. Fa nudi i široku lepezu mirisnih nota (četiri antiperspiranta i devet alkoholnih varijanti dezodoransa), konstantno radi na modernizaciji svojih proizvoda ali i uvođenju potpuno novih inovativnih koncepata. Fa svojom ponudom deo proizvoda obuhvata sve najvažnije aplikacione forme – dezodorans, rollon i stik”, kaže Iva Zeljković, iz marketinga Henkel kozmetike. Iz S&H kažu da su 2006. na tržište Srbije lansirali dve nove linije antiperspiranata čiji su proizvodi veoma brzo postali jedni od najprodavanijih – Balsam namenjen osetljivoj koži kojoj je potrebna i dodatna nega posle brijanja i Yoghurt liniju, koja sadrži ekstrakte jogurta, u dve varijante – Yoghurt Aloe Vera Fresh i Yoghurt Vanilla Fresh. Obe linije postoje u obliku dezodoransa, roll-ona i stika. U martu 2007. kategorija alkoholnih Fa dezodoransa je proširena novom linijom Fa Natural proizvoda: Fa Natural Rose i Fa Natural Citrus. U okviru Fa dezodoransa postoji posebna grupa proizvoda namenjena samo muškarcima, koji su prepoznatljivi po svojoj tamnoj boji pakovanja i muževnim, intenzivnijim mirisima. U pogledu aplikacionih formi i dalje preovlađuju dezodoransi, ali se može uočiti trend porasta upotrebe roll-onova i stikova. Po rečima Zeljković, Fa od 2006. do danas beleži porast učešća na tržištu svih kategorija deo proizvoda.

Unilever:
Nepobediva zaštita od znojenja

Unilever je u Srbiji i Crnoj Gori prisutan sa nekoliko poznatih internacionalnih robnih marki: Rexona, Dove, Axe i Brut, i nudi potrošačima širok potrfolio, sa tipovima dezodoransa i varijantama za sve ukuse i potrebe. “Tržište dezodoransa u Srbiji je vrlo dinamično i u poslednjih nekoliko godina beleži značajan rast. Ipak, ukoliko se posmatra potrošnja dezodoransa po glavi stanovnika, ona pokazuje karakteristike slične onima na tržištima zemalja Istočne Evrope, pa se može reći da je u povoju. Potrošnja proizvoda iz ove kategorije po glavi stanovnika u zemljama Zapadne Evrope je nekoliko puta veća u poređenju sa našim tržištem. Konstantne marketinške kampanje imaju značajan uticaj na razvoj tržišta dezodoransa u Srbiji, kao i na navike potrošača. Srbi sve više postaju lojalni poznatim internacionalnim robnim markama, koje dominiraju tržištem. U 2006. godini skoro polovinu vrednosnog tržišnog učešća cele kategorije dezodoransa predstavljala je prodaja dva najveća proizvođača”, kaže Miroljub Nenadović iz marketinga Unilevera. On dodaje da je vrednosno tržišno učešće kompanije Unilever u kategoriji dezodoransa u 2006. u Srbiji iznosilo 21,8 odsto (podaci MEMRB). “Rexona je imala najveće vrednosno tržišno učešće od svih brendova Unilevera – 9,3 odsto, a snažan doprinos tom rezultatu je činjenica da je Rexona prisutna u kategoriji ženskih i muških dezodoransa. Rexona je broj jedan dezodorans u svetu i ekspert u segmentu antiperspiranata. Ovaj brend nudi potrošačima ‘Nepobedivu zaštitu od znojenja’”, kažu u kompaniji Unilever.
U 2007. Unilever je na tržište lansirao Rexona Biorythm dezodorans antiperspirant za žene u spreju i stiku, kao i Rexona Power dezodorans antiperspirant za muškarce u spreju i stiku. “Posebno značajne inovacije dolaze iz segmenta ‘No white marks’ (dezodoransi antiperspiranti koji ne ostavljaju bele tragove na odeći), gde je, pored postojećih varijanti Clear Aqua i Clear Pure u spreju, od ove godine prisutan i Clear Diamond u spreju, kao i svaka od ove tri varijante u stiku. Dove dezodorans, sa 9,1 odsto vrednosnog tržišnog učešća u Srbiji 2006, takođe je važan učesnik na tržištu dezodoransa, naročito ako se zna da je prisutan samo u kategoriji ženskih dezodoransa”, kaže Nenadović. Dove potrošačima nudi najveći varijetet tipova dezodoransa (sprej, stik, roll-on i krema), a ono što ovaj brend razlikuje od drugih je ¼ hidratantne kreme, tako da pomaže koži da nakon njegove upotrebe bude glatka i negovana. Dove se na tržištu Srbije i Crne Gore u 2007. takođe pojavljuje u segmentu ‘No white marks’ sa varijantom Dove Invisible u spreju i stiku. “Axe je brend koji je stvoren na osnovu relevantnog uvida u potrebe potrošača i ciljne grupe – mladih muškaraca. Na tržištu Srbije i Crne Gore Axe je prisutan u šest varijanti sprejeva, od kojih je najnoviji Axe Vice. Vrednosno tržišno učešće robne marke Axe u Srbiji u 2006. bilo je 1,9 odsto”, kaže Nenadović. Glavni konkurent Unileveru na tržištu Srbije i Crne Gore u kategoriji dezodoransa je Beiersdorf sa robnom markom Nivea.

Pripremila: Marija F. Šmit