proizvodi za farbanje kose

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 143, novembar 2016 )

UVEK U TRENDU

Prema podacima GfK, na tržištu Srbije se mogu naći proizvodi za farbanje kose oko 30 proizvođača, od kojih se po tržišnom učešću izdvajaju tri vodeća koja zajedno imaju 63% tržišnog udela.

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Assistant, Consumer Panel Services:

Analiza domaćeg tržišta proizvoda za farbanje kose odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od novembra 2015. do jula 2016. godine. U posmatranom periodu, 38% domaćinstava u Srbiji kupilo je bar jednom neki od proizvoda za farbanje kose. Ovaj pokazatelj nije zabeležio značajnu promenu u odnosu na prethodnu godinu, ali je i pored toga tržište proizvoda za bojenje kose ostvarilo vrednosni
rast od 3%. Kao razlog ovog porasta može se uočiti povećanje učestalosti kupovine, ali i povećanje prosečne  cene u periodu od novembra 2015. do jula 2016. Među proizvodima za farbanje kose dominantni su oni za trajno bojenje, čak 88% količina se odnosi na njih. 9% količina se odnosi na šampone za bojenje kose, dok se preostalih 3% odnosi na blanš. Kupci preferiraju setove sa farbama za kosu kojisu zastupljeni sa 73%, dok su pakovanja koja sadrže samo tubu farbe za kosu zastupljena sa 24%.

Prema podacima GfK, na tržištu Srbije se mogu naći proizvodi za farbanje kose oko 30 proizvođača, od kojih se po tržišnom učešću izdvajaju tri vodeća koja zajedno imaju 63% tržišnog udela. Vodeći brendovi, abecednim redosledom, su: Garnier, Palette i Still – Popart. Od svih kupaca farbi za kosu, čak 36% se odlučilo da bar jednom kupi brend Palette. Kupci kategorije su veoma lojalni svojim brendovima. Najlojalnije kupce ima Garnier – oni su 65% novca potrošenog na kategoriju u posmatranom periodu odvojili upravo za ovaj brend. Ne zaostaju ni brend Palette sa 57% i Still – Popart sa 48%. Potrošači su u posmatranom periodu više kupovali proizvode za farbanje kose u drogerijama, supermarketima i minimarketima, dok su značajno smanjili kupovine u tradicionalnim prodavnicama, čije učešće u ukupnim kupovinama sada iznosi 16%. Minimarketi su preuzeli vodeću poziciju sa 24%, a slede drogerije i supermarketi sa po 21%. U hipermarketima i cash&carry objektima kupljeno je 6% količina, dok je u ostalim formatima kupljeno preostalih 13% (od čega 3% odlazi na pijace). U periodu od novembra 2015. do jula 2016, čak 26% proizvoda za bojenje kose kupljeno je na nekoj vrsti promocije, što predstavlja povećanje od 6 procentnih poena u odnosuna isti period godinu dana ranije.

Henkel Srbija

Ivana Obućina, brand manager for Adria region:

