Pašteta

1922020-fokusPasteta

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 175, januar/februar 2020)

 

NAJVIŠE SE JEDE ZA DORUČAK

Najzastupljenija je jetrena pašteta koja čini 31% prodatih količina, a slede je sa skoro jednakim udelom pašteta sa šunkom (23%) i pileća pašteta (22%), pokazuju podaci GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta paštete u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od februara do avgusta 2019. godine.

Vrednost prodatih pašteta u posmatranom periodu blago je porasla u odnosu na godinu pre toga, a uzrok se može naći u nešto većim prosečnim cenama. Iako je broj domaćinstava koja su bar jednom kupila paštetu za posmatranih sedam meseci dostigao 86% od ukupnog broja domaćinstava, učestalost kupovina je blago opala zbog čega su prodate količine ostale na istom nivou kao u istom periodu godinu dana pre toga.

Prema GfK istraživanju o navikama u ishrani sprovedenom u decembru 2019. godine (Eating Habits), doručak je drugi najznačajniji obrok u danu, koji propušta tek svaki deseti ispitanik. Isto istraživanje je pokazalo da se pašteta više jede za doručak nego za večeru.

U ovu kategoriju su uključene paštete od različitih vrsta mesa i ribe. 27% kupaca paštete je bar jednom kupilo riblju paštetu, što je nešto manji broj kupaca u odnosu na godinu pre toga. Najzastupljenija je jetrena pašteta koja čini 31% prodatih količina, a slede je sa skoro jednakim udelom pašteta sa šunkom (23%) i pileća pašteta (22%).

Iako postoji blizu 90 brendova na tržištu, kupci se najčešće odlučuju za neki od vodeća četiri brenda koja čine čak 2/3 celokupnog tržišta. To su, abecednim redosledom: Argeta, Carnex, Neoplanta i Yuhor. Čak 65% kupaca kategorije je bar jednom u posmatranom periodu kupilo neku Carnex paštetu, a ovaj brend je ostvario i najveću lojalnost (48%). Takođe visoku lojalnost je ostvario i brend Argeta (45%), koji je bar jednom kupila 1/5 kupaca kategorije (20%). Neoplanta je u posmatranom periodu zabeležila relativnu penetraciju od 39% i lojalnost od 26%, a Yuhor relativnu penetraciju od 29% i lojalnost od 21%.

Trgovačke marke su u odnosu na prethodni period zabeležile rast i dostigle učešće od 7% u prodatim količinama. Alu pak i manje gramaže u 2019. godini su ostvarili veće učešće nego godinu pre toga što govori da praktičnost igra sve veću ulogu. Kupci vode računa i o cenama, zabeleženo je učešće promocija od 27%.

Najznačajniji formati za kategoriju paštete su minimarketi i supermarketi u kojima je prodato čak 57% količina. Slede tradicionalne prodavnice sa 19% i hipermarketi sa 13%.

 

Carnex

Marketing sektor kompanije Carnex:
Carnex pašteta je od samog nastanka bila originalni poduhvat u industrijskoj proizvodnji pašteta i veoma brzo postala je pravi simbol poverenja potrošača u brend, koje i danas traje. Carnex Jetrena pašteta odavno se izdvojila kao sinonim za kategoriju i najprodavanija je i danas1. Jetrena pašteta je najbolji primer brenda koji je ostao autentičan više od 60 godina. Tradicionalno prepoznatljivog ukusa, Carnex Jetrena pašteta je višestruko nagrađivani proizvod koji uvek iznova potvrđuje svoj kvalitet.

Prateći zahteve potrošača i trendove u ishrani, poslednjih godina proširili smo asortiman i unapredili mnoge recepture, pa danas imamo veliki izbor pašteta za svačiji ukus. Razvili smo posebne recepture za paštete iz segmenta kokošijeg mesa, za one koji traže kvalitetan proizvod bogat mesom i proteinima. Sa ponosom ističemo uspešnost brenda Smazalice, od pilećeg ili ćurećeg mesa, bez aditiva, koji smo kreirali vodeći računa o potrebama najmlađih. Carnexove paštete su i danas među favoritima porodične trpeze zbog velikog izbora ukusa, a pre svega zbog kvaliteta sastojaka i receptura. Od mesnih, preko ribljih, do visokokvalitetnih dečjih pašteta Smazalice, svako će naći ‘svoju’, omiljenu, paštetu.

