kupke za bebe

fokuskupkezabebe

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 141, septembar 2016)

ZA RADOST NAJMLAĐIH

Kada je reč o formi proizvoda, ubedljivo najprodavanije su kupke za bebe u obliku tečnosti (95,2%), pa u obliku kreme (2,8%) i pene (1,8%), pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period maj 2015-april 2016. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 30% kupki za bebe, u Beogradu 28%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 20%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 22%. Najveći količinski udeo u prodaji kupki za bebe beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 43%. Kroz kanal drogerija proda se 31% količina kupki za bebe, a zatim slede velike radnje sa 18%. Kroz kanal malih radnji se proda 8% kategorije.
Kada je reč o formi proizvoda, ubedljivo najprodavanije su kupke za bebe u obliku tečnosti (95,2%), pa u obliku kreme (2,8%) i pene (1,8%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Beiersdorf, Dahlia, Lomax Company, Nevena i proizvođači privatnih robnih marki zbirno. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Becollino, Kosallia, Kosili (Nevena), Kosili i privatne robne marke zbirno.

GfK analiza tržišta

Dalibor Minić, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta šampona i kupki za bebe u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od juna 2015. do maja 2016. godine. Na domaćem tržištu šampona i kupki za bebe, prema podacima koje obuhvata Panel, postoji približno 50 proizvođača sa oko 70 brendova. Pritom, 62% tržišnog učešća pripada vodećim brendovima (koji su izlistani abecednim redosledom): Becollino, Becutan, Johnson’s, Kosili i Schauma. Za posmatranih 12 meseci, šampon ili kupku za bebe kupilo je bar jednom 21,6% domaćinstava u Srbiji, što je nešto više nego prethodne godine. Učestalost se nije značajno promenila, kao ni ukupne količine kupljenih dečijih šampona u domaćinstvima, ali je došlo do značajnog povećanja kupovina dečijih kupki - količine su veće za više od 30% u odnosu na isti period prethodne  godine. Ukoliko u okviru kategorije posmatramo šampone i kupke odvojeno, uočavamo da kupke čine 51%, dok šamponi čine 49% kategorije. Vidimo da je došlo do obrta u odnosu na period od juna 2014. do maja 2015. godine, kada je taj odnos bio 56:44 u korist šampona. Petina kupljenih dečijih šampona i kupki je tipa 2u1, odnosno višenamenska, pa se mogu koristiti i za kupanje i za pranje kose. Posmatrajući prodajne kanale, može se uočiti skoro podjednaka raspoređenost kupovina između tradicionalnih prodavnica, minimarketa i supermarketa (23%, 24% i 26% respektivno). U hipermarketima i cash&carry objektima kupljeno je 10% ukupnih količina kategorije, dok je od preostalih 17% čak 12% kupljeno u drogerijama. Na nekoj vrsti promocije ili akcije kupljeno je 22% ukupnih količina, što je značajni porast u odnosu na prethodni posmatrani period. Trgovačke marke šampona i kupki za bebe ne beleže značajne promene i ‘drže’ stabilnih 7% ukupnih količina.

Beiersdorf

Tijana Petrović, brend menadžer za kategorije nege beba, nege tela i ruku, univerzalnih krema i brenda Atrix:

Pre više od 100 godina napravljena je Nivea krema za negu kože, ubrzo zatim nastaje i prvi sapun za negu beba. Vremenom je razvijen čitav portfolio za negu osetljive bebine kože pod okriljem Nivea Baby brenda. Danas se u Nivea Baby asortimanu nalaze proizvodi za negu bebine kože, poput Nivea Soft kreme, ulja, pudera ili posebnih krema za prevenciju ojeda, ali i linija Pure& Sensitive. Nivea Baby Pure&Sensitive, kvalitetni proizvodi namenjeni specijalnim potrebama suve i veoma osetljive kože, ne izazivaju iritaciju ili osetljivost kože. Pored proizvoda za negu kože tu su i proizvodi za čišćenje bebine kože, poput Nivea Baby sapuna, šampona, vlažnih maramica, ali i veoma praktičnog 2u1 Šampona i kupke sa i bez aplikatora pumpice u različitim pakovanjima od 200ml, 500ml ili čak 750ml. Nivea Baby proizvodi garantuju najviše sigurnosne standarde. Da bi jedan proizvod za negu bebine kože došao na tržište, prvo mora proći najviše standarde zaštite za zdravlje bebine kože i tokom procesa razvijanja sve formulacije su prošle efi kasnost i oftalmološku bezbednost, kao i bezbednosnu mikrobiološku proveru pre nego što su korišćene u više in-vitro i in-vivo testova za kompatibilnost sa kožom. Proizvodi su razvijeni u saradnji sa doktorima i majkama sa iskustvom, inspirisani njihovim potrebama i zahtevima. Svaki pojedinačni sastojak je nadgledan i proveren kako bi se garantovala najviša čistoća i kompatibilnost sa bebinom kožom. Proizvod kojem naši potrošači najviše poklanjaju poverenje je Nivea Baby Soft krema za negu bebine kože, ali i praktičan proizvod 2u1 Šampon i kupka za nežno kupanje osetljive bebine kose i kože. Biti roditelj je jedna od najizazovnijih životnih uloga, pa je zato pomoć roditeljima uvek dobrodošla. Uspeli smo da u saradnji sa telefonskim savetovalištem Halobeba, sa kojim imamo odličan partnerski odnos dugi niz godina, pripremimo fi lm i praktičan vodič koji će roditelje na kreativan i interaktivan način voditi kroz prvu godinu bebinog rasta i razvoja. Naravno, uvek je interesantno i za one iskusnije roditelje da s vremena na vreme pogledaju vodič i testiraju svoje samopouzdanje kada je   pitanju njihov odnos sa detetom. Stalno osluškujemo potrebe budućih mama, pa tako i ovaj program, kao i naše proizvode, prilagođavamo svake godine njihovim željama i potrebama.

