(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 221, oktobar 2024)
FREKVENCIJA KUPOVINE OSTAJE STABILNA
Drogerije generišu najveći udeo ukupne vrednosti kategorije i on iznosi 45%. Slede tradicionalne prodavnice sa 13%, minimarketi sa 11% i supermarketi sa 10%. Hipermarketi imaju udeo od 7%, a diskontni lanci ostvaruju 4%.
Analiza YouGov
Ana Kovačević,
Junior Research Consultant,
YouGov Panel domaćinstava
U fokusu ovog istraživanja je kupovina šampona za kosu za decu i odrasle u domaćinstvima u Srbiji u periodu od maja do avgusta 2024. godine. Analizirana kategorija uključuje standardne šampone, kao i šampone za suvo pranje kose.
Šampone za kosu je barem jednom kupilo 62% domaćinstava u Srbiji tokom posmatranog perioda, pri čemu je zabeležen pad penetracije u odnosu na isti period prethodne godine. Frekvencija kupovine ostaje stabilna i iznosi nešto više od dva puta, dok prosečna cena koju su domaćinstva plaćala po litru raste za 6% u periodu maj-avgust 2024. godine.
Po kanalima prodaje
Drogerije generišu najveći udeo ukupne vrednosti kategorije i on iznosi 45%. Uz to, ovaj maloprodajni format beleži rast vrednosnog učešća u odnosu na period maj-avgust 2023. godine. Slede tradicionalne prodavnice sa 13%, minimarketi sa 11% i supermarketi sa 10%. Hipermarketi imaju udeo od 7%, a diskontni lanci ostvaruju 4%.
Odrasli vs. deca
Od ukupne vrednosti analizirane kategorije, šamponi za kosu za odrasle generišu 91%, a šamponi za kosu za decu 9%.
Vodeći igrači
Tri vodeća proizvođača zbirno ostvaruju vrednosno učešće od 37%, a to su, po abecednom redu: Henkel, L’Oréal i Procter&Gamble.
Trgovačke marke i PL
Trgovačke marke su zabeležile rast vrednosnog udela i on dostiže 17% u posmatranom periodu. Uz to, šamponi za kosu koji su kupljeni na promociji generišu 27% ukupne vrednosti kategorije.
Više informacija na https://business.yougov.com/