Carnex je, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, lider na tržištu Srbije u podsegmentu paštete bez segmenta namazi sa količinskim učešćem od 41,1%, u periodu MAT ON19. Najviše zastupljene na tržištu su Carnex Jetrena, Riblja i Pileća pašteta, kao i Smazalice. Carnex paštete su dostupne u pakovanjima od 50g, 75g, 95g, 100g i 150g.

Carnex Jetrena pašteta od 75g je najprodavanija pašteta na tržištu Srbije1. Odlični prodajni rezultati se ostvaruju kako u supermarketima, tako i u malim radnjama.

Kao lideri u kategoriji pašteta, pažljivo pratimo trendove i potrebe naših potrošača, i trudimo se da uvek imamo spremne odgovore. Zato je naša misija posvećenost inovacijama i unapređenjima proizvodnje i receptura, uz negovanje tradicije.

Trudimo se da u prodajnim objektima budemo uvek dostupni, da održavamo prepoznatljiv Carnex crveni blok na policama i da Carnex jetrena pašteta uvek bude nadohvat ruke svojim vernim potrošačima.

Napomena: 1 Prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, prema količinskom i vrednosnom učešću na tržištu Srbije u poslednjih 6 dvomesečnih perioda, proizvod Carnex Jetrena pašteta 75g TUB L rangiran je kao prvi u kategoriji pašteta.

 

Atlantic Droga Kolinska

Nedeljka Janković, Regional Brand Building Manager Argeta East region:
Na tržištu Srbije, kao i na ostalih 33 tržišta širom sveta, smo prisutni sa brendom Argeta u kategoriji delikatesnih namaza. Pored Argete Core koja je primerena za širu grupu potrošača, poseban podbrend čini i Argeta Junior, koja je razvijena za najmlađe potrošače – decu uzrasta od 4 godine pa naviše. Na tržištu Srbije je sav asortiman dostupan u 95g ambalaži, a najprodavaniji artikli i u 45g, dok povremeno imamo i akcije na određenim proizvodima sa 114g gde je 20% gratis.

Ono što izdvaja Argetu od konkurencije je da smo jedina kompanija na srpskom tržištu koja proizvodi paštete a da nije mesno-prerađivačka industrija, te da sve sastojke, poput kvalitetnih komada mesa i fileta tune, kupujemo samo za to. Naša jedinstvena tehnologija proizvodnje omogućava da su Argeta namazi bez konzervansa, pojačivača ukusa, veštačkih aroma i bez glutena, zbog čega ovaj odličan ukus prepoznaju i vole potrošači širom sveta.

Među najprodavanijim Argeta namazima se izdvajaju Argeta Kokošija, Junior Original, Pikant, Tuna i Ćureća u 95g pakovanju, a gledano na nivou proizvoda, najprodavaniji proizvod u asortimanu je Argeta Junior Original 95g.

Kako za celu kategoriju, tako i za Argetu, najznačajniji prodajni format je supermarket. Mi smo u prošloj godini na tržištu Srbije rasli za čak 1,4% u vrednosnom i 1,2% u volumenskom tržišnom udelu, a svake godine uvećavamo svoj udeo i poziciju drugog igrača na tržištu1.

Veoma važne za naš brend su inovacije, a konstantno tražimo nove prilike za rast i jačanje brenda. Za ovu godinu su u planu 2 nova proizvoda na tržištu Srbije – jedan na bazi lokalnog ukusa, prilagođen srpskom potrošaču, kao i novitet u Junior segmentu.

Sve ovo, lansiranje novih proizvoda, kao i novih promotivnih aktivnosti među kojima su i nove edicije digitalnih knjiga Junior Avanture, pokazuje da nam je potrošač uvek na prvom mestu. Svakako pratimo aktivnosti konkurencije, ali se oslanjamo na našu strategiju koja nam i više nego evidentno donosi odlične rezultate.

Napomena: 1 Po podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, prema ostvarenom količinskom i vrednosnom učešću na tržištu Srbije, u poslednjih šest dvomesečnih perioda brend Argeta je rangiran kao drugi u kategoriji paštete.

 

Neoplanta

Neoplanta marketing tim:
Kompanija Neoplanta posvećena je negovanju tradicije vojvođanskih receptura, ali i primeni najnovijih tehnologija u proizvodnji. Visoka pozicioniranost naših proizvoda na tržištu rezultat je pažljivog osluškivanja potreba potrošača kada je ukus u pitanju, kao i truda zaposlenih da potrošačima ponude proizvod najboljeg kvaliteta upakovan u inovativnu, a praktičnu ambalažu.

