
(tekst je objavljen u Progressive magazinu broj 209, jul/avgust 2023)
NielsenIQ
Najviše se prodaju proizvodi protiv celulita u formi gela
Ukoliko posmatramo prodaju po veličini pakovanja, proizvodi protiv celulita od 200ml imaju vrednosno učešće od 33,7%, potom sledi pakovanje od 250ml sa 25,6% i 100ml sa 20,3%, prema podacima NIQ.
Raznovrstan izbor proizvoda protiv celulita pruža nam mogućnost da održavanje prilagodimo potrebama svoje kože. Koji proizvodi iz ove kategorije se više prodaju govore podaci iz NielsenIQ maloprodajnog panela za period od maja 2022. do aprila 2023. godine.
Prodaja proizvoda protiv celulita u Srbiji tokom ovog perioda je u padu, pa je tako vrednosna prodaja ovih proizvoda zabeležila pad od 5,6% u odnosu na isti period godinu dana pre. Količinska prodaja je manja za 14,7%, dok je komadna prodaja manja za 14,6% u odnosu na isti prethodno posmatrani period.
Po kanalima prodaje
NielsenIQ panel posmatra prodaju u više različitih kanala prodaje – hiper/supermarketi, velike, srednje i male prodavnice, kiosci i paviljoni. Prodaja ovih proizvoda u hiper/supermarketima beleži blagi pad u sva tri tipa prodaje – količinski, vrednosno i komadno.
Proizvodi protiv celulita se najviše kupuju u velikim i srednjim prodavnicama (ovde su uključene i drogerije), koje imaju najveći udeo u količinskoj prodaji ovih proizvoda: 97,1%. Na drugom mestu su hiper/supermarketi sa 2,8% prodaje.
Po regionima
U skoro svim regionima je ostvaren rast vrednosne prodaje proizvoda za borbu protiv celulita u odnosu na isti preriod godinu dana ranije. Beograd je jedini region koji beleži stagnaciju koju karakteriše blagi pad od 0,5 p.p.
Posmatrano po udelu prodaje proizvoda protiv celulita po regionima, najveća količina prodata je u Beogradu 49,2%, sledi Vojvodina sa 21,5%, zapadna Srbija sa 14,9% učešća i jugoistočna Srbija sa 14,2%.
Po tipu kože
Kada se posmatra prodaja proizvoda protiv celulita koji su namenjeni tipu kože, količinski se najviše proda ‘bez indikacije tipa kože’ (88%), a znatno manje ‘za sve tipove kože’ (6,2%).
Po formi proizvoda
Kada je u pitanju prodaja po formi proizvoda, najviše se prodaju proizvodi protiv celulita u formi gela – vrednosno 43,8%, potom sledi krema sa 21,7% i serum sa 18,4%.
Po formi i veličini pakovanja
Proizvodi iz posmatrane kategorije se najviše prodaju u formi tube, i imaju 88% udela u vrednosnoj prodaji. Pakovanje u formi sprej-pumpe ‘zauzima’ nešto više od 5% vrednosnog učešća.
Ukoliko posmatramo prodaju po veličini pakovanja, proizvodi protiv celulita od 200ml imaju vrednosno učešće od 33,7%, potom sledi pakovanje od 250ml sa 25,6% i 100ml sa 20,3%.
Vodeći igrači
Top 5 proizvođača proizvoda protiv celulita ostvaruje 79,7% vrednosne i 79,3% količinske prodaje. Top 5 proizvođača (poređanih po abecednom redu) su: Asam, Beiersdorf, Eveline, Hemofarm i Ziaja.