Kompanija Henkel Srbija prisutna je u kategorji boja za kosu na tržištu Srbije sa brendovima Palette i Syoss. Palette brend je, količinski gledano, ostvario 26% tržišnog učešća tokom perioda jul-avgust 2016* (*Po količinskom učešću – komadna prodaja – u kategoriji boja za kosu na tržištu Srbije u periodu JA16 prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa). Palette je ujedno i brend broj 1 u Evropi* (*Prema Eurobrandshare izveštaju baziranom na agregaciji podataka sa tržišta po istraživanju Nielsena i IRI Groupa za period januar-jun 2016). Na tržištu smo prisutni sa četiri Palette koloracije: Palette Intensive Color Creme – trajna, intenzivna boja za kosu sa posebnom formulom za dubinsku negu kose, Palette Permanent Natural Colors – trajna boja za kosu nežne i kremaste formule obogaćene arganovim uljem, Palette Deluxe – trajna boja a kosu koja sadrži bočicu za direktno nanošenje boje na kosu i omogućava laku i jednostavnu aplikaciju, kao i Palette Perfect Care Color – trajna boja za kosu bez amonijaka sa eliksirom svile. Lansiranje Syoss brenda predstavlja jednu od naših najuspešnijih inovacija. Syoss boje za kosu su razvijene i testirane u saradnji sa profesionalnim frizerima i stručnjacima za bojenje kose i omogućavaju dobijanje rezultata bojenja kod kuće kao nakon posete frizerskom salonu. U ponudi Syoss brenda prisutni smo  sa Syoss Base Line – trajnom bojom za kosu sa profesionalnim miksom pigmenata, Syoss Oleo – bojom za kosu sa jedinstvenom formulom ‘ulje u kremi’ bez amonijaka, kao i Syoss Gloss Sensation – polutrajnom bojom za kosu koja, kako sama reč objašnjava, pruža neverovatan sjaj bojenoj kosi. Kao i na celom tržištu, u okviru našeg asortimana su najprodavanije boje za kosu u polu-set varijanti. Radi se o Palette Intensive Color Creme bojama za kosu koje su obogaćene tečnim keratinom i pružaju neverovatnu blistavost i intenzitet kose nakon bojenja. S obzirom na to da spada u value for  money cenovni segment, brend Palette ima masovnu distribuciju i može se pronaći u gotovo svim objektima drogerija, parfimerija, hipermarketa, supermarketa, kao i malim objektima tradicionalne trgovine. Sa druge strane, brend Syoss spada u srednji do niži premium cenovni segment i ima selektovanu distribuciju. Henkel smatra inovaciju ključem osiguranja stalnog uspeha. U januaru smo potrošače obradovali novom Syoss Gloss Sensation polutrajnom bojom za kosu namenjenom nešto mlađoj grupi potrošača, dok se očekuju i dodatne inovacije u toku 2017. Zadovoljstvo potrošača nam je na prvom mestu. Uvek nastojimo da ponudimo konkurentnu cenu i obradujemo potrošače zanimljivim promocijama na mestima prodaje.

L’Oréal Adria-Balkan

Dennis Dharan, Consumer & Market Intelligence Manager at L’Oréal Adria-Balkan:

Kompanija L’Oréal Adria-Balkan je na tržištu robe široke potrošnje u Srbiji  prisutna sa L’Oréal Paris i Garnier bojama za kosu. Garnier je naš najprodavaniji masovni brend. Na tržištu  smo prisutni sa tri Garnier koloracije: Color Naturals, Olia i Color Sensation.  L’Oréal Paris boje za kosu spadaju u takozvani premium segment na tržištu robe široke potrošnje i imaju selektivniju distribuciju. Sa ovim brendom prisutni smo sa pet koloracija: Casting Crème Gloss, Excellence, Prodigy, Preference i Magic Retouch. Nanošenje boje četkicom i dalje je prvi izbor naših žena, kada je reč o metodama aplikacije boja. U skladu sa tim, setovi koji sadrže boju za kosu u tubi koja se kombinuje sa razvijačem boje i negom posle bojenja su najpopularniji oblik ovog proizvoda na našem tržištu. Naša najprodavanija boja za kosu – Garnier Color Naturals je upravo takav tip koloracije. Sa druge strane, setovi L’Oréal Paris boja za kosu, uz bočicu sa bojom, razvijač boje u obliku kreme i zaštitnu negu posle bojenja, sadrže i poseban aplikator za nanošenje unutar seta. Kompanija L’Oréal kao svetski lider u kozmetičkoj industriji konstantno prati kretanja na tržištu i potrebe potrošača. Naš cilj je da potrošačima ponudimo inovativne proizvode koji koriste najnovije tehnologije za postizanje željenog rezultata, a ujedno ih i edukujemo. U skladu sa potrebama naših potrošača, ove godine smo lansirali Magic Retouch – naš prvi sprej za prikrivanje izrastka u samo jednom brzom potezu. Uvereni smo da su upravo inovacije, kvalitet, efikasnost i bezbednost naših proizvoda ono što nas izdvaja i veoma smo ponosni na činjenicu da naši brendovi imaju svoje lojalne potrošače.