supe u kesici

fokussupe

tekst objavljen u Progressive magazinu br. 143, novembar 2016 )

BRZO I UKUSNO

Prema podacima agencije Nielsen, najveći količinski udeo u prodaji kategorije zabeležili su hiper i supermarketi. U periodu avgust 2015 – jul 2016. godine, taj udeo iznosi 47%.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period avgust 2015 - jul 2016. godine. Prema tim podacima, u  osmatranom razdoblju, u Vojvodini je, količinski posmatrano, prodato 26% kategorije, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoisotočnoj Srbiji 23%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji takođe 23%. Najveći količinski udeo u prodaji kategorije
instant supe zabeležili su hiper i supermarketi. U posmatranom periodu, taj udeo iznosi 47%. Kroz kanal velikih radnji prodato je 30%, a za njima slede male radnje kroz koje je prodato 23%. Prema tipu supe, za 92,2% količinskog učešća su zaslužne bistre supe, dok na krem supe odlazi 7,8% količinskog učešća. Vodeći proizvođači, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću su: Aleva, Nestlé, Podravka, Yumis i proizvođači privatnih robnih marki zbirno. Vodeći brendovi, po abecednom redu, a ne prema tržišnom učešću su: Aleva, C, Podravka, Yumis i privatne robne marke zbirno.

Aleva

Zorana Kepčija Popović, direktor marketinga:

Aleva je fabrika sa 70 godina dugom tradicijom u proizvodnji hrane i sa više od 40 godina tradicije u proizvodnji dehidriranih supa. Aleva porodične supe podeljene su u tri grupe: A la Baka, A la Mama i A la Chef. A la Baka su bistre mesne supe sa testeninom, kreirane po uzoru na pravu domaću supu. A la Mama supe su izgledom i izborom ukusa prilagođene izbirljivom potrošaču: kokošije, goveđe i supe na bazi povrća, sa testeninom različitih oblika od ‘klasičnih’ do testenine u obliku životinjica (Zoopa supa). Krem supe, mesne i sa povrćem, kao i supe sa knedlama nalaze se u kategoriji A la Chef, cenovno najvišoj, ali i dalje pristupačnoj našim potrošačima. Pod brendom Quik, Aleva proizvodi instant supe sa povrćem, začinima i testeninom instant kvaliteta, koje omogućavaju pripremu toplog obroka bez kuvanja i za samo nekoliko minuta. Posebno smo ponosni što su upravo Quik supe razvile ovu kategoriju na našem tržištu i što smo u njoj i dalje lideri. U asortimanu se nalaze klasične krem i bistre supe, Quik supe sa dodatkom vitamina sa oznakom Vita+, kao i Quik Natur supe koje nemaju aditive. Aleva supe su zastupljene u svim prodajnim formatima pre svega zahvaljujući dobroj distribuciji i iskusnom i obučenom prodajnom timu. Posebnu pažnju posvećujemo velikim formatima, hiper i supermarketima kroz koje se realizuje gotovo polovina prodaje ove kategorije proizvoda. Za razliku od drugih naših kategorija proizvoda kod supa nema izražene sezonalnosti, jer je kod nas supa tradicionalni početak glavnog dnevnog obroka. Međutim, sigurno možemo reći da uticaj sezone postoji kod Posne supe, krem supa koje se više kozumiraju u zimskim mesecima, Quik supa… Najprodavanije Aleva orodične supe su Domaća kokošija i Domaća goveđa supa, Kokošija supa sa mesom, Posna supa i, naravno, Paradajz čorba. Trend tržišnog učešća ovih supa pokazuje da su potrošači prepoznali kvalitet Aleva proizvoda koji su pod stalnom, strogom kontrolom naših stručnih kadrova od prijema sirovina do finalnog proizvoda.

Nestlé Adriatic S:

Milica Stevanović, junior brend menadžer, kulinarski proizvodi:

