Gelovi za tuširanje

1922020-fokusGeloviZaTusiranje

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 175, januar/februar 2020)

 

BROJ KUPACA KATEGORIJE SE POVEĆAO

Raznovrsnu ponudu gelova za tuširanje čini oko 150 brendova, ali i pored tako velikog broja dostupnih brendova domaćinstva se najčešće odlučuju za neki od vodećih pet, pokazuju podaci GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta gelova za tuširanje u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od februara do avgusta 2019. godine.

Smanjenje vrednosti tržišta proizvoda za tuširanje od 3% došlo je zbog nešto nižih prosečnih cena u odnosu na isti period godinu pre toga. Broj kupaca kategorije se povećao i u posmatranom sedmomesečnom periodu 64% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neki od proizvoda za tuširanje.

Raznovrsnu ponudu gelova za tuširanje čini oko 150 brendova, ali i pored tako velikog broja dostupnih brendova domaćinstva se najčešće odlučuju za neki od vodećih pet. Kada ih poređamo abecednim redosledom, ovu listu čine: Balea, Dove, Fa, Nivea i Palmolive i oni zajedno pokrivaju 55% tržišta.

Neki od Nivea gelova za tuširanje je u posmatranom periodu kupilo 31% kupaca kategorije, dok se za Balea brend bar jednom odlučilo 26% kupaca. Za nekim Dove proizvodom je posegnulo 23% kupaca. Nivea brend je ostvario i najvišu lojalnost kupaca, od 42%. Slede ga Dove sa 36% i Balea sa 32%. Fa je zabeležio relativnu penetraciju od 15% i lojalnost od 24%, a Palmolive relativnu penetraciju od 14% i lojalnost od 28%.

Trgovačke marke su u posmatranom periodu ostvarile rast u odnosu na isti period godinu ranije i dostigle učešće od 22% u ukupnoj vrednosti kategorije. Upravo ovaj porast učešća trgovačkih marki uticao je na pad prosečne cene na nivou kategorije.

Drogerije beleže najviše učešće u odnosu na druge prodajne formate (32%). Za njima slede supermarketi sa 20% učešća, dok minimarketi, hipermarketi i tradicionalne prodavnice pokrivaju skoro jednake delove tržišta.

Promocije su od velikog značaja za kategoriju gelova za tuširanje. Iako je njihovo učešće u ukupnoj prodaji na visokih 38%, ovaj broj je nešto manji nego u istom periodu godinu pre toga.

 

Beiersdorf

Miloš Erić, Brand Manager:
U kategoriji gelova za tuširanje na tržištu Srbije, kompanija Beiersdorf je prisutna sa brendovima Nivea u segmentu za žene, Nivea Men u segmentu za muškarce i prošle godine je lansirala Nivea Kids u segmentu gelova za tuširanje za decu. Nivea gelovi za tuširanje su napravljeni od najkvalitetnijih sastojaka tako da zadovoljavaju širok dijapazon potreba naših potrošača. Naše formule su kreirane sa ciljem da neguju kožu pod tušem, ali i da čiste i osvežavaju. Asortiman naših proizvoda čini široka paleta pakovanja od 50ml, 200ml, 250ml, 500ml i 750ml.

Prema ostvarenoj vrednosnoj prodaji na tržištu Srbije, brend Nivea je rangiran kao prvi u kategoriji gelova za tuširanje1 i kategoriji muških gelova za tuširanje1. Vrednosna prodaja i učešće brenda Nivea na tržištu Srbije raste iz godine u godinu. Najznačajniji kanali za prodaju su drogerije i hiper/super marketi. Kada govorimo o pakovanju, najveće učešće u prodaji beleže mala pakovanja od 250ml, a za njima slede pakovanja od 500ml.

Kompanija Beiersdorf je poznata po svojim inovacijama. Tako smo prošle godine lansirali novu liniju Nivea Clay Fresh gelova za tuširanje sa prirodnom glinom koja je poznata po svojim svojstvima dubinskog čišćenja, a izuzetno smo ponosni na uspešno lansiranje Nivea Kids gelova za tuširanje koji su posebno napravljeni za osetljivu dečiju kožu. Za 2020. godinu smo takođe pripremili dosta noviteta. Fokus u godinama koje slede apsolutno će ostati na našim potrošačima, ali i na održivom razvoju i očuvanju naše planete i životne sredine. Kompanija Beiersdorf nastojaće kao i do sada da bude najbolji partner svojim kupcima i da na mestu prodaje obezbedi vrhunski užitak kupovine svojim potrošačima.

1 Napomena: Prema podacima iz Nielsen panela maloprodaje, po ostvarenom vrednosnom učešću na tržištu Srbije u poslednjih šest dvomesečnih perioda, brend Nivea je rangiran kao prvi u kategoriji gelova za tuširanje. Po ostvarenom vrednosnom i količinskom učešću na tržištu Srbije u poslednjih šest dvomesečnih perioda, brend Nivea je rangiran kao prvi u kategoriji muških gelova za tuširanje.

 

dm drogerie markt

Nenad Popović, Junior Category Manager:
Sa više različitih proizvoda i pakovanja u kategoriji gelova za tuširanje – od putnih do porodičnih, kompanija dm se značajno ističe ponudom privatne robne marke na srpskom tržištu i nastoji da obogaćuje i unapređuje ovu kategoriju prateći svetske trendove i prepoznajući potrebe kupaca.

