MARAMICE ZA SAKUPLJANJE BOJA

18102019-MaramiceZaBoje

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 172, oktobar 2019)

 

BEZ NEŽELJENIH BOJA

Uočljivo je da je u Srbiji porasla prodaja hvatača boja u odnosu na prethodno posmatrani period, i to vrednosno za 14,8%, količinski za 22,7% i komadno za 18,5%.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retail Services Executive:
Da li vam se ikada dogodilo da je u toku pranja veša u mašini boja sa tamnijeg veša prešla na svetlije tkanine? Ili ste možda primetili da vaša odeća jarkog kolorita nakon više pranja gubi intenzitet i jasnoću, a da vam beli veš vremenom postaje siv? Možda vam je naporno da razvrstavate tkanine po bojama i da danima čekate se nakupi dovoljno veša određene boje da napunite mašinu? Ukoliko ste bar na jedno od ovih pitanja odgovorili potvrdno, sigurno u vašem kupatilu ili vešernici počasno mesto zauzima lovac na boje ili hvatač boja.
Magija hvatača boja je tehnološki objašnjena: kod svakog mašinskog pranja topla voda i deterdžent utiču na to da tkanine ispuštaju boje, a te boje se onda talože na vešu i na njemu ostavljaju tragove, dok sama nečistoća uzrokuje sivilo. Ali kada se u bubnju veš-mašine pojavi hvatač boja – on iz vode, poput kakvog magneta, prikuplja sve razlivene boje i nečistoće i istovremeno ne dozvoljava da boje napuštaju tkanine tokom pranja. Sve to potrošačima omogućava da raznobojni veš najrazličitijih tkanina peru zajedno i budu bezbrižni.
Koliko je ova tehnološka inovacija korisna savremenom prezaposlenom čoveku, svedoči i to što je na tržištu iz dana u dan sve više vrsta hvatača boja, sa sve većom moći apsorbovanja boja razlivenih u vodi.
Zbog svega pomenutog važno je videti i kakva je prodaja hvatača boja u Srbiji iz godine u godinu – a upravo o tome govore podaci o prodaji robe široke potrošnje agencije Nielsen.

Rast prodaje

Na osnovu analize tržišta kojim je obuhvaćen period od jula 2018. do juna 2019. godine, uočljivo je da je u Srbiji porasla prodaja hvatača boja u odnosu na prethodno posmatrani period, i to po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno za 14,8%, količinski za 22,7% i komadno za 18,5%.
Značajno je pomenuti da u vezi sa posmatranim kanalima preko kojih ovi proizvodi stižu do kupaca, a uključeni su objekti hiper/super marketa, velikih prodavnica, malih prodavnica i drogerija, najveći rast beleži prodaja u velikim prodavnicama – i to vrednosna 34,4%, količinska 48,5% i komadna 44,6.

Po regionima

Posmatrano po regijama Srbije, vrednosna prodaja hvatača boja najveća je u regiji Beograd i iznosi 50,7%, sledi Vojvodina sa 24,2%, potom centralno-zapadna Srbija sa 15,1%, a na začelju je jugoistočna Srbija sa 10%.
Ukoliko pogledamo trend količinske prodaje hvatača boja prema regijama, i po tom prodajnom kriterijumu prednjači regija Beograd sa 51,1%, na drugom mestu je Vojvodina sa 23,9%, treća centralno-zapadna Srbija sa 15,3% i poslednja jugoistočna Srbija sa 9,7%.

Kanali prodaje

Ako posmatramo kanale preko kojih ova kategorija proizvoda stiže do ispitanika, a to su hiper/super marketi, velike prodavnice, male prodavnice i drogerije – najviše hvatača boja prodato je u hiper/super marketima (vrednosno 46,4% i komadno 48,7%). Najmanje hvatača boja po sva tri prodajna kriterijuma prodato je u malim prodavnicama (1,2%, 0,9% i 1,2%).

Vodeći igrači

Kada govorimo o najvećim proizvođačima hvatača boja, najzastupljeniji na srpskom tržištu su sledeći proizvođači (po abecednom redu): Cedo, Delta Pronatura, Emme profumi, Henkel i Well Done.

Po veličini pakovanja

Takođe, u analizu prodaje hvatača boja uvršćena je i podela prema veličini pakovanja. Najprodavanije po oba kriterijuma – vrednosno 46,4% i količinski 44,3% – jeste pakovanje od 20 komada, na drugom mestu je pakovanje od 50 komada (10,9% i 16,8%), dok je na trećem pakovanje od 30 komada (10,8% i 11,8%).

 

K2R – POMOĆNIK PRILIKOM PRANJA

 

Kompanija Henkel je 2016. godine domaćem tržištu predstavila brend K2r i time je pronašla svoje mesto i u kategoriji aditiva za veš. Prisustvo u ovoj kategoriji ogleda se u nekoliko različitih proizvoda – Colour Catcher (hvatač boja maramice), Intensive White (maramice za intenzivno belo), Intensive Black (maramice za intenzivno crno), Colour Catcher+Stain Remover (hvatač boja+odstranjivač fleka) i Washing Machine Cleaner (sredstvo za čišćenje veš mašine).
Poseban pomoćnik prilikom pranja u okviru samog brenda K2r, jeste maramica za veš K2r Colour Catcher. Maramice deluju kao magnet i tokom pranja upijaju sve boje koje odeća pušta. Zahvaljujući korišćenju maramica, ne morate više sortirati veš po bojama, a dokaz njihovog delovanja će ostati na maramici. Zahvaljujući svojoj tehnologiji, K2r Colour Catcher je izuzetno efikasan i jednostavan za upotrebu. Kako se koristi?

1. Pre ubacivanja veša, ubacite maramicu na dno bubnja mašine;
2. Dodajte veš i deterdžent, nastavite sa pranjem kao i obično;
3. Po završetku ciklusa pranja, izvadite maramicu i veš.

Na tržištu se mogu pronaći tri veličine pakovanja od 10, 20 i 40 maramica. Koristite K2r Colour Catcher!