Rad na inovacijama je najefikasnija strategija za podsticanje održivog rasta

220214_Antoine-Brun-PG

Piše: Antoine Brun, generalni direktor kompanije P&G za jugoistočnu Evropu 

U 2022. godini, poslovanje P&G-a će, uzimajući u obzir najnovije trendove, i dalje biti podstaknuto snažnim nizom inovacija usredsređenih na potrošača. 

Pandemija koja je ceo svet stavila pred mnoštvo izazova, uticala je na svakog pojedinca, a njene posledice će se osećati i u vremenu koje tek dolazi. Globalna ekonomija pogođena je neviđenim prekidom u lancu snabdevanja, koji je u velikoj meri uticao na dostupnost, ali i na cenu robe i transporta. Iako, sa jedne strane, usporavanje inovacija tokom neizvesnih vremena može izgledati kao poželjna strategija, istorija ipak pokazuje da je ubrzavanje inovacija relevantnih za potrošača najefikasnija strategija za ublažavanje posledica bilo kog izazova i svojevrsni stimulans održivog rasta. Zato je P&G više nego ikad posvećen vrhunskim inovacijama kako bi se ojačala vrednost naših brendova i nastavio rast svih kategorija.

Vrhunska inovacija, predstavljena kroz vrhunsku vrednost predstavlja način da se zadovolje trendovi i potrebe potrošača

Od početka ove zdravstvene krize, mi u P&G-u istupili smo kao inovativna sila koja stvara vrednosti, a sve sa ciljem pružanja neophodnih proizvoda potrošačima, koji će im pomoći da ostanu bezbedni, zdravi i osećaju se udobno. U 2022. godini, poslovanje P&G-a će, uzimajući u obzir najnovije trendove, i dalje biti podstaknuto snažnim nizom inovacija usredsređenih na potrošača. Dozvolite mi da ovu tvrdnju detaljnije objasnim.

220214_MrPropperPrvo, povišeni indikatori trenda higijene ukazuje na to da potrošači sada, pored zaštite, tragaju za proizvodima koji istovremeno obezbeđuju zaštitu i blagostanje. Naše istraživanje potrošačkih navika pokazalo je da naši potrošači, sada posebno, vode računa o čistoći i higijeni, ali ponekad i dalje ne mogu da dobiju rezultate koje žele. Dakle, veliki deo inovacija naših proizvoda u Srbiji, usmeren je upravo na popunjavanje ove praznine. Na primer, nova formula Mr. Proper Ultra Power spreja sadrži hlor i pomaže u dezinfekciji površina u našim domovima, uklanjajući istovremeno do 100% prljavštine, masti i mrlja. Obogaćena visokoefikasnim enzimima, Ariel Allin1 PODS + OKSI Effect varijanta ne uklanja samo mrlje koje su vidljive okom, već i one nevidljive, čak i na niskim temperaturama.

Drugo, prisutan je rastući trend ka inovativnijim proizvodima vrhunskog kvaliteta koji nude nova, naprednija iskustva. Na primer, Pantene premium regeneratori pružaju vrhunsko iskustvo i doprinose rastu cele kategorije.

Treći trend je sve veća uloga digitalnih rešenja koja znatno olakšavaju kupovinu, čineći je praktičnijom i zabavnijom, a upravo to je ono što potrošači očekuju od nas. Sarađujemo sa našim maloprodajnim partnerima kako bismo omogućili da sve informacije o našim proizvodima budu pregledne i lako dostupne. Na kraju krajeva, potrošačima je važno da kupovinom dobiju najvišu vrednost. I dok će cena uvek biti veoma važan faktor, ona je samo jedna od komponenti koja utiče na vrednost. Kvalitet i benefiti proizvoda su podjednako važni, a kada potrošačima obezbedite jedno takvo vrhunsko iskustvo prilikom kupovine, oni su tada spremni da za njega izdvoje i nešto više novca.

Rast kroz razvoj naših brendova i osnaživanje kategorija

Mi želimo, posebno u ovim nepredvidivim vremenima, da budemo pokretačka snaga u rastu naših brendova, da unapredimo kategorije u kojima smo prisutni i da na taj način stvorimo vrednost za nas i naše poslovne partnere.

