DIGITALNI KATALOG: Budućnost maloprodaje vam je na dohvat ruke

Digitalni-katalog

Potpuno besplatni digitailni katalozi mogu učiniti iskustvo kupovine zabavnijim, kvalitetnijim, zanimljivijim i u potpunosti bezbednim.

Jedna od najvećih prednosti Digitalnog Kataloga jeste ta što se QR kod za očitavanje može nalaziti na svakom vidljivom mestu. To može biti Vaš izlog, plakat, bilbord, časopis, novina, neka od društvenih mreža… Izbor je neograničen i Vi odlučujete na koji način ćete “isporučiti” QR kod Vašim kupcima kako bi ga očitali i pregledali Vašu digitalizovanu katalošku ponudu.

Šta Vam digitalni katalog omogućava?

Vaši potrošači će biti odlično upoznati s Vašom akcijskom i trenutnom hit ponudom kroz niz opcija koje vam digitalni katalog omogućava. Svaku novu grupnu ponudu koju imate u svojoj radnji u digitalnom formatu možete predstaviti potpuno samostalno, brže i efikasnije, uz bolje fotografije i detaljnije opise artikala i promotivnih aktivnosti nego što je to moguće pomoću štampanih kataloga.

U praksi postoji 13 standardizovanih kategorija ponude koje su predefinisane na platformama, a koje možete predstaviti svojim potrošačima:

  • Brand – kategorija ponude vezane za određeni brend (robnu marku),
  • Calendar – kategorija ponude definisanog roka trajanja (dnevni nedeljni …),
  • Season – sezonski ograničena ponuda (jesen, zima…),
  • Loyalty Price – kategorija ponude sa specijalnim cenama za kupce koji učestvuju u Vašim programima lojalnosti,
  • Family Pack – kategorija ponude koja predstavlja tzv. porodični paket proizvoda, odnosno veću količinu istog,
  • Gift Product – kategorija ponude proizvoda uz koje se dobija neki poklon,
  • Giweaway – kategorija ponude poklon proizvoda za aktivne kupce,
  • Special Offer – kategorija ponude proizvoda sa extra cenama ili uslovima,
  • Happy Hour – kategorija ponude proizvoda sa cenama koje su snižene u određenom trenutku dana ili nedelje,
  • Bounty Program – kategorija kreirana u odnosu na određene uslove čijim ispunjenjem se dobijaju određeni benefiti,
  • Pre-Order – kategorija proizvoda koji su u najavi,
  • Loyalty Bonus – ponuda za kupovinu na veliko koja dodaje bonus proizvode klijentu,
  • Best Buy – kategorija ponude najtraženijih proizvoda.

Takođe, ukoliko Vaš proizvod ispunjava kriterijume za više kategorija pojaviće se u više njih. Ono što je bitna karkteristika jeste da u sklopu digitalnog kataloga nema mogućnosti poručivanja, već samo pregled proizvoda i ponuda, što je glavna razlika između e-kataloga i e-prodavnice.

Primer digitalnog kataloga u drogeriji

Digitalni-katalog1

Kako bi približio svoju akcijsku ponudu kupcima i da bi uštedeo na pripremi i štampanju istih, ovaj prodavac je postavio na ulaz u drogeriju QR kod digitalnog kataloga. Prilikom ulaska u radnju, svaki kupac skeniranjem QR koda automatski učitava digitalni katalog i u svojoj ruci ima uvid u aktuelnu akcijsku ponudu ovog vendora. 

Pogodnosti digitalinog kataloga

Digitalni katalog je potpuno besplatan i jednostavan za korišćenje. Sami kreirate, menjate i objavljujete ponudu. Umesto štampanja kataloga i trošenja novca i vremena koje je potrebno izdvojiti za pripremu i štampu, dovoljno je da se ulogujete na svoj nalog i da, preko mobilnog telefona, tableta ili računara menjate ponudu u bilo kom trenutku, nakon čega kreirate jedistveni QR kod koji možete predstaviti svojim kupcima.

Glavne karakteristike Digitalnog Kataloga:

  • potpuno je besplatan,
  • daje isključivo pregled aktuelne ponude,
  • može imati atraktivnije fotografije proizvoda,
  • daje prikaz posebno segmentiranih ponuda prodavca,
  • lako dostupan svakom kupcu,
  • QR kod digitalnog kataloga može biti prikazan na bilo kom vidljivom mestu,
  • besplatna dinamička reklama za prodavca,
  • samostalno i lako menjanje ponude,
  • nema ograničenja, veličini, sadržaju, učestalosti…

Digitalizujte svoj izlog

Kako bi na najbolji način približili svoj digitalni katalog potrošačima, predlažemo takozvanu digitalizaciju izloga. Naime, umesto štampanja QR kodova na letcima i drugim reklamnim materjalima, možete da iskoristite svoj izlog u marketinške svrhe, kao na ilustrovanom primeru ispod.

Digitalni-katalog2

U sklopu izloga bi se nalazio QR kod sa natpisom koji poziva na akciju skeniranja i pregleda digitalnog kataloga. Kada stalna mušterija ili slučajni prolaznik skenira kod, otvara se internet pretraživač i pojavljuje se Vaš katalog sa aktuelnom ponudom.

Korisnik tako dobija pregled Vaših proizvoda i usluga, kao i pregled svi aktuelnih popusta, nagrada, akcija…. Ovim olakšavate izbor i kupovinu Vašim kupcima, a ujedno je činite interaktivnom i zanimljivijom.

Ovakav napredni vid digitalizacije u maloprodaji još vek je novost kako u svetu tako i u Srbiji. Zato je sada pravi čas da napravite iskorak u odnosu na konkurenciju i saznate više o mogućnostima izrade potpuno besplatnih digitalnih kataloga na SmartShopping platformi, a mi ćemo nastaviti da Vas kroz tekstove u Progressive magazinu izveštavamo o najnovijim trendovima digitalizacije u maloprodaji koji u velikoj meri mogu da olakšaju trenutno poslovanje i učine ga zanimljivim za vaše kupce.

Važno je znati

Kako bi Vam pomogli da smanjite mogućnost pravljenja uobičajenih grešaka prilikom planiranja i izrade digitalnog kataloga važno je imati na umu da katalog nije web shop. Zato smo za Vas u tabeli ispod izdvojili osnovne karakteristike ova dva elektronska proizvoda, odnosno njihove mogućnosti, prednosti i ograničenja:

Digitalni katalog

Web Shop

Osnovna funkcija je zamena štampanih kataloga i brošura jeftinijim i efikasnijim sistemom za rad i prezentaciju ponude Osnovna funkcija je da se izvrši on-line prodaja proizvoda
Mogućnost jednostavnog pregleda i informisanja od strane kupaca Mogućnost pregleda i informisanja jedino ako kupac prethodno zna za web sajt
Lako dostupno i vidljivo za svakog kupca Nije lako dostupan i vidljiv za svakog kupca na svakom mestu
QR code je dostupan i vidljiv  na bilo kom mestu Web shopu kupac pristupa samo ako je prethodno kroz marketing akciju izvršena njegova promocija
Bezbedan za korišćenje tokom epidemije Bezbedan za korišćenje tokom epidemije
BESPLATNO korišćenje i kreiranje Visoka cena koštanja i održavanja web shopa
Nema ograničenja u trajanju, veličini, učestalosti korišćenja… Ne služi u svrhu direktnog marketinga već online prodaje
Mogućnost dinamičke promene i ažuriranja ponude Obavezno predznanje u domenu programiranja i administracije web shopa
Služi za digitalino predstavljanje ponude maloprodaje Služi za online kupovinu i odnosno online plaćanja
Dostupno prvenstveno na izlozima, na bilbordima, u časopisima, socijalnim mrežama Nije preporučljivo da se koristi na samom prodajnom mestu
Pregled osnovne statistike omogućen Neophodno dodatno vreme za kreiranje, dizajn i osmišljavanje sadržja
Detaljini prikaz proizvoda i karakteristika Detaljini prikaz proizvoda i karakteristika
Predefinisane i sistematizovane kategorije za reklamnu i akcijsku ponudu Neophodna obuka za korišćