Gelovi i pene za tuširanje

Photoxpress_5115194

ZA UŽIVANJE U TUŠIRANJU I KUPANJU

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.39,jul 2007.)

Kod tečnih proizvoda za čišćenje tela funkcionalne i estetske prednosti se mnogo lakše postižu, nego što je slučaj kod čvrstih sapuna.

Gelovi za tuširanje svoju popularnost duguju pre svega svojoj pogodnosti za upotrebu, ali i tome što su raspoloživi u velikom broju mirisa: cvetnih, zatim voćnih, a postoje i oni sa ‘muževnijim’ karakteristikama. Mogu biti namenjeni ženama, muškarcima, deci, pa čak i odojčadima. Ovi proizvodi često sadrže kreme koje koži daju vlažnost, a neki proizvođači nude i aroma-terapi proizvode, koji obećavaju oslobađanje od stresa, umirujući san ili povećanje energije. Često su proizvodi specijalizovani za suvu ili osetljivu kožu, a postoje i oni sa dvostrukom namenom, koji se mogu koristiti za negu tela i kose. Iako se smatra da je tuširanje efikasniji metod za čišćenje tela, mnogi ljudi ne žele da se liše uživanja koje pruža penušava kupka. Pene za kupanje često sadrže biljna ulja koja kombinovana sa toplotom vode za kupanje okrepljujuće deluju na kožu. Kod tečnih proizvoda za čišćenje tela funkcionalne i estetske prednosti se mnogo lakše postižu, nego kod čvrstih sapuna. To se naročito odnosi na izbalansiranost penušavosti i efikasnosti čišćenja kože, sa blagošću kojom proizvod deluje na vašu kožu.

Beiersdorf:
Nova kupka i preparat za tuširanje

“Beiersdorf je, po podacima GfK, sa celokupnim asortimanom Nivea Bath Care lider na tržištu Srbije i Crne Gore. Vrednosni udeo preparata za tuširanje je 23,2 odsto, po čemu je Beiersdorf lider (GfK – januar/oktobar 2006)”, kaže Tijana Milošević, Product Manager. Najpoznatiji artikli među preparatima za tuširanje su Mleko i Kajsija, Riža i Lotos, kao i preparati za muškarce. Među kupkama izdvaja se Kašmir. “Lansirali smo preparat za tuširanje i kupku Trenuci sreće i očekujemo da će ona u kratkom vremenskom periodu biti među liderima u asortimanu, ali i da će dati novu dimenziju ritualu tuširanja i kupanja”, dodaje Milošević. Najpopularnija pakovanja su preparati za tuširanje od 250ml. “Glavni konkurent Beiersdorfu u ovom segmentu tržišta je brend Palmolive. Takođe, veliki uspeh na tržištu beleže i proizvodi kompanije Avon”, kaže Tijana Milošević.

Colgate Palmolive:
Za potrebe svakog potrošača

Na tržišta Srbije i Crne Gore, Colgate Palmolive plasira sve svoje gelove za tuširanje i pene za kupanje pod jedinstvenim brendom Palmolive. Preko svojih ekskluzivnih distributera, AWT za Srbiju i EXPO Commerce za Crnu Goru, kompanija pokriva celokupnu teritoriju Srbije i Crne Gore obuhvatajući tako različite kanale i formate prodaje. Po rečima Jasne Novak, Business Development Managera za Srbiju i Crnu Goru, Palmolive je kao brend dugo prisutan na ovim tržištima, tako da je zbog svoje tradicije lako prepoznatljiv i omiljen među potrošačima. “Palmolive u svojoj ponudi ima različite linije gelova za tuširanje i pena za kupanje koje su napravljene tako da mogu da zadovolje svakog potrošača sa svim specifičnim potrebama koje on može da ima. Colgate Palmolive istražuje tržišta, potrebe, navike i želje potrošača, prati trendove i primenjunje nove, inovativne tehnologije”, kaže Novak. Standarno pakovanje Palmolive gelova za tuširanje je 250ml, a za Pure Cashmere 200ml, dok je standardno pakovanje pena za kupanje 500ml, a za Pure Cashmere pene to je 400ml. Colgate Palmolive povremeno u ponudi ima bonusna pakovanja sa uvećanom militražom koja je gratis i na taj način nagrađuje svoje verne potrošače. Glavni konkurenti su mu: Nivea (Beiersdorf), Fa (Schwarzkopf& Henkel), Dove (Unilever), Camay (P&G), Johnson&Johnson’s (J&J), Adidas (Coty).
Bogata ponuda
Pure Cashmere linija gelova za tuširanje i pena za kupanje stvorena je za naprednu negu kože sa ektraktima kašmira i hidratantnim mlekom. Irresistible Softness ili Sensitive su prave varijante za žene koje zahtevaju luksuz u nezi svoje kože. Palmolive Naturals linija gelova za tuširanje i pena za kupanje stvorena je za široku ciljnu grupu, jer je formulisana tako da zadovoljava dve najčešće potrebe kod potrošača, a to su hidratacija i prehrana kože. Dostupne varijante su: Nourishing – sa medom i mlekom, Ultra Nourishing – sa ši puterom, Sensitive – sa ekstraktima badema, Extra Sensitive – sa proteinima mleka i Ultra Moisturising sa ekstraktima masline. Thermal SPA linija, po rečima Jasne Novak, stvorena je tako da sve prisutniji SPA trend učini dostupnim svakom potrošaču pružajući mu sofisticirani, opuštajući tretman sa dodatnim različitim prednostima, u zavisnosti koju varijantu je izabrao: Massage, Steam ili Firming. Aromatherapy linija, pravilno odabranom kombinacijom esencijalnih ulja neguje kožu dok istovremeno blagotvorno deluje na čula oslobađajući od stresa, napetosti, emocionalne i psihičke iscrpljenosti. U ponudi Colgate Palmolivea su: Vitality sa propolisom i Anti-stres. Bodyogurt linija, sa dve varijante Freshness&Moisture i Revitalisation&Moisture, koja kombinuje proteine jogurta sa ekstraktima voća (breskva-narandža) odnosno bilja (bambus-ylangylang). Aroma Creme linija kombinuje hidratantnu kremu i esencijalna ulja, pružajući tako potpunu negu kože i opuštajući osećaj, a dostupna je u tri varijante: Comfort, Exotic i Tonic. Palmolive for Men, vodi računa i o potrebama muškaraca u segmentu gelova za tuširanje i uključuje tri proizvoda: Active Care 2u1, Active Power i Active Fresh.

Fairness/Cosmo Cosmetic/Vertigo:
Lansirana nova kolekcija kupki i gelova

“Italijanska fabrika Fairness je sa svojim brendom Genera prisutna u Srbiji i Crnoj Gori više od devet godina. Za to vreme su kupci imali vremena da prepoznaju i prihvate izuzetan odnos cena/kvalitet, koji je osnovna odrednica u izgradnji pozicije na tržištu. Upravo zbog toga su se kupke Genera i našle među top brendovima u svojoj robnoj grupi. Tržište kupki i tuš gelova je vrlo dinamično, ali neki proizvodi poput Genera kupki zadržavaju isti izgled ili se blago redizajniraju, jer se u cenu proizvoda ne ugrađuje marketing. Zbog toga je vrlo bitna sama prepoznatljivost artikla, koja uz neosporan kvalitet i vrlo nisku cenu predstavlja osnovu kvalitetnog nastupa na tržištu, što za sam brend Genera znači porast iz godine u godinu, od 30 do 55 odsto, konkretno prošle godine 55 odsto”, kaže Petar Bakočević, direktor prodaje i marketinga firme Cosmo Cosmetic, generalnog zastupnika Fairnessa za tržište Srbije. Bakočević dodaje da su Genera kupke prisutne na celokupnom tržištu Srbije i Crne Gore, kako u velikim sistemima, tako i u malim radnjama. Najpoznatije Genera kupke su: Alghe Marine, Crema, Fiori D’Oriente, Muschio Bianco i Neutro, pri čemi je najpopularnije pakovanje od 1.000ml, a transportno pakovanje namenjeno trgovcima sadrži 12 komada. Kada su u pitanju noviteti, Bakočević kaže da je za ovu sezonu već lansirana nova kolekcija gelova za tuširanje aroma: Aroma Harmony, Aroma Energy, Aroma Relax, Aroma Sensual i Blue Water 2u1. “Glavni konkurenti na domaćem tržištu su nam, kao i svima, Palmolive, Nivea i Dove, mada mi ciljamo na potrošače koji ne mogu da plate pomenute robne marke, a ipak žele kvalitetan proizvod”, kaže direktor prodaje i marketinga Cosmo Cosmetica. Generalni distributer Fairnessovih proizvoda za Crnu Goru je firma VertigoMontenegro, a Lazar Šćekić, direktor firme, kaže da su Genera kupke od 1.000ml definitivno prepoznate kao idealna porodična varijanta i da svojim kvalitetom zadovoljavaju, a cenom ne opterećuju jednu porodicu. Lazar Šćekić je dodao da od nove linije gelova za tuširanje Aroma, sa potpuno novim mirisnim notama, očekuje da vrlo brzo pronađe svoje kupce.

