marko ilić, takolako shop

marko-ilic

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 142, oktobar 2016)

SPREMNI ZA BUDUĆNOST

Cilj nam je da takolako.com postane najveći regionalni shopping mall, prva asocijacija kada je on-line kupovina u pitanju i mesto na kome će potrošači moći da upoređuju cene i sa zadovoljstvom i lakoćom obave on-line kupovinu.

Kompanija Nelt ušla je u segment on-line trgovine preko TakoLako Shopa u kome je zastupljeno oko 40.000 proizvoda različitih dobavljača. Određene kategorije proizvoda se potrošačima, nakon realizovane kupovine, mogu besplatno dostaviti u jedan od 60 objekata lanca Corner Shop širom Srbije, koji je takođe u vlasništvu Nelta. O poslovanju TakoLako Shopa i planovima za ovu i naredne godine za Progressive magazin govori Marko Ilić, menadžer operacija TakoLako Shopa.

Kako ste se odlučili da uđete u segment online prodaje, koji razlozi su tome doprineli?

Nelt je poznat po tome što prati i primenjuje nove tehnologije u poslovanju, u samoj prodaji ali i u drugim uslugama koje pruža. E-commerce je trenutno najbrže rastući model prodaje na svetu, tako da je i Nelt, nakon detaljne analize lokalnog tržišta, odlučio da krene tim putem. Iskustva naših principala govore da je on-line prodaja snažan kanal prodaje koji je u njihovom poslovanju na internacionalnim tržištima zastupljen do 50%, te je i taj trend bio dodatni podsticaj da Nelt uđe u ovaj segment. Sem toga, on-line kupovina daje mogućnost da bolje upoznate afinitete i ponašanje potrošača i omogućava da akcijama targetirate ciljne grupe potrošača.

Na koji način funkcioniše TakoLako Shop, šta ga čini drugačijim u odnosu na ostale on-line prodavnice?

Od početka smo znali šta želimo da pružimo našim kupcima, a to je brza i jednostavna on-line kupovina. Najveća ponuda proizvoda po najboljim uslovima na tržištu, besplatna dostava određenih kategorija proizvoda u svih 60 Corner Shop objekata širom Srbije, on-line plaćanje na rate, upoređivanje proizvoda, loyalty kupon kodovi za popuste, garantovan povrat novca i brzo rešavanje bilo kakve reklamacije su benefiti koje nudimo našim kupcima. Svi korisnici TakoLako portala imaju apsolutnu sigurnost, čime želimo da steknemo njihovo poverenje i preporučimo se za ponovnu kupovinu. Naš trud i posvećenost rezultirali su značajnim nagradama – e-Trgovina Award 2016 nagradom za dizajn i inovaciju, kao i eTrustMark evropskim sertifikatom poverenja, što je nesumnjiva potvrda kvaliteta i sigurnosti koje pružamo našim korisnicima.

Kako ste odlučivali koje kategorije proizvoda će biti dostupne na sajtu?

Stara verzija našeg portala je bila omiljena zbog određenih kategorija, pa smo odlučili da neke od njih zadržimo. Koristeći analizu podataka uvideli smo koje su ostale kategorije najviše interesantne potencijalnim potrošačima na internetu i u skladu sa tim smo ih dalje razvijali. Cilj nam je da takolako. com postane najveći regionalni shopping mall, prva asocijacija kada je on-line kupovina u pitanju i mesto na kome će potrošači oći da upoređuju cene i sa zadovoljstvom i lakoćom obave on-line kupovinu.

Da li se u TakoLako Shopu mogu nabaviti samo proizvodi koje Nelt distribuira?

Takolako.com trenutno nudi oko 40.000 različitih proizvoda od 300 dobavljača. Kupcima u regionu nudimo najširu ponudu svih kategorija proizvoda, zajedno sa onima iz portfolija koje naša matična kuća Nelt distribuira.

Koliko ste zadovoljni dosadašnjim radom TakoLako Shopa, kakve ste rezultate zabeležili?

Prelaskom na novu Magento platformu i sa novim dizajnom iERP sistemom, koji smo postavili u pozadini sajta, rezultati su došli sami po sebi. Kupci dolaze redovnije, ostvaruju više pregleda strana i, što je najvažnije, prave više narudžbenica. Za ovo kratko vreme možemo reći da smo izuzetno zadovoljni. Trudimo se da svakoga dana poboljšavamo sve segmente poslovanja, sa naglaskom na servise okrenute prema kupcima i sigurni smo da takav pristup donosi rezultate. Još uvek se pozicioniramo na pretragama i društvenim mrežama, odakle nam prirodno i dolazi najviše poseta. Na dnevnom nivou analiziramo navike i afinitete naših kupaca, razumemo njihove potrebe, pa shodno tome širimo i adaptiramo ponudu. Do kraja godine očekujemo da ćemo zauzeti lidersku poziciju u on-line prodaji u Srbiji.

