HRANA ZA BEBE (april 2025, YouGov)

Foto: Freepik

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 226, april 2025)

HRANA ZA BEBE SE NAJVIŠE KUPUJE U DROGERIJAMA

Ovu kategoriju je barem jednom kupilo 22% domaćinstava, a u proseku šest puta tokom posmatranog osmomesečnog perioda. Učešće hrane za bebe koja se kupi na promociji raste i dostiže 25% u posmatranom periodu.

Analiza YouGov

Ana Kovačević,
Junior Research Consultant,
ana.kovacevic@yougov.com

U fokusu ovog istraživanja je kupovina hrane za bebe u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od aprila do novembra 2024. godine.
Hranu za bebe je barem jednom kupilo 22% domaćinstava, a u proseku šest puta tokom posmatranog osmomesečnog perioda. Uz to, i penetracija i frekvencija kupovine beleže rast u odnosu na period april-novembar godinu dana ranije.

Po kanalima prodaje
Drogerije imaju vrednosno učešće od 31%, što ih čini vodećim maloprodajnim formatom na tržištu hrane za bebe. Pored toga, njihov udeo je porastao u odnosu na isti period godinu dana pre. Slede apoteke sa 22%, pri čemu one beleže pad vrednosnog učešća. Supermarketi imaju 13%, minimarketi 8%, hipermarketi i diskontni lanci po 6%, dok tradicionalne prodavnice imaju udeo od 5%.

Po segmentima
Među različitim segmentima hrane za bebe, najveću vrednost generišu mlečne formule za bebe (45%), dok kaše slede sa 38%.

Vodeći igrači
Tri vodeća proizvođača, posmatrana zajedno, imaju vrednosno učešće od 58%, a to su, po abecednom redosledu: Baby Food Factory, Hipp i Swisslion Takovo.

Trgovačke marke i PL
Trgovačke marke odnose 6% ukupne vrednosti analizirane kategorije, dok učešće hrane za bebe koja se kupi na promociji raste i dostiže 25% u posmatranom periodu.

YouGov /Research Reality

YouGov Shopper pruža detaljne shopper insighte za brendove, trgovce i proizvođače. Oslanjajući se na pouzdan panel i podatke iz anketa, otkrivamo šta motiviše kupce, kako se ponašaju i koje kupovne obrasce prate. Naša shopper intelligence rešenja zasnovana su na 60+ godina tržišnih istraživanja i podacima iz miliona kupovina, sve do SKU nivoa. Pratimo ponašanje kupaca kroz vreme u više od 1.800 maloprodajnih objekata i 107.000 domaćinstava širom 16 evropskih zemalja. Eksperti YouGov Shoppera analiziraju ove podatke kako bi pomogli FMCG brendovima i trgovcima da bolje razumeju svoje kupce i unaprede njihovo iskustvo u svakoj fazi kupovine.

Posetite business.yougov.com.

Saznajte više na: Shopper intelligence

Pročitajte o akviziciji Consumer Panel Services GfK od strane YouGov grupe