Mesne prerađevine

FokusMesnePreradjevine2019

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 171, septembar 2019)

 

RAST VREDNOSTI PRODAJE

Vrednost prodatih mesnih prerađevina u posmatranom periodu je porasla u odnosu na prethodnu godinu, a uzrok se može naći u povećanoj bazi kupaca, ali i u povećanju učestalosti kupovina.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta mesnih prerađevina u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od februara do juna 2019. godine.

Vrednost prodatih mesnih prerađevina u posmatranom periodu je porasla u odnosu na prethodnu godinu, a uzrok se može naći u povećanoj bazi kupaca, ali i u povećanju učestalosti kupovina. Broj domaćinstava koja su bar jednom kupila ove proizvode za posmatranih pet meseci dostigao je 94% od ukupnog broja domaćinstava.

U ovu kategoriju su uključeni raznovrsni proizvodi: polutrajne kobasice, trajne kobasice, delikatesi, paštete, viršle i šunke. Najpopularnije su paštete koje je barem jednom kupilo 87% kupaca kategorije, ali najveće učešće u vrednosti kategorije drže polutrajne kobasice, 28%. Trajne kobasice i delikatesi se kupuju jednako često, u proseku 3,5 puta za pet meseci. Iako je prosečna cena šunki skoro 30% niža od prosečne cene trajnih kobasica i delikatesa, njihova baza kupaca i učestalost kupovina su niži. Viršle su zabeležile količinski rast od 16% u odnosu na prethodnu godinu.

Pri kupovini mesnih prerađevina kupci imaju mogućnost izbora između preko 140 proizvođača i blizu dve stotine brendova. Ali i pored tako raznovrsne ponude, pet vodećih ‘zauzima’ 42% tržišta. To su, abecednim redosledom: Carnex, Neoplanta, Perutnina Ptuj, Yuhor i Zlatiborac.

Mesne prerađevine se najviše kupuju u supermarketima, koji pokrivaju čak 34% vrednosti. Za njima slede minimarketi sa 25% tržišnog učešća, tradicionalne prodavnice sa 11% i diskonteri sa 10%. Najveći formati, hipermarketi i cash&carry objekti pokrivaju 14%, dok je preostalih 4% prodato putem ostalih formata.

Ulazak Lidla na tržište uticao je na značajno povećanje učešća trgovačkih marki, koje je dostiglo čak 20% vrednosti mesnih prerađevina.

Došlo je do rasta prodaje na promocijama i akcijama za dva procentna poena, što je dovelo vrednost promocija na skoro 1/3 vrednosti kategorije.