milica stojiljković, Represent Communications

milica-stojiljkovic

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 142, oktobar 2016)

DIREKTAN PUT DO CILJNE GRUPE

Content marketing u kombinaciji sa dodatnim digitalnim alatima može značajno
unaprediti ne samo komunikacijske, već i poslovne rezultate kompanija.

Povodom održavanja Content Experiencea, prve content i digital marketing konferencije u Srbiji koju su agencija Represent Communications i The Content studio organizovali 3. i 4. oktobra u beogradskom hotelu Metropol, sa Milicom Stojiljković, direktorom The Content studija agencije Represent Communications, razgovarali smo o tome šta je content marketing, po čemu se razlikuje od tradicionalnog i kakve koristi kompanije mogu imati od njegove primene.

Objasnite nam šta je zapravo content marketing i po čemu se razlikuje od tradicionalnog?

Content marketing je pristup koji je u skladu sa savremenim tokovima komunikacija. Sa druge strane, njegov važan segment je pričanje priča, koje je deo ljudske prirode, bez obzira na vreme. Koristi iste ili slične komunikacijske alate i kanale koji su poznati i u tradicionalnom marketingu ili PR-u. Suštinska razlika je u načinu na koji ih koristimo. Umesto ulaganja u što više različitih kanala (TV, print, radio, digital), kako bi se u masi stiglo do odgovarajuće publike, mnogo je funkcionalnije ulagati u kanale kojima se direktno stiže do ciljne publike, na mestu gde je ona i te kako brojna.

Kada i gde je ova vrsta marketinga počela da se primenjuje?

Veliki broj kompanija u Americi i drugim razvijenim zapadnim zemljama bira content marketing kao jedini pristup komunikacijama. Ovakve trendove počinje da prihvata i sve veći broj kompanija u Srbiji i regionu. Živimo u svetu brze i intenzivne razmene informacija na internetu, gde svako može kreirati i plasirati svoj sadržaj. Sa druge strane, ljudi sve više biraju teme koje će pratiti, jer su preopterećeni mnoštvom poruka koje im se nameću. Zato kompanije moraju kreirati kvalitetan sadržaj, pričati priču koju će njihova ciljna grupa zavoleti, sa njom se identifikovatii dalje je deliti.

Koje su dobre strane praktikovanja content marketinga? Može li se njegov učinak izmeriti?

Uzmimo za primer promociju putem TV spota. Uz veliko ulaganje, potencijalno ćemo dobiti veliku vidljivost, ali ćemo teško izmeriti doseg do konkretne ciljne grupe. Nasuprot tome, možemo kreirati YouTube video, koji će biti potpuno u skladu sa vrednostima naše ciljne grupe (vizuelno i sadržinski), promovisati ga u saradnji sa You- Tuberima ili on-line influenserima koji imaju milionske posete. I na kraju, imati veoma merljiv rezultat.

Kako bi upotreba content marketinga mogla uticati na poslovanje jedne kompanije?

Content marketing u kombinaciji sa dodatnim digitalnim alatima može značajno unaprediti ne samo komunikacijske, već i poslovne rezultate kompanija. Alati koji se najčešće koriste radi unapređenja prodaje su sofisticirana softverska rešenja koja nam omogućavaju da ‘pratimo’ one kojima se obraćamo i kojima je naš sadržaj zanimljiv i važan. Njih, potom, direktno targetiramo banerima i porukama koje su u skladu sa njihovim interesovanjima i podstičemo na korišćenje date usluge ili kupovinu proizvoda.

Zašto je poslodavcima potrebna content strategija?

Potrebna im je iz najmanje tri razloga: komuniciraće direktno sa ciljnom publikom kroz direktne, umesto kroz masovne kanale, mogu kreirati svoje medije i kanale i graditi lojalnost publike na ovaj način i mogu ostvariti značajnu uštedu budžeta koji će kontiuirano ulagati u merljive aktivnosti, koje donose ne samo komunikacijski, već i poslovni uspeh.

Koliko je marketing sadržaja već raširen kao jedan od marketinških alata među kompanijama iz sektora robe široke potrošnje?

Polje delovanja content marketinga je veoma široko i ovaj pristup mogu primeniti kompanije iz različitih industrija. Samo je važno razumeti da kompanijski sajt ne mora biti samo korporativna prezentacija, već i interaktivni medij, da je direktna komunikacija mnogo funkcionalnija od obraćanja svima putem masovnih medija, kao i da pravilna kombinacija alata daje najbolje rezultate ako smo unapred dobro analizirali karakteristike svoje ciljne grupe.

Molim da nam navedete neki primer uspešne upotrebe content marketinga.

Jedan od mojih omiljenih primera je kompanija Lego. Oni proizvode kocke za decu koje su mogle biti samo jedna od igračaka za decu, ali su postale svetski hit koji vole i deca i odrasli. Pritom, nisu nimalo jeftina igračka. Iskorak koji je Lego napravio u odnosu na konkurenciju je činjenica da je napravio kvalitetne sadržaje za svoju ciljnu grupu. Umesto klasične promocije i TV reklame, oni su napravili crtane filmove, sa junacima iz Lego sveta, napravili su mikro-sajtove, sa igricama i sadržajima koji prate Lego crtane filmove i kockice i time trajno vezali svoju publiku za sebe. Oni ih prate, kupuju nove kocke, vole Lego i biraju uvek da izdvoje novac za ove, a ne neke druge igračke. Dakle, ponudili su publici ono sa čim se ona može potpuno identifikovati.

Zbog čega mislite da je došao pravi trenutak za prvu konferenciju o content marketingu, Content Experience, čiji ste organizator? Šta je glavna poruka ove konferencije?

The Content studio kao deo agencije Represent realizuje različite lepe projekte iz oblasti content marketinga i digitalnih komunikacija. Istovremeno, svakodnevno učimo i nastojimo da svoja iskustva razmenimo sa kolegama iz Amerike, Evrope i sa drugih kontinenata. Zato smo odlučili da svoja i znanja nekih od najvećih stručnjaka podelimo sa većom publikom 3. i 4. oktobra u Beogradu u hotelu Metropol. Svi koji su posetili konferenciju, precizno su razumeli zašto je važno u svojoj marketing strategiji odabrati content i digital pristup.