Koji vidovi plaćanja su dostupni kupcima?

Na našem prodajnom portalu su moguće sve vrste plaćanja. Od plaćanja pouzećem, uplatnicom na šalteru ili putem e-bankinga, do on-line plaćanja svim platnim karticama. Od skoro je moguće i on-line plaćanje na 12 rata bez učešća i kamate sa karticama izdatim od strane Banca Intese.

Kakva je cenovna politika, da li su cene niže u odnosu na fizičke prodavnice?

Trudimo se da našim kupcima obezbedimo najbolje cene na tržištu. Naši posetioci već znaju za specijalne kampanje, sezonske popuste, obeležavanje specijalnih datuma i praznika, kada dajemo značajne popuste na postojeće, prihvatljive cene. U našem sistemu poslovanja svi dobijaju, i kupci i dobavljači.

Na koji način je obezbeđena sigurnost kupovine?

TakoLako Shop je potpuno sigurno okruženje za sve posetioce i kupce. Prvi smo u Srbiji postavili SSL sertifikat GeoTrust i sertifikate TrustMark, izdate od strane Evropske unije, koji garantuju da je prodajni portal urađen po svim evropskim standardima. Sama privilegija da prvi dobijemo novi payment gateway Banca Intese je znak da smo apsolutno sigurni za bilo kakav način kupovine.

Pomenuli ste eTrustMark oznaku. Šta za Nelt znači činjenica da ju je TakoLako Shop dobio?

Kao što sam naveo, ovaj sertifikat je oznaka poverenja i poziv svim našim kupcima da potpuno bezbedno i sa zadovljstvom obave kupovinu na našem portalu i uvere se da sve može biti tako lako kada je on-line kupovina u pitanju. Još važnije je da se celom okruženju, u kome vlada veliko nepoverenje prema svemu što nije fizička razmena novčanica, uputi jasna poruka o pouzdanosti on-line kupovine.

Šta ta oznaka u stvari znači i koje sve uslove je bilo potrebno ispuniti da bi se ona dobila?

Proces dobijanja ovog sertifikata je detaljan i dug. Morali smo da ispunimo visoke norme u vezi sa primenjenom tehnologijom, načinom rada, procesom u back officeu i zakonskom regulativom. Ekspertski tim je obavljao svakodnevnu kontrolu našeg poslovanja sve do ispunjavanja neophodnih uslova za dobijanje ove oznake.

Kako sve reklamirate svoju on-line prodavnicu i njenu ponudu?

Upravo realizujemo OOH i radio kampanju, ali smo ipak posvećeni digitalnom marketingu, jer je vrlo merljiv i lako se pretvara u konverzije, za razliku od tradicionalnog načina reklamiranja.

Kakvi su dalji planovi?

Završili smo prvu fazu implementacije softvera i trenutno smo u drugoj fazi razvoja novih funkcija na portalu. Do kraja godine pravimo biznis plan za otvaranje TakoLako Crna Gora i nadamo se da ćemo u 2017. godini poslovati na dva tržišta. Nakon lansiranja portala u Crnoj Gori, sledi nam otvaranje tržišta u Bosni i Hercegovini i, posle toga, u Makedoniji. Ukoliko se model poslovanja pokaže uspešnim, a verujemo da hoće, sledi nam razvoj afričkog tržišta u zemljama gde posluje Nelt – Angoli, Zambiji i Mozambiku.

Da li smatrate da će kupci u godinama koje dolaze sve lakše prihvatati nove načine kupovine, kakvu budućnost predviđate on-line segmentu?

Svesni smo da svet već ‘živi’ on-line i da će u narednih 10 godina e-commerce biti glavni alat za trgovinu. Sigurni smo da će se većina prodajnih transakcija u skoroj budućnosti obavljati kroz digitalne kanale, za razliku od sadašnje tradicionalne kupovine. Naša kompanija intenzivno podržava mlade talente kroz transfer znanja i iskustva koje imamo, kao i kroz ulaganja sredstava u njihov dalji razvoj. Neophodno je da obrazujemo nove generacije koje će biti ključni učesnici digitalizacije u Srbiji. Mi smo spremni za budućnost i očekujemo ih kao partnere u tom procesu, ali i kao zadovoljne kupce na takolako.com.