(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 186, april 2021)
PELENE SE UBEDLJIVO NAJVIŠE PRODAJU U DROGERIJAMA
Najveća količinska prodaja ostvarena je u Beogradu (32,4%) i u Vojvodini (26,7%).
Nielsen analiza tržišta
Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Proizvođači pelena su se potrudili da budu prisutni u svakoj fazi bebinog razvoja i zadvolje potrebe svakog uzrasta.
Kakva je prodaja pelena za bebe iz godine u godinu govore podaci o prodaji robe široke potrošnje iz Nielsen maloprodajnog panela. U posmatranom periodu od marta 2020. do februara 2021, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je rast u odnosu na isti period prethodne godine – količinske za 2,3%, komadne za 1,5%, dok je vrednosna prodaja manja za 1,3%.
Vrednosna prodaja pelena u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u zapadnoj Srbiji (4,5%), dok je u Beogradu doživela vrednosni pad od 6,7% iako Beograd agregira 32,9% ukupne prodaje.
Po regionima
Najveća količinska prodaja pelena ostvarena je u Beogradu (32,4%) i Vojvodini (26,7%), dok je nešto manja količina prodata u jugoistočnoj Srbiji 18,3% i u zapadnoj 22,7%.
Kada je reč o vrednosnoj prodaji, prednjači Beograd sa 32,9%, slede Vojvodina sa 26,8%, zapadna Srbija sa 22% i jugoistočna Srbija sa 18,3%.
Po kanalima prodaje
Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/super marketi, velike/srednje, male prodavnice i drogerije, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u drogerijama (6,9%), dok je pad komadne prodaje zabeležen u svim ostalim formatima, i to u hiper/super marketima (-6,1%), u velikim/srednjim prodavnicama (objekti od 40m² do 300m²) pad komadne prodaje iznosi 2,3% i u malim prodavnicama 12,3%.
Najveći udeo u prodaji pelena za bebe beleže drogerije i to 55,8% po vrednosti. Na drugom mestu su hiper/super marketi u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 34,4%, slede velike prodavnice sa vrednosnim učeščem od 7,9, dok male prodavnice agregiraju svega 1,9% ukupne prodaje pelena u Srbiji.
Po veličini pakovanja
Ako posmatramo prodaju po veličini pakovanja, pakovanje za decu od 11 do 18kg ima najveće vrednosno učešće (11%), potom preko 15kg (6,9%), 8-14kg (6,2%), 7-18kg (6,1%).
Vodeći igrači
Top pet proizvođača čini 70,8% ukupne prodaje pelena, i to su: Evyap, Ficosota, Kimby Co, Procter&Gamble i Violeta (poređani abecednim redom).