Johnson&Johnson

Marko Živanović, Professional Program Coordinator Johnson&Johnson SEE:

Johnson&Johnson je jedan od globalnih lidera u kategoriji proizvoda za bebe i decu, koja beleži globalni rast u prethodnim godinama. Na srpskom tržištu, dostupni su sledeći proizvodi iz kategorije Baby kupki: Johnson’s Baby Top-To-Toe kupka, Johnson’s Baby 2u1 penušava kupka i gel za tuširanje, Johnson’s Baby Večernja kupka, Johnson’s Baby Bedtime gel za tuširanje, Johnson’s Baby sapun, Johnson’s Baby Soft gel za tuširanje, Johnson’s Baby Soft kupka. Svaki proizvod iz kolekcije Johnson’s Baby je posebno formulisan za nežnu bebinu kožu i klinički potvrđeno je blag i siguran za upotrebu. Proizvodi za bebe predstavljaju veoma specifi čnu kategoriju. Bebina koža, oči i kosa su nežni i zahtevaju blagu negu tokom kupanja i čišćenja. Bebina koža se još uvek razvija, tanja je i sastavljena od manjih ćelija nego koža odrasle osobe. Ima veći sadržaj vode, ali manje prirodnog faktora vlaženja kože, što je čini podložnijom sušenju usled povećanog transepidermalnog gubitka vode (TEWL). Bebina koža je više alkalna i podložnija oštećenju od enzima, a to povećava rizik od infekcije. Kosa novorođenčeta je do pet puta tanja nego kosa odraslih. Više je izložena lomljenju i mršenju. Bebine oči nastavljaju svoj razvoj tokom prve godine života. Trljanje očiju beba je uobičajeno, a samim tim i lakše za bebe da prenesu potencijalno iritirajuće  substance sa njihovih ruku u oči. Proizvodi za bebe treba da efi kasno uklone nečistoće i ostatke koji se rastvaraju u mastima, kao što su feces, kreme za kožu i ulja, poštuju integritet barijere kože novorođenčeta održavajući funkcionalne parametre kao što su TEWL i pH i ne izazivaju iritaciju kože i skalpa ili crvenilo i peckanje očiju. Svi Johnson’s Baby proizvodi zadovoljavaju zahteve državnih tela u zemljama gde se prodaju, a u mnogim slučajevima te zahteve i nadmašuju.
Johnson’s Baby trostruka zaštita predstavlja našu predanost nezi i zaštiti tako što kombinujemo: sigurnost – mi koristimo samo sastojke za koje je dokazano da su odgovarajući za bebe i koji su prošli rigorozne provere sigurnosti; blagost – naše formule se razvijaju uz rigorozne provere i testiranja da bi se izbegla iritacija bebine kože; efi kasnost – naši proizvodi su osmišljeni tako da poštuju barijeru kože i delikatni skalp, da podržavaju dobro stanje kose i zdrav razvoj kože.

