Osveživači prostora

BEZ NEPRIJATNIH MIRISA

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.22, mart 2006.)

Vodeći na tržištu, po abecednom redu, Johnson Wax, Lomax Company, Reckitt Benckiser i Sara Lee.

Johnson Wax
Kako navode iz kompanije Johnson Wax, prema poslednjim izveštajima za period novembar-decembar 2005. godine, svojim proizvodima pokrivaju 55,5 odsto tržišta SCG, a njihov finansijski i fizički udeo je u porastu. “Najpoznatiji brendovi iz ove grupe proizvoda su Glade i Oust”, ističu iz kompanije i dodaju da su najpopularnija pakovanja kada je u pitanju Glade gel, električni aparat i sprej, a sprej i mikrosprej, kada je reč o Oustu. Kao glavne konkurente na domaćem tržištu, iz kompanije Johnson Wax navode Reckitt Benkiser (Air Wick), Sara Lee (Ambi Pur) i Lomax (Wind) .

Lomax
Mila Pršić, direktor marketinga kompanije Lomax ističe da svojim LMX osveživačima pokrivaju oko 80 odsto tržišta Srbije, a od februara i tržište Crne Gore. “Naš finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu, a prisutni smo od kraja 2004. godine sa brendom Wind, i to u sledećim verzijama: osveživač u spreju od 300ml; mikrosprej od 40ml i mikrosprej za kupatilo od 15ml baza i refil. Najpopularnije pakovanje je osveživač u spreju od 300ml. Za ovu godinu pripremamo i neke novitete. Naši glavni konkurenti su Glade i Air Wick, ali ne u cenovnom smislu. Od februara ove godine je krenuo izvoz i u zemlje bivše Jugoslavije”, navodi direktror marketinga Lomaxa.

Reckitt Benckiser
Procena kompanije Reckitt Benckiser je da je vrednosni udeo Air Wick osveživača na našem tržištu oko 42 odsto. “Naša prodaja je u 2005. godini, u poređenju sa 2004, porasla oko 20 odsto, i količinski i vrednosno”, navode iz kompanije i dodaju da su najprodavaniji oblici osveživača električni aparati, sprejevi i tečni osveživači, a jedan od najprodavanijih mirisa je Anti Tabac, odnosno, osveživač koji neutrališe duvanski dim. “Novina koju pripremamo za predstojeći period je ponuda novih prolećnih mirisa. Air Wick će izaći u susret svojim potrošačima i omogućiti im da izaberu miris koji im najviše odgovara tako što će na postojeću paletu dodati i dva nova prolećna mirisa”, ističu iz Reckitt Benckisera i dodaju da su im glavni konkurenti Johnson Wax i Sara Lee. “Air Wick se prvi put pojavio u SAD-u 1994. godine sa lansiranjem tečnog Air Wicka, a danas podrazumeva širok asortiman proizvoda u različitim formama – električni aparati, klik sprejevi, sprejevi, tečni osveživači, osveživači za automobile, svece, kao i 2u1 osveživače, koji i osvežavaju prostorije i neutrališu neprijatne mirise. Air Wick električni aparati sa linijom Aromatherapy namenjeni su za stvaranje prijatne atmosfere i poboljšanje raspoloženja”, navode iz kompanije Reckitt Benckiser.

Misid
Boris Divac, izvršni direktor kompanije Misid d.o.o, navodi da je udeo osveživača Sara Lee na tržištu u stalnom porastu. “Rast prodaje u 2005. u poređenju sa 2004. godinom je 42 odsto, što dovoljno govori o atraktivnosti brenda. Naime, Sara Lee, kompanija koja je vlasnik brenda, je u 2005. godini kompletno redizajnirala ceo asortiman proizvoda”, kaže Divac i dodaje da je lider u prodaji osveživač za WC šolju – Ambi Pur flush, a slede osveživač na struju Ambi Pur Electrical, kao i osveživač za auto Ambi Pur Car. Najpopularniji proizvodi su: Ambi Pur flush Forest i Ocean, Ambi Pur electrical After tobacco i Ambi Pur Car Aqua. Divac najavljuje za ovu godinu dosta noviteta. “U segmentu osveživača na struju biće lansirane tri nove linije: Aromatic wood, Natural stone i Soft linen. Kod osveživača za auto: Explore. U najinteresantnijem segmentu osveživača za WC šolju pojaviće se Fresh grapefruit flush power sa novim dizajnom, kao i potpuno nova generacija osveživača Inspira”, kaže Divac. Prema njegovim rečima, glavni konkurenti su im: SC Johnson, Reckitt Benckiser i Henkel.

Pripremila: Ana Filipović