Johnson&Johnson/Alstar:
Nova kolekcija proizvoda

Johnson’s u asortimanu gelova i kupki za tuširanje ima liniju za odrasle i liniju za bebe. “Po našim istraživanjima odrasli potrošači pokazuju veliku lojalnost u korišćenju Johnson’s baby gelova i kupki, kako za mališane tako i za sebe”, kaže Mirjana Jović, Marketing Manager Alstara, koji je generalni uvoznik i distributer Johnson&Johnsonovih proizvoda za tržište Srbije. Jović dodaje da je Johnson &Johnson prethodnih godina radio na redizajnu pakovanja i unapređenju asortimana, tako da Johnson’s paleta gelova za tuširanje ima dve posebne linije koje sadrže novu poboljšanu formulu na bazi prirodnih sastojaka, i to – Johnson’s Moisturising Shower Gel za 24h hidrataciju kože i liniju Johnson’s Shower Gel Pure, blage arome i nežnih botaničkih ekstrakata lotusa, lavande, ruže ili orhideje. Johnson je ove godine obogatio svoju ponudu novom kolekcijom proizvoda Johnson’s Silky Skin Shower&Shave krema koje kombinuju nežno tuširanje i glatko brijanje. Prilikom tuširanja kremasta formula se pretvara u bogatu penu koja hidrira kožu i priprema je za lako brijanje. Generalni uvoznik i distributer Johnson&Johnsonovih proizvoda za tržište Crne Gore je kompanija NALL International.

LCA Milano/Cosmo Cosmetic:
Izuzetno bogata pena

Generalni zastupnik firme Chimica Aplicata, odnosno njenog brenda Cliven za Srbiju je takođe Cosmo Cosmetic, a za Crnu Goru VertigoMontenegro. Po rečima Petra Bakočevića, direktora prodaje i marketinga Cosmo Cosmetica, Cliven je u Srbiji, kada su u pitanju gelovi i pene za kupanje, zastupljen sa Cliven mlečnom kupkom u pakovanju od 1l, koja na ovom tržištu ima tradiciju dugu deset godina. “Dizajn Mlečne kupke, za razliku od dizajna drugih Clivenovih proizvoda nije menjan, ostala je onakva kakvu su je kupci odavno prepoznali i prihvatili”, kaže Bakočević i dodaje da je ova kupka kvalitetna, gusta i da pravi izuzetno bogatu penu.

Nevena Leskovac:
Držimo se tradicije

“Sa porukom ‘Da kupanje bude pravo zadovoljstvo’, Kosili kupka je pre više decenija krenula u susret svojim potrošačima – tadašnjim bebama i njihovim mamama. Ona optimalno nežno otklanja nečistoće i neguje osetljivu kožu, zahvaljujući svom visokom kvalitetu i blagim sastojcima. Ne sadrži sapun, ne nadražuje oči, pa je kupanje i za bebu pravo zadovoljstvo. Ovo je razlog zbog koga je prvi susret prerastao u trajno prijateljstvo – tadašnje i potonje bebe, sada već mame i bake, danas sa Kosili kupkom uživaju u nežnoj, negovanoj i čarobno mirisnoj koži i kosi svog podmladka, uz osećaj trajne mladosti”, kaže Milena Jovanović, direktor marketinga Nevene Leskovac. Kosili kupka postoji u pakovanju od 180ml i u pakovanju od 550ml, po tradiciji u plavoj i u roze varijanti, pri čemu je popularnija kupka od 180ml. “Držimo se tradicije, koja se pokazala kao veoma uspešna. Kosili kupku izvozimo u Makedoniju, Crnu Goru, BiH, a dostupna je i na Kosovu. Među domaćim proizvođačima nemamo konkurenciju, a od stranih nam je najveći konkurent Johnson&Johnson”, kaže Jovanović.

