Pivo

Fokus-pivo

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 148, maj 2017)

 

Omiljeno piće

U posmatranom periodu u Beogradu je prodato 22% kategorije piva, dok je u Vojvodini, centralnoj jugoistočnoj Srbiji i centralnoj zapadnoj Srbiji prodato po 26%, pokazuju podaci Nielsena.

Nielsen analiza tržišta

Ana Bijelić, Report Liaison:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period mart 2016 – februar 2017. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 26% kategorije piva, u Beogradu 22%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 26%, a u centralnoj
zapadnoj Srbiji takođe 26%. Najveći količinski udeo u prodaji piva beleži kanal malih radnji – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 50%. Kroz kanal velikih radnji proda se 29% količina piva, a za njima slede hipermarketi i supermarketi sa 16% i kiosci sa 5%. Prema tipu pakovanja, najprodavanije je pivo u flaši (82%), a sledi pivo u limenci (18%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Beogradska pivara, Carlsberg, Heineken, Molson Coors i Valjevska pivara. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Apatinsko, Jelen, Lav, Merak i Zaječarsko.

GfK analiza tržišta

Dalibor Minić, Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta piva u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od maja 2016. do januara 2017. godine. Analizom
je obuhvaćena kupovina piva za konzumaciju unutar domaćinstva. Konzumacija piva u domaćinstvima u Srbiji između dva analizirana
perioda beleži količinski pad od 5%, delom zbog blagog opadanja broja kupaca piva, delom zbog pada prosečnih količina po kupovini. Pritom je
i dalje veliki procenat domaćinstava u zemlji, preko 80%, koja su bar jednom u devetomesečnom periodu kupila ovaj proizvod. Na promociji je kupljeno 14% količina, što je nešto manje nego u prethodnom periodu, a najzastupljeniji format pri kupovini piva su tradicionalne prodavnice, sa čak 40% ukupnih količina. Slede minimarketi sa 31% količina i supermarketi sa 14%. U hipermarketima kao i putem ostalih kanala kupljeno je ukupno 15% količina piva za kućnu potrošnju. Vodeći brendovi na domaćem tržištu (izlistani abecednim redosledom) su: Apatinsko, Jelen, Lav, Valjevsko i Zaječarsko, i oni zajedno ‘zauzimaju’ čak 80% tržišnih količina, iako se na policama može kupiti preko 100 različitih brendova. Trgovačke marke piva su slabo zastupljene na domaćim trpezama, pri čemu je njihovo učešće i opalo, čineći u posmatranom periodu tek 1% ukupnih količina piva. Brend Valjevsko je zabeležio najveću lojalnost kupaca, praćen brendovima Zaječarsko i Jelen, a zatim i Lav i Apatinsko. S druge strane, među kupcima piva najveći je broj onih koji su bar jednom kupili Zaječarsko (46%) i Jelen (45%), a za njima slede Lav (34%), Apatinsko (24%) i Valjevsko (7%).

Apatinska pivara/Molson Coors grupa 

Nikola Šućur, Marketing Manager Serbian Brands, Apatinska pivara, Molson Coors grupa:

