Dugotrajno mleko

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 131, septembar 2015)

ZA SVE UZRASTE

 

Najveći količinski udeo u prodaji dugotrajnog mleka beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 50%. Kroz kanal velikih radnji proda se 30% kategorije, a za njima slede male radnje sa 20%, pokazuju podaci Nielsena.

 

Nielsen analiza tržišta

Sanja Bakalić, Client Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period jul 2014-jun 2015. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu u Vojvodini je prodato 28% dugotrajnog mleka, u Beogradu 31%, u centralnoj jugoistočnoj Srbiji 19%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 21%.
Najveći količinski udeo u prodaji dugotrajnog mleka beleže hipermarketi i supermarketi – u posmatranom periodu taj udeo iznosi 50%. Kroz kanal velikih radnji proda se 30% kategorije, a za njima slede male radnje kroz koje se proda 20%. U kanalu kiosaka i paviljona je generisano 0,2% prodaje kategorije.
Prema nivou masti, najprodavanije je dugotrajno mleko sa 2,8% mm (70%), pa sa 3,2% mm i 1,5% mm (po 11%).
Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Dukat (Somboled), Imlek, Meggle, Mlekara Subotica i PL proizvođači kumulirano.
Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Dukat, Meggle, Moja Kravica, Zdravo i PL brendovi kumulirano.

 

GfK analiza tržišta

Dalibor Minić, Research Assistant,  Consumer Panel Services:

Analiza tržišta dugotrajnog mleka u Srbiji odnosi se na podatke panela domaćinstava za period od septembra 2014. do maja 2015. godine.
Domaće tržište dugotrajnog mleka zabeležilo je blagi pad penetracije u odnosu na isti period prethodne godine i u analiziranom periodu ona je iznosila 80% od ukupnog broja domaćinstava u Srbiji. Na domaćem tržištu prisutno je nešto više od 20 kompanija koje u svojoj ponudi imaju dugotrajno mleko, sa ukupno preko 40 brendova iz ove kategorije proizvoda. Vodećih 5 proizvođača ‘zauzima’ 83% količinskog učešća na posmatranom tržištu i ti proizvođači su, abecednim redosledom: Imlek, Meggle, Mlekara Leskovac, Mlekara Subotica i Somboled.
Najveću penetraciju među domaćinstvima koja kupuju dugotrajno mleko ima Imlek, čije je mleko bar jednom u posmatranom periodu kupilo 77% kupaca kategorije. Slede Meggle sa relativnom penetracijom od 34% i Mlekara Subotica sa 24%, dok kod Mlekare Leskovac i Somboleda ovaj pokazatelj iznosi 22%. Kada je u pitanju lojalnost kupaca proizvođačima, na prvom mestu je ponovo Imlek, čiji su kupci čak 61% od ukupne potrošnje na kategoriju utrošili na dugotrajno mleko ove kompanije. Lojalnost kupaca mleka Mlekare Leskovac iznosi 28%, dok je kod kompanije Meggle ona 23%. Mlekara Subotica ima lojalnost od 19% a Somboled od 18% ukupnog budžeta za dugotrajno mleko.
Najveće količine ovog proizvoda za potrebe domaćinstava se kupuju u supermarketima – oko 32% ukupnih količina na tržištu. Slede minimarketi sa 30% i tradicionalne prodavnice sa 25% količinskog tržišnog učešća, dok hipermarketi imaju udeo od 8%. Na ostale kanale odlazi još 2% količina dugotrajnog mleka na tržištu.
Učešće promocija u kupovini trajnog mleka u posmatranom periodu iznosilo je 22% ukupnih količina na tržištu, znatno više u odnosu na isti period u prethodnoj godini. S druge strane, trgovačke marke dugotrajnog mleka su zabeležile blagi rast količinskog učešća, koje je u analiziranom periodu iznosilo oko 6%.
Sa oko 72% količinskog udela, najzastupljeniji u kupovinama je segment dugotrajnih mleka sa procentom mlečne masti od 1,7% do 2,8%. Mleka sa manje masti čine oko 18% količina, a još 10% ide na dugotrajno mleko sa procentom mlečne masti većim od 2,8%.

 

Imlek

Marija Malović, Public Relations Manager:

Prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa, Imlek je, po količinskom učešću, u kategoriji UHT mleka na tržištu Srbije, u periodu jun 2014-jun 2015, rangiran kao lider. Kompanija svakodnevno otkupljuje mleko od više hiljada farmera širom Srbije. Iz godine u godinu ostvaruje sve bolje rezultate osluškujući pre svega potrebe i želje potrošača.
Moja Kravica dugotrajno mleko je potrošačima dostupno u različitim varijantama, u zavisnosti od procenta mlečne masti i veličine pakovanja: 0,5% mm pakovanje od 1l; 1,5% mm pakovanje od 500ml, 1l i 1,5l; 2,8% mm pakovanje od 500ml, 1l i 1,5l i 3,2% mm pakovanje od 1l. Pored toga, naše dugotrajno mleko jedino se na tržištu može naći i u boci. Asortiman dugotrajnog mleka upotpunjen je proizvodima iz kategorije funkcionalnog mleka za kojima je potreba na tržištu u velikom porastu – Moja Kravica mleko bez laktoze, namenjeno osobama čiji organizam nije tolerantan na ovaj tip mlečnog šećera i Moja Kravica mleko A + D3 vitamini koji utiču na bolju apsorpciju kalcijuma iz mleka.
Vrhunska tehnologija obrade sirovog mleka omogućava da Moja Kravica dugotrajno mleko zadrži sve svoje dragocene hranljive sastojke punih 180 dana. Brend Moja Kravica je prošle godine dobio laskavo priznanje najomiljenijeg brenda prema mišljenju potrošača Srbije, što pokazuje da je autentičan simbol vrhunskog kvaliteta.
Osim dobro poznate Kravice, kompanija u svom portfoliju ima Zdravo! UHT mleko Mlekare Subotica, dostupno u pakovanju od 1l, sačinjeno od najkvalitetnijeg sirovog mleka sa vojvođanskih pašnjaka i jedino organsko mleko domaće proizvodnje – Bello dostupno u pakovanju od 1l.
Iz Imlekovog portfolija, najprodavanije na tržištu Srbije je Moja Kravica dugotrajno mleko. Najzastupljenije na tržistu je litarsko pakovanje Tetra Brik Slim (kartonsko pakovanje od 1l sa zatvaračem).
Inovacije u portfoliju Moja Kravica dugotrajnog mleka su pokazale dobre rezultate i imale su pozitivan uticaj na rast prodaje i čitavog tržišta. Uvođenje porodičnog pakovanja Moja Kravica dugotrajnog mleka TB 1,5l odrazilo se na povećanje obima prodaje, dok je inovacija iz ove godine prvo Moja Kravica dugotrajno mleko u boci, sa benefitima praktičnog pakovanja za potrošače i benefitima za kupce (malo transportno pakovanje od 6 komada, lako za skladištenje i izlaganje). Ova inovacija je izvanredno primljena od strane potrošača i pokazala se kao proizvod koji ima veliki potencijal na tržištu. Konstantne aktivnosti i ulaganja, kako u kvalitet Moja Kravica dugotrajnog mleka, tako i u dostupnost, rezultiraju time da smo prisutni i dostupni potrošačima u svim kanalima prodaje, od malih radnji pa do najvećih objekata trgovinskih lanaca. I za narednu godinu pripremamo brojne novitete.
Kompanija Imlek godinama ostvaruje najviši plasman u mnogobrojnim analizama kvaliteta proizvoda i to je ono što naši potrošači prepoznaju. Naši brendovi su decenijama prisutni na tržištu, uz njih su odrastale brojne generacije i to je ono što ih izdvaja od konkurentskih. Poverenje potrošača nam je najbitnije, zato se trudimo da izađemo u susret svim njihovim želj-ama i potrebama, ali i da kontinuirano obezbeđujemo najviši kvalitet proizvoda. Vizija Imleka je da učvrstimo poziciju kao kompanija sa snažnim i priznatim regionalnim brendovima koju pokreću želje potrošača.

 

Meggle

Od samog početka poslovanja u Srbiji, kompanija Meggle je na tržištu zastupljena sa asortimanom dugotrajnih mleka pod istim brendom. Sva Meggle dugotrajna mleka se proizvode od pažljivo odabranog visokokvalitetnog domaćeg mleka, a u okviru našeg asortimana se mogu naći dugotrajna mleka sa 0,9%, 1,6%, 2,8% i 3,2% mlečne masti. U ponudi imamo i Vita dugotrajno mleko koje je obogaćeno vitaminima.
U kategoriji dugotrajnih mleka su najprodavaniji proizvodi sa 2,8% mlečne masti, o čemu svedoči i naša prodaja, a što je u skladu sa ukupnim tržištem dugotrajnog mleka u Srbiji.
U našem fokusu je prvenstveno krajnji potrošač i njegovo zadovoljstvo, samim tim pratimo njegove potrebe i trudimo se da uvek na tržištu budemo prisutni sa konkurentnom i atraktivnom ponudom.

 

Somboled

Dejan Ivanović, Brand Manager – Lactalis Group:

Somboled je oduvek nastojao da bude prisutan u svim segmentima mlečnih proizvoda, a pripadnost Lactalis grupi omogućava nam da lakše pratimo najnovije svetske trendove, kao i da ih prilagodimo domaćem tržištu i potrošačima ponudimo što raznovrsniji portfolio proizvoda. Domaće tržište mleka možemo da podelimo na dve velike kategorije, sveže i dugotrajno mleko. U fokusu naše proizvodne strategije je sveže mleko, za koje se sirovina otkupljuje isključivo od domaćih farmera i obrađuje u Srbiji, u proizvodnom pogonu u Somboru. Kako bismo potrošačima ponudili širi spektar u kategoriji mleka, u ponudi imamo i Dukat trajno mleko, koje je jedina vrsta mleka koju uvozimo i to iz Bosne i Hercegovine.
Kako su među potrošačima najpopularniji proizvodi iz kategorije UHT mleka sa 1,5% i 2,8% mlečne masti, potrudili smo se da se ove dve najtraženije varijante nađu u našoj ponudi. Oba tipa trajnog mleka su dostupna u pakovanju od 1l, u tetrapak ambalaži koja čuva bogat ukus, hranljive materije i obezbeđuje dugotrajan kvalitet mleka.
Temelj uspeha kompanije Lactalis, a samim tim i Somboleda, ogleda se u bogatom portfoliju koji čine proizvodi vrhunskog kvaliteta i visoke nutritivne vrednosti, u skladu sa navikama i potrebama potrošača. Imamo u vidu da je cena jedan od faktora pri donošenju odluke o kupovini, stoga se trudimo da izađemo u susret potrošačima organizovanjem cenovnih akcija i promocija, u saradnji sa maloprodajnim lancima. Najprodavaniji proizvod iz kategorije dugotrajnog mleka je Dukat trajno mleko sa 2,8% mlečne masti u pakovanju od 1l.
Kontinuirano radimo na inovacijama, po čemu smo već prepoznati od strane potrošača kao jedan od lidera u svim kategorijama mlečnih proizvoda i nastavićemo da na najbolji način upotpunjavamo ponudu domaćeg tržišta u ovom domenu.