Lomax

Mila Pršić, direktor marketinga:

Kosili je kompletna linija proizvoda za higijenu, negu i zaštitu osetljive kože beba. Čine je proizvodi najvišeg kvaliteta, napravljeni po najsavremenijim recepturama i potpuno blagih sastojaka: kupka, šampon, puder, mleko, krema, vlažne maramice, dečije paste za zube, štapići za uši i od nedavno tečni deterdžent za veš i omekšivač za veš. Prisustvo mirisa i konzervanasa u Kosili kozmetici je minimalno, bez obzira na vrstu proizvoda, koriste se samo oni mirisi, konzervansi i boje čija se upotreba preporučuje i koja je odobrena. Sirovine koje se koriste u formulacijama su potvrđenog kvаliteta, koji je u sаglаsnosti sа evropskim direktivаmа zа kvаlitetаn proizvod nаmenjen nezi dečije kože. Svi proizvodi iz Kosili kolekcije su razvijeni u saradnji sa specijalistima i dermatolozima, klinički su ispitani, a dermatološko testiranje je urađeno u relevantnom institutu u Nemačkoj gde su proizvodi ocenjeni maksimalnom ocenom. Testiranje je rađeno u skladu sa međunarodnim propisima i tom prilikom je ustanovljeno da ne postoji netolerancija na proizvode, odnosno da proizvodi nisu iritabilni za kožu ispitanika. To je potvrda kvaliteta i bezbednosti proizvoda. Svi proizvodi iz Kosili kolekcije su obeleženi oznakom ‘Dermatest excellent’. Naša distributivna mreža omogućava dobru pokrivenost teritorije Srbije; Kosili proizvodi se nalaze na policama svih KA objekata, tradicionalnoj trgovini, farma kanalu… Želimo da ojačamo poziciju na postojećim tržištima, osim Srbije prisutni smo i na tržištima ex-Yu zemalja, a u toku su i pripreme za izvoz na tržišta zemalja EU. Prateći trendove i pravce u kojima se razvijaju proizvodi za negu dece i beba, spremili smo novu liniju Kosili proizvoda koja će biti potpuno na prirodnoj osnovi. Bezbednost proizvoda shvatamo veoma ozbiljno, zbog čega svaki Kosili proizvod prolazi kroz rigorozna testiranja. Testiranje i sertifi kacija nove kolekcije su završeni i uskoro će se naći na tržištu. Trаdicijа, stаlni kvаlitet proizvoda, visoki nivo prepoznаtljivosti kod potrošаčа, poverenje i lojаlnost jesu ono što Kosili čini omiljenim brendom. Brigu o potrošačima manifestujemo visokim kvalitetom Kosili proizvoda i taj trend nameravamo da održimo i u budućnosti.

Nevena&AllMe cosmetics

Miodrag Jovanović, sektor nabavke:

Nevena Baby proizvodi obezbeđuju celodnevnu zaštitu osetljive dečije kože, čime jačaju zaštitnu funkciju kože. Odabrani sastojci kao što su pantenol, alantoin i vitamin E potpomažu regeneraciju i smiruju nadraženost dečije kože, prodirući dovoljno duboko u samu njenu strukturu, čineći je mekom i nežnom. Odabrani proizvodi za negu dečije kože su: Nevena baby kupka (550ml i 180ml), šampon 250ml, puder 90g, ulje 150ml, mleko 150ml, sapun 100g, krema 50ml i 100ml. Svi proizvodi namenjeni su našim najmlađim korisnicima, i to u roze boji za devojčice i plavoj boji za dečake. Kupka sa pantenolom i alantoinom regeneriše i lako prodire u strukturu kože, čime koži daje vlažnost, mekoću i vraća joj elastičnost, umiruje kožu i ubrzava zarastanje rana. Za maksimalnu negu i zaštitu osetljive dečje kože. Zahvaljujući visokom kvalitetu i blagim sastojcima, dealno je sredstvo za kupanje dece i odraslih. Čuva prirodni omotač kože. Firma Nevena&AllMe cosmetics d.o.o. Leskovac neprekidno proširuje svoj udeo na tržištu i zauzima ključne pozicije na domaćem, kao i na međunarodnom tržištu, a posebno u zemljama bivše Jugoslavije. Trgovačke marka Nevena Baby, Puzzle, Ego, Fresh step, Nega i druge dobro su poznate i tražene kao optimalna kombinacija dobrog kvaliteta i traktivne cene u svojoj klasi i uspešno konkurišu potvrđenim svetskim markama. Prilikom razvoja proizvoda, posvećujemo pažnju neprekidnim poboljšanjima, prateći izbliza zahteve svojih dobro informisanih klijenata, kao i sve promene u vezi sa zakonodavstvom, kako u Srbiji tako i u Evropskoj uniji. Kompanija investira u nove mašine, edukaciju personala, poboljšanje mikroklime u radnoj sredini. Krajnji cilj rukovodstva je proizvodnja savremenih inovativnih kozmetičkih proizvoda postojanog kvaliteta i bezopasnih po ljudsko zdravlje.