Paglieri/Son Trade:
Akcije i promocije tokom cele godine

Paglieri je na tržištu Srbije prisutan sa širokim asortimanom Felce Azzurra pena i gelova za tuširanje. Generalni uvoznik i distributer Paglieri gelova za tuširanje i kupki je preduzeće Son Trade iz Beograda, koje je osnovano 1990. godine i u svom sastavu ima veleprodaju i četiri maloprodajna objekta. U okviru klasičnog Felce Azzurra programa sa jedinstvenim prepoznatljivim mirisom i znakom plave paprati, koji prati tradicija duga 120 godina, su pena od 750ml, gel od 400ml, gel 2u1, gel od 250ml, pena od 500ml i gel od 200ml. Najpopularnija su pakovanja od 400ml i 750ml. Natura program, proizveden na bazi prirodnih sastojaka, sadrži tri vrste gelova (poređane po prodavanosti): Rilassante gel od 250ml, proizveden na bazi mleka cveta pamuka; Setificante gel od 250ml, sa biljnim mlekom iz cveta ruže; Idratante gel, takođe od 250ml, na bazi mleka iz cveta mladog badema. Iz odeljenja za prodaju i ispitivanje tržišta Son Tradea, kažu da ovim proizvodima pokrivaju veliki deo srpskog tržišta i da su prisutni u svim velikim sistemima i dodaju da su ovogodišnji noviteti dva nova mirisa iz klasičnog programa: Fresco gel – osvežavajuća mirisna nota od 200ml i pena od 750ml i gel Dolce – slatkasta mirisna nota od 200ml, kao i Dolce pena od 750ml. Iz Son Tradea najavljuju akcije i promocije u svim većim sistemima, tokom cele godine, a kao najveće konkurente Felce Azzurra gelovima i penama izdvajaju brendove Nivea, Dove i Palmolive.

Sshwarzkopf&Henkel:
Intezivna TV kampanja i promo aktivnosti

Kompanija Schwarzkopf&Henkel je u kategoriji gelova za tuširanje i pena za kupanje na tržištu Srbije prisutna sa internacionalnim brendom Fa. “Prema istraživanjima koja posedujemo (MEMRB, 2005-2007. godina, zaključno sa aprilom 2007), tržišno učešće Fa gelova za tuširanje u poslednje dve godine brzo raste i prema poslednjim podacima iznosi 12,5 odsto, što nas svrstava među tri najveća brenda u toj kategoriji u Srbiji. Najznačajniji segment gelova za tuširanje je segment 201-250ml, koji obuhvata više od tri četvrtine celokupnog tržišta, pa su zbog toga i Fa gelovi za tuširanje dostupni potrošačima u atraktivnom pakovanju od 250ml. Trenutno je na tržištu i specijalna ponuda Fa gelova za tuširanje od 400 ml po promotivnoj ceni”, kaže Milica Janić, asistent brend menadžera u Schwarzkopf&Henkelu. Janić dodaje da je od marta, na naše tržište uvedena nova linija Fa gelova za tuširanje pod nazivom Natural. Natural&Pure gelovi za tuširanje su dostupni u dve varijante: Rose&Passionflower ili Orange&Passionflower. Za delikatnu negu kože, tu su gelovi sa kremastom formulom Natural&Soft koji sadrže biljno mleko i pružaju posebno nežan osećaj tokom tuširanja. U okviru ove ‘sub-linije’ nalaze se dva gela: Rose&Almond Milk i Lemongrass&Olive Milk. “Sa intenzivnom TV kampanjom i promotivnim aktivnostima u 2007. godini nova Natural linija proizvoda sigurno će brzo postići uspeh koji je u 2005. zabeležilo lansiranje Yoghurt linije proizvoda”, kaže Milica Janić.

Unilever:
Tajna lepe kože je u svakodnevnoj hidrataciji

Unilever je u Srbiji i Crnoj Gori na tržištu gelova za tuširanje prisutan sa brendom Dove. Dove gelovi za tuširanje, kao i svi ostali Dove proizvodi, sadrže ¼ hidratantne kreme i zadovoljavaju sve potrebe nege tela. “Koži su potrebna tri tipa hidratacije: jedan da prikupi vodu iz sredine, jedan da je zadrži i jedan da pomogne hidrataciju površinskih slojeva kože. Hidratacija je neophodna za sve funkcije kože i zaslužna je za 90 odsto njenog lepog i zdravog izgleda”, kaže Marko Andrić, iz marketinga Unilevera. Marko Andrić dodaje da je Dove na tržištu gelova za tuširanje prisutan od 2003. godine, kao premium brend, a da je ove godine potrošačima predstavio novu kolekciju gelova za tuširanje. Kolekcija obuhvata sedam varijanti u pakovanju od 250ml: Indulging Care, Fresh Touch, Silk Glow, Firming, Cream Oil Macadamia, Cream Oil Cherry Blossom i Cream Oil Rosewood&Cocoa Butter. Po rečima Andrića, pored poboljšane formulacije, Dove gelovi za tuširanje su sada i u lepšem i ženstvenijem pakovanju. Novo pakovanje je inspirisano kapljicom vode, koja je simbol hidratacije. Glavni konkurenti Unileveru, kada su u pitanju gelovi za tuširanje, na domaćem tržištu su Beiersdorf, Colgate Palmolive i Schwarzkopf&Henkel. Distributeri za Srbiju su Slavijacoop d.o.o. i Standard AVD d.o.o. Uvoznik i distributer ovih proizvoda za Crnu Goru je NALL International.

Pripremila: Marija F. Šmit