(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 221, oktobar 2024)
DROGERIJE BELEŽE NAJVEĆE VREDNOSNO UČEŠĆE
Gelovi za tuširanje za žene generišu 61% vrednosti kategorije, dok gelovi za tuširanje namenjeni muškarcima odnose 25%. Slede gelovi za tuširanje za decu sa 8% i univerzalni gelovi za tuširanje sa 6%.
Analiza YouGov
Ana Kovačević,
Junior Research Consultant,
YouGov Panel domaćinstava
U fokusu ovog istraživanja je kupovina gelova za tuširanje u domaćinstvima u Srbiji u periodu od marta do avgusta 2024. godine.
Gelove za tuširanje je tokom posmatranog šestomesečnog perioda barem jednom kupilo 57% domaćinstava u Srbiji. Uz to, zabeležen je rast penetracije od 5,8pp u odnosu na isti period prethodne godine. Frekvencija kupovine iznosi tri puta u periodu mart -avgust 2024. godine, dok je prosečna cena koju su domaćinstva plaćala po litru za proizvode iz analizirane kategorije opala za 4% u odnosu na period mart-avgust 2023.
Po kanalima prodaje
Drogerije se izdvajaju kao maloprodajni format sa najvećim vrednosnim učešćem, koje iznosi 50%. Supermarketi imaju udeo od 14%, dok tradicionalne prodavnice ostvaruju 11%. Slede minimarketi sa 8%, hipermarketi sa 6% i diskontni lanci koji beleže učešće od 4%.
Po segmentima
Među različitim segmentima analiziranih proizvoda, gelovi za tuširanje za žene generišu 61% vrednosti kategorije, dok gelovi za tuširanje namenjeni muškarcima odnose 25%. Slede gelovi za tuširanje za decu sa 8% i univerzalni gelovi za tuširanje sa 6%.
Vodeći igrači
Tri vodeća proizvođača odnose 30% ukupne vrednosti analizirane kategorije. To su, po abecednom redosledu: Beiersdorf, Paglieri i Unilever.
Trgovačke marke i PL
Trgovačke marke beleže rast vrednosnog učešća i ono iznosi 35% u posmatranom periodu. Vrednosni udeo proizvoda kupljenih na promociji takođe raste u odnosu na isti period 2023. godine i dostiže 32%.
Više informacija na https://business.yougov.com/