U kategoriji pašteta, Neoplanta je treći igrač na tržištu1 i beleži rast količinskog tržišnog učešća u 2019. u odnosu na 2018. godinu. Kroz bogat asortiman pašteta potrošačima pružamo širok izbor ukusa i gramaža – za svakoga po nešto. Pored toga, poseban akcenat stavljamo na posni asortiman koji se konzumira cele godine, a posebno u periodu posta. Najznačajniji brend u ovoj kategoriji je Patelina.

Patelina paštete su prepoznatljive po inovativnom pakovanju, pogodnom za više konzumacija jer ima mogućnost ponovnog zatvaranja, čuvajući na taj način aromu i svežinu proizvoda. Pored toga, ističu se i po odličnom ukusu i finoj teksturi koju potrošači vole. Patelina paštete dostupne su u pakovanjima od 60g i 90g. U okviru brenda heroj proizvodi su Patelina od tune, Patelina pileća, kao i Patelina junior. Pažljivo osmišljena za najmlađe potrošače, Patelina junior ne sadrži gluten i ima visok sadržaj proteina.

U kategoriji pašteta u crevu Neoplanta je apsolutni lider na tržištu Srbije sa količinskim učešćem od 45,8%2, gde beleži značajan rast u poslednjih godinu dana. Ponosni smo na činjenicu da su naše paštete u crevu baš po ukusu najvećeg broj konzumenata pašteta u ovom formatu i ujedno njihov najčešći izbor. Tu bismo posebno istakli namaz sa šunkom i pileći u pakovanju od 125g, a pored ovih ukusa na tržištu su prisutni jetreni, đački i pileći namaz sa povrćem.

Poslednjih godina, u skladu sa trendovima koji vladaju na tržištu, poseban akcenat u proizvodnji stavljen je na posni asortiman. Prateći želje i potrebe potrošača, u planu je i proširenje asortimana u pogledu ribljih pašteta, ali i još nekih ukusa u kojima prepoznajemo potencijal i verujemo da će biti po ukusu naših potrošača.

Napomena: 1 Po podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, u periodu MAT ON19, po vrednosnom učešću u totalu kategorije pašteta na tržištu Srbije.
2 Po podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, za period MAT ON19.

 

Yuhor

Marketing tim kompanije Yuhor:
U Yuhor asortimanu paštete su zastupljene sa dva programa – tradicionalne paštete i Delicata paštete.

Tradicionalne paštete prisutne su na tržištu u pakovanjima od 50g i 75g alupak, 150g konzerva i 130g paštete u crevu. U ovom programu potrošačima su dostupne paštete sledećih ukusa: pileća, jetrena, pašteta sa šunkom, riblja, riblja pašteta od oslića, riblja pašteta sa povrćem, ćureća, dimljena i čajna pašteta. U skladu sa zahtevima naših potrošača, za 2020. je planirano širenje portfolija novim ukusima u gramaži od 50g i 75g.

Delicata pašteta u pakovanju od 95g – konzerva, zastupljena je na tržištu sa ukupno 4 ukusa. Delicata paštete nude potrošačima uživanje u ukusima kao što su klasična kokošija pašteta, pašteta od ćurećeg mesa, posna pašteta od tune i pikant pašteta od kokošijeg mesa.

Delicata paštete karakteriše specifičan i jedinstven tehnološki proces proizvodnje koji je kreiran po uzoru na pravljenje pašteta u kućnoj radinosti, ali uz prednosti savremenih industrijskih uslova koji garantuju primenu svetskih standarda kvaliteta. Kreirane za istinske ljubitelje pašteta i besprekornog ukusa, paštete se proizvode od visokokvalitetnog mesa i prirodnih začina i ne sadrže aditive, konzervanse, E-dodatke, pojačivače ukusa i veštačke boje. Proizvod odlikuje i lako maziva, ujednačena tekstura, koja pored bogatog ukusa, upotpunjuje ugođaj konzumacije.

Celokupan asortiman pašteta je dostupan na tržištu Srbije u svim kanalima prodaje od hipermarketa, supermarketa, corner shopova do tradicionalnih komšijskih radnji. Pored toga, Delicata je svoje mesto našla ne samo na regionalnom, već i na tržištu Evropske unije.