Ono što je posebno karakteristično za našu robnu marku, a po čemu se ona razlikuje od ostalih brendova, jeste širok spektar mirisnih nota, koje su ujedno pogodne za opuštanje, negu za osetljivu ili zahtevnu kožu, hidrataciju. Osluškujući potrebe kupaca, dm kreira inovativne i nove linije koje zadovoljavaju i najistančanija čula. Na našim policama možete pronađi MED i Sensitive liniju, kao i ograničene, limitirane serije određenih linija gelova za tuširanje. S obzirom na to da je održivost u osnovi poslovanja kompanije dm, prirodno je da se i u segmentu asortimana to vidi, pa tako možemo da istaknemo alverde liniju gelova za tuširanje, sertifikovane prirodne kozmetike.

Osim toga, istakli bismo i premium brend Seinz za negu muškaraca, sa njegovim inovativnim notama – prozor u potpuno novi svet i sve ono što je muškarcu potrebno za dobar izgled. Očekivanja muške populacije, kada je reč o drugačijem sastavu gelova za tuširanje od standardnog – original, sport, refresh i slično, su sve veća, a kreiranjem linije specijalno za muškarce, sa mirisnim notama bambusa, razbijamo stereotipe.

Izazov kod ove kategorije, kao jedne od osnovnih za potrebe domaćinstva, je što postoji malo parametara koji se mogu izmeniti, osim osmišljavanja novih kombinacija mirisnih nota ili unapređivanja dizajna proizvoda kako bi bio što atraktivniji. Prema istraživanju navika kupaca u Srbiji, svako domaćinstvo ima minimum dva otvorena gela za tuširanje u svom kupatilu, a odabir zavisi od raspoloženja.

Kako konstantno radimo na tome da kupovina u dm drogerijama bude prijatna, a kupcima olakšano snalaženje i potraga za proizvodima, sve dm drogerije su unifikovane.

Osim široke ponude i konstantnog razvoja i rada na širenju asortimana i uvođenja inovacija, ono što najviše diferencira dm od konkurencije je odlična cena naše robne marke koja garantuje nemački kvalitet po super ceni.

Iz godine u godinu se trudimo da kroz najrazličitije marketinške aktivnosti i promocije približimo kupcima proizvode dm marke i opravdamo poverenje koje nam godinama pružaju.

 

Unilever

Vladimir Knežević, Customer and Category Marketing Manager, Home Care, Beauty & Personal Care and Foods, Serbia and Montenegro:
Dvadeset pet godina od lansiranja prvog gela za tuširanje, 1995. u Engleskoj, kompanija Unilever je i dalje prisutna, konstantno unoseći inovacije na tržište. Na tržištu Srbije, u kategoriji gelova za tuširanje su prisutni brendovi: Dove, Dove Men+Care, Rexona, a od nedavno i novi brend Love, Beauty and Planet.

Dove gelovi za tuširanje, koji se mogu naći u pakovanjima od 250ml, 500ml i 750ml, nude revolucionarnu formulu koja pruža mekšu i svilenkastiju kožu već nakon prvog tuširanja. Inspirisani su ritualima lepote iz celog sveta, u isto vreme zadržavajući svoju Nutrium-Moisture™ tehnologiju sa 1/4 hidratantne kreme koja kombinuje najnežnije agense za čišćenje i jedinstvenu kombinaciju hranljivih sastojaka, a rezultat je dubinska hidratacija (stratum corneum) koja pomaže obnav-

ljanje i jačanje zaštitne barijere kože. Nega koju pruža Dove gel za tuširanje daje vam osećaj zadovoljstva i samopouzdanja potrebnog tokom celog dana. Naravno, životna sredina nam je veoma važna, pa zbog toga Dove prestaje da koristi novu plastiku i od 2020. godine sve boce biće od 100% reciklirane plastike.

Dove Men+Care gelovi za tuširanje sa Micro Moisture TM tehnologijom dizajnirani su posebno za kožu muškaraca i dostupni su u pakovanjima od 250ml i 400ml. Zahvaljujući svojoj formulaciji i sastojcima, Dove Men+ Care gelovi za tuširanje neguju i čiste kožu, pomažu obnovu njene prirodne barijere i tako se bore protiv isušenja kože.

2019. godine lansirali smo po prvi put liniju veganskih gelova za tuširanje, sa sastojcima prirodnog porekla pod brendom Love, Beauty and Planet koji se mogu pronaći samo u Lilly drogerijama. Love Beauty and Planet gelovi za tuširanje su pakovani u bocama od 100% reciklirane plastike koja se može ponovo reciklirati, bez veštačkih boja, oni nežno čiste i hidriraju kožu, ostavljajući je glatkom i mirisnom, zahvaljujući etički dobijenim ekstraktima.

Kategorija gelova za tuširanje za nas predstavlja izuzetno važan segment, na čiji razvoj smo konstantno fokusirani. Prodaja naših gelova za tuširanje raste iz godine u godinu, a pored hiper i super marketa, drogerije su sledeći važan kanal prodaje.

Kada posmatramo najprodavanije gelove za tuširanje, to su svakako Dove Deeply Nourishing i Dove Men+Care Clean Comfort.

Trudimo se da iz dana u dan pružimo našim potrošačima brojne inovacije, kako bismo bili konkurentni na tržištu i kako bismo odgovorili na sve raznovrsnije potrebe potrošača. U borbi sa konkurencijom, Unilever se trudi da zajedno sa svojim partnerima kreira što interesantnije kampanje i promotivne aktivnosti za potrošače, koje su uvek podržane odgovarajućim promotivnim materijalom na mestu prodaje.