Kao članica jedne od najvećih globalnih pivarskih kompanija Molson Coors grupe, Apatinska pivara ima veliku ponudu domaćih i svetskih
pivarskih brendova. Naš portfolio čine dobro poznati Jelen, Nikšićko, Apatinsko pivo, Lowenbrau, Staropramen, Beck’s, Stella Artois, Corona, Hoegaarden, Leffe, kao i Craft piva (Blue Moon, Doom Bar, Worthinghton’s i Franciscan Well). Shodno standardima
i trendovima tržišta, u našoj ponudi su proizvodi u staklenoj i PET ambalaži, kao i u limenci. Posebnu pažnju posvećujemo točenom pivu koje
potrošači rado konzumiraju u brojnim objektima širom Srbije. Lager piva su svakako najzastupljenija na tržištu, a brend Jelen je tradicionalno naš najprodavaniji lager brend. Apatinska pivara posluje kroz dva kanala prodaje – Off Trade u koji spadaju veliki trgovinski lanci, manji prodajni objekti poput samostalnih trgovinskih radnji, koji generišu više od polovine ukupne prodaje i On Trade odnosno HoReCa sektor kroz koji se plasira nešto manje od polovine ukupnih količina naših proizvoda. Kada je reč o novitetima, lansirali smo našu novu kampanju za Jelen pivo ‘Zov prijatelja’, koja slavi zajedništvo i u prvi plan stavlja snagu prijateljstva. Želeli smo da ova kampanja sve ljubitelje piva podseti na vrednost prijateljstva i vreme provedeno u krugu prijatelja. U TV spotu, koji se kao deo kampanje aktivno emituje, na prijateljstvo pozivaju i jeleni, koji su snažne ikone našeg benda, ali ujedno i neprikosnoveni vladari šume. Pored kampanje za brend Jelen, aktuelna nam je i TV kampanja za brend Apatinsko, koja uz novi pozicioni slogan ‘Apatinsko - realno dobro pivo’ obiluje humorom koji je svojstven našem mentalitetu. Ono što je takođe novo je Branik – svetlo pivo po češkoj recepturi. Branik je namenjen onima koji žele harmoniju kvaliteta i cene, a koji znaju da prepoznaju Češku recepturu. Naša misija je da neprestano oduševljavamo naše potrošače, da uvek osete bliskost i zajedništvo sa brendom, a naše nove kampanje to i potvrđuju. Takođe, kao jedan od lidera na tržištu imamo veliku odgovornost da unapređujemo industriju osluškujući potrebe potrošača. Tradicija duga 260 godina nas obavezuje da pratimo svetske trendove, ali i da negujemo lokalne specifičnosti. I u toku ove godine ćemo konstantno raditi na inovacijama koje su put do rasta cele kategorije piva.

Heineken Srbija

Mladen Putin, direktor prodaje:

U fokusu našeg poslovanja je potrošač i odgovaranje na njegove potrebe, gde do izražaja dolazi upravo snaga i širina našeg portfolija. Trudimo se da zadovoljimo sve potrebe ljubitelja piva na tržištu Srbije i, u skladu sa tim, izgradili smo širok portfolio brendova vrhunskog kvaliteta koji čine: Heineken, Amstel Premium Pilsener, Zaječarsko, Zaječarsko Crno, Kapuziner Weissbier, Krušovice, New Castle Brown Ale, Sol, Laško Zlatorog, PilsPlus i Master pivo. Ovi brendovi su dostupni u staklenim bocama, limenkama i burićima a, budući da je održivost sastavni deo našeg poslovanja, drago nam je da se više od 70% našeg piva prodaje u povratnoj staklenoj boci koja se ponovo koristi. Unutar našeg portfolija, najprodavaniji brend je Zaječarsko, u povratnoj boci 50cl. Bogatom tradicijom, jedinstvenim ukusom i odličnim odnosom cene i kvaliteta, Zaječarsko je osvojilo, a i dalje osvaja srca potrošača. Najbolju prodaju zabeležilo je u malim radnjama i supermarketima, dok se u HoReCa sektoru možemo pohvaliti prodajom koja raste svake godine, kako u nepovratnim pakovanjima tako i u točenom pivu. Od prošle godine, potrošačima smo pružili priliku da ponovo ‘otkriju’ prepoznatljiv kvalitet Laškog piva koje smo učinili nacionalno dostupnim u različitim vrstama pakovanja. Ponuda piva na srpskom tržištu, u poslednje vreme, je dinamičnija i inovativnija, što se može uočiti kroz širok asortiman i raznovrsnost ponude. Segment specialites i craft raste iz godine u godinu, a paralelno sa tim razvija se i svest potrošača o različitim vrstama piva i načinima proizvodnje. Bogat portfolio osnažili smo brendovima Kaputziner, pšenicno pivo iz Bavarske i New Castle brown Ale, premium smeđe pivo punog ukusa. Kompanija Heineken Srbija je ponosna na prošlogodišnju inovaciju u vidu Zaječarskog Crnog, koja je u kratkom roku odlično prihvaćena od strane potrošača. Upravo zato smo dodatno motivisani da nastavimo da unapređujemo našu ponudu, s ciljem da potrošači uživaju odgovorno u različitim brendovima našeg kvalitetnog piva. Naša kompanija ima jasno definisanu strategiju kada je reč o načinu na koji  oslujemo. Želimo da poslujemo na održiv način i da svojim primerom pozitivnoutičemo na zajednicu u kojoj poslujemo. Trudimo se da napredujemo u svim  egmentima, a u središtu naše pažnje su potrošači kojima nastojimo da pružimo kvalitet i širok asortiman proizvoda.