Asortiman kompanije Nestlé potrošačima nudi široku paletu kulinarskih proizvoda, među kojima su raznovrsne supe u kesici pod brendom C i Maggi. Kada u prehrambenoj industriji imate kategoriju supa u kesici, koja ima penetraciju od 88%1, sa povećanjem procenta redovnih korisnika iz godine u godinu, jasan je interes za učešće proizvođača u ovoj kategoriji. Danas na lokalnom tržištu postoji više od 20 različitih proizvođača  supa u kesici. S druge strane, istraživanja pokazuju da se potrošači najčešće odlučuju između prvih šest robnih marki, a koje čine 94,9% tržišta2. Supe C su proizvodi od pažljivo odabranih sirovina, te su neizostavni deo domova u Srbiji dugi niz godina sa više od 34% vrednosnog tržišnog učešća3 . Za kategoriju supa je karakteristično da 67% vrednosne prodaje na lokalnom tržištu čine bistra kokošija i goveđa supa, od čega kokošija ima veći udeo.4 Shodno tome, najprodavanija C supa je C kokošija supa, za koju sa ponosom možemo da kažemo da su je potrošači ocenili kao omiljenu supu u Srbiji.5 Naši proizvodi se prodaju kroz sve trgovinske formate, tako da ne možemo izdvojiti nijedan posebno. U okviru asortimana C dečijih supa, Nestlé je prvi u Evropi proizveo supe za decu sa motivima omiljenog crtanog filma ‘Frozen’ (‘Zaleđeno kraljevstvo’) i hit serijala ‘Star Wars’ (‘Ratovi zvezda’). Supe su blagog ukusa, sa komadićima povrća i zabavnim testeninama u obliku deci najdražih likova. Pored oblika testenina, supe su prepoznatljive jer sadrže optimalnu količinu soli, što je od velikog značaja za pravilnu dečiju ishranu, kao i pažljivo odabrane sastojke, koji se nalaze i u vašoj kuhinji. Roditelji mogu da odahnu, jer uz omiljene likove u porciji C dečije supe najmlađima sada mogu da obezbede obrok zabavnog karaktera. Naravno, kao lider u obavezi smo da pratimo trendove i inovairamo naše proizvode. Osnova za rast nam je dugododišnje poverenje potrošača koje nas stavlja na lidersku poziciju u kategoriji supa na tržištu Srbije i glavna je motivacija za dalji rad i kontinuirano obezbeđivanje proizvoda vrhunskog kvaliteta. Pored konstantnog ulaganja u kvalitet proizvoda kroz brižljivo odabrane i potrošačima dobro poznate sastojke, rast tržišnog učešća osiguravamo i kroz aktivnosti usmerene ka potrošačima. Naša odgovornost i obaveza kao lidera je kontinuirano inoviranje zahvaljujući stalnim istraživanjima koje sprovodimo i koja predstavljaju osnovu za razvoj naše strategije. Na taj način uspeli smo da održimo dugogodišnje poverenje korisnika. 1Nestlé istraživanje, Omnibus – opšta populacija 15+, 2016.
2Istraživanje Nielsen JJ16, MAT TY 16
3Istraživanje Nielsen JJ16, MAT TY 16
4Istraživanje Nielsen JJ16, MAT TY 16
560/40 product test, decembar 2015.

Yumis

Marina Milojević, marketing koordinator:

Yumis u kategoriji supa u kesici nudi  širok asortiman bistrih i krem supa. Kategorija krem supa nedavno je proširena linijom premium supa proizvedenih po najnovijim recepturama i svetskim trendovima – supa od spanaća, supa od pečuraka sa vlašcem, krompir supa sa prazilukom. Yumis je kompanija koja je zadržala standardnu gramažu supa od 65g, istovremeno plasirala i pakovanje za porodice sa manjim brojem članova i supice za dvoje, što nas apsolutno izdvaja od konkurenata. Takođe, kompletna proizvodnja, počev od bujona, radi se po originalnoj Yumis recepturi, što Yumis supama daje tradicionalno pikantan ukus i prepoznatljivost na tržištu. Sredinom prošle godine, kompanija Yumis je proces proizvodnje podigla na najviši nivo, u skaldu sa svetskim standardima, implementacijom najsavremenijeg mešača nemačke proizvodnje Loedige. Time je postignuta potpuna homogenost miksa svih komponenti ukupnog proizvoda, kao i postojanost iste, bez mogućnosti izdvajanja pojedinih komponenti tokom pakovanja, uz maksimalnu optimizaciju ukupnog procesa proizvodnje. Najprodavanija je kokošja supa 65g. Yumis supe su jednako zastupljene i na policama KA i lokal KA i TT kupaca. Kontinuiranom marketing podrškom i učešćem u redovnim akcijama trudimo se da, u saradnji sa svim kanalima prodaje, pružimo konstantni benefit krajnjim potrošačima. Iz godine u godinu beležimo stabilan rast prodaje kako na domaćem, tako i na ino tržištu. Kompletan redizajn kategorije supa, na koji smo veoma ponosni, urađen je pre dve godine. Time je postignuta apsolutna prepoznatljivost Yumis supa na polici i dizajnom je potvrđen poznati kvalitet istih. Asortiman krem supa je, krajem leta, dopunjen premium linijom koju razvijamo i dalje i pripremamo originalne ukuse za potrošače, u skladu sa svetskim trendovima u proizvodnji supa. Što se konkurencije tiče, borba je svakodnevna, ali kada je jedini cilj proizvesti supu po recepturi i kvalitetu koji očekuje potrošač i sve to plasirati kao dobar marketing miks, rezultati su sigurni. Bitno je da potrošači budu zadovoljni, a mi da opravdamo njihovo poverenje.

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Assistant:

Analiza tržišta supa u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od novembra 2015. do jula 2016. godine. Broj domaćinstava koja su bar jednom kupila ovu kategoriju porastao je za jedan procentni poen i u posmatranom periodu zabeležio visokih 82% od ukupnog broja
domaćinstava u Srbiji. I pored toga, tržište supa u Srbiji u posmatranom periodu beleži vrednosni pad u odnosu na isti period prethodne godine, pre svega zbog smanjenih prodatih količina. Na smanjenje količina kupljenih supa uticalo je smanjenje učestalosti kupovine, kao i količine  upljene u jednom odlasku u kupovinu. Kada govorimo o supama, pre svega mislimo na supe u kesici, koje ‘zauzimaju’ 89% tržišnog učešća. Ali, pored njih, postoje i supe u kocki, čiji je količinski udeo blago porastao i iznosi 11%. Na domaćem tržištu supa prisutno je preko 40 brendova, od čega pet vodećih generiše oko 65% ukupnih količina na tržištu. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Aleva, C supe, Podravka, Takovo i Yumis. Od svih kupaca supa, najveći broj njih (46%) se bar jednom odlučio za C supe. Najlojalnije kupce ima brend Takovo, Yumis Marina Milojević, marketing koordinator: Yumis u kategoriji supa u kesici nudi širok asortiman bistrih i krem supa. Kategorija krem supa nedavno je proširena linijom premium supa proizvedenih po najnovijim recepturama i svetskim trendovima – supa od spanaća, supa od pečuraka sa vlašcem, krompir supa sa prazilukom. Yumis je kompanija koja je zadržala standardnu gramažu supa od 65g, istovremeno plasirala i pakovanje za porodice sa manjim brojem članova i supice za dvoje, što nas apsolutno izdvaja od konkurenata. Takođe, kompletna proizvodnja, počev od bujona, radi se po originalnoj Yumis recepturi, što Yumis supama daje tradicionalno pikantan ukus i prepoznatljivost na tržištu. Sredinom prošle godine, kompanija
Yumis je proces proizvodnje podigla na najviši nivo, u skaldu sa svetskim standardima, implementacijom najsavremenijeg mešača nemačke proizvodnje Loedige. Time je postignuta potpuna homogenost miksa svih komponenti ukupnog proizvoda, kao i postojanost iste, bez mogućnosti izdvajanja pojedinih komponenti tokom pakovanja, uz maksimalnu optimizaciju ukupnog procesa proizvodnje. Najprodavanija je kokošja supa 65g. Yumis supe su jednako zastupljene i na policama KA i lokal KA i TT kupaca. Kontinuiranom marketing podrškom i učešćem u redovnim akcijama trudimo se da, u saradnji sa svim kanalima prodaje, pružimo konstantni benefit krajnjim potrošačima. Iz godine u godinu beležimo tabilan rast prodaje kako na domaćem, tako i na ino tržištu. Kompletan redizajn kategorije supa, na koji smo veoma ponosni, urađen je pre dve godine. Time je postignuta apsolutna prepoznatljivost Yumis supa na polici i dizajnom je potvrđen poznati kvalitet istih. Asortiman krem supa je,
krajem leta, dopunjen premium linijom koju razvijamo i dalje i pripremamo originalne ukuse za potrošače, u skladu sa svetskim trendovima u proizvodnji supa. Što se konkurencije tiče, borba je svakodnevna, ali kada je jedini cilj proizvesti supu po recepturi i kvalitetu koji očekuje potrošač i sve to plasirati kao dobar marketing miks, rezultati su sigurni. Bitno je da potrošači budu zadovoljni, a mi da opravdamo njihovo poverenje. čiji kupci potroše 36% novca namenjenog za supe na ovaj brend. Prati ga brend Podravka, koji ima lojalnost od 31%. Slede Yumis sa 29%, C supe sa 27% i Aleva sa 26%. Pored brendiranih proizvoda, na tržištu se nalaze i trgovačke marke koje beleže blagi rast učešća u ukupnim količinama, na 8%. Posmatrajući prodate količine prema tipovima prodajnih objekata, u posmatranom periodu možemo uočiti promenu navika kupaca. U istom periodu prethodne godine vodeći objekti su bile tradicionalne prodavnice, dok je u periodu od novembra 2015. do jula 2016. godine najviše količina kupljeno u minimarketima, 34%. Tradicionalne prodavnice su sada na drugom mestu po prodatim količinama sa 30%. rate ih supermarketi koji su na trećem mestu sa 27%, dok se u hipermarketima za potrebe domaćinstava kupi svega 9%. Promocije su bile značajne u posmatranom periodu, pa je njihovo učešće poraslo na 22%, što predtavlja povećanje od čak 5 procentnih poena.