Održivost u razvoju možemo postići samo onda kada uz rast naših brendova razvijamo i kategorije. Jer kada podstičemo rast kategorija, to sasvim izvesno doprinosi svima – potrošačima, kupcima i privredi u celini. Ovo zahteva potpunu aktivaciju modela superiornosti kroz sve kanale: prednosti i vrednost proizvoda, pakovanje, komunikaciju i maloprodaju. Svesni činjenice da konačnu ocenu uvek daju kupci, sarađujemo sa prodavcima kako bismo pomogli kupcima da pronađu najbolji proizvod za svoje potrebe i otkriju inovacije prilikom kupovine. Mnogo je dodirnih tačaka koje utiču na samu prodaju, pa je od velike važnosti da sve prodavnice imaju dobro uređen asortiman, raspored polica i promotivni plan. Tokom ovog perioda inflacije cena od ključne je važnosti da se učvrsti jednačina vrednosti putem komunikacije tvrdnji o vrednosti proizvoda na polici, u okviru mreže, na lecima i na displejima, uz jasno ukazivanje na prednosti promocija.

Odličan primer vrhunske inovacije koja pokazuje stalni rast, jeste revolucionarna električna četkica za zube Oral B IO. To je najnaprednija električna četkica za zube na tržištu, dizajnirana da ponudi nenadmašno iskustvo pranja zuba kombinovanjem najboljih kliničkih performansi sa sofisticiranom veštačkm inteligencijom. Dobra saradnja sa našim maloprodajnim partnerima učinila je da lansiranje ovog proizvoda bude uspešno na našim tržištima.

Razvijanje poslovanja u održivijem svetu

Veliki udeo vremena u našem poslovanju čini rad na simultanoj održivosti života i poslovanja. Održivost više nije više samo poželjna, već nužna potreba zdravije planete i istinski pokretač našeg poslovanja!

P&G je još tokom septembra 2021. najavio sveobuhvatan plan za ubrzanje akcije u vezi sa klimatskim promenama, čime je postavio novu ambiciju za postizanje neto nulte emisije gasova staklene bašte (GHG). To se odnosi na celokupan operativni sistem kompanije P&G, a posebno na lanac snabdevanja, od odabira sirovina do maloprodaje, sa planskim nacrtom koji obuhvata period realizacije do 2040. godine. Naša posvećenost održivosti podjednako se odražava i na način na koji inoviramo naše proizvode, jer dobar izbor, kao i naša svakodnevnica kod kuće, mogu napraviti razliku u korist planete. Identifikujemo i lansiramo rešenja za proizvode koja podstiču odgovornu potrošnju i pomažu nam da usvojimo ponašanje koje ide više u pravcu održivosti i kod kuće. Na primer, znamo da je 90% uticaja mašine za pranje sudova na životnu sredinu uzrokovano potrošnjom vode i električne energije. Dakle, formula proizvoda za ručno pranje sudova kao što je Fairy, omogućuje vrhunsku čistoću posuđa u hladnoj vodi, čime se smanjuje potrošnja energije. Istovremeno, naše vrhunske Fairy Platinum kapsule za mašinu za pranje sudova efikasno čiste masnoću u brzim ciklusima pranja, dok posuđe nije potrebno ispirati pre nego što ga stavite u mašinu, čime se štedi voda pri svakom pranju.

220214_ArielBriga za čistoću i pranje naše odeće, koje je sada učestalije zbog pandemije, takođe je prilika da donesemo odluke koje idu u prilog održivosti. Jednostavnim okretanjem temperature veša sa 40°C na 30°C može se smanjiti emisija ugljenika za 35%. Sada je lakše napraviti razliku i postati ekološki prihvatljiv, jer je Ariel Allin1 PODS dizajniran za odlično čišćenje, čak i u hladnoj vodi. To je od sada moguće zahvaljujući Purezimeu, biorazgradivom enzimu za čišćenje koji osigurava odlične rezultate čišćenja.

Dakle, svi ovi primeri ilustruju kako inovacija i održivost idu ruku pod ruku, zbog čega su postali sastavni deo P&G Superior modela.

ZAKLJUČAK

Promena je nužna, a rad u izazovnom, često nepredvidivom okruženju je nova norma savremenog poslovanja. Imamo poverenja u naš poslovni model i strateške izbore koji su se dobro pokazali tokom proteklih nekoliko godina. Ostaćemo fokusirani na izgradnji naših brendova i kategorija održivosti, dosledno, kroz superiorne inovacije koje imaju smisla za potrošače. Time nastavljamo da podstičemo agilnost, prilagodljivost i otpornost našeg lanca snabdevanja, što je model koji podstiče dalji rast našeg poslovanja, poslovanja naših partnera i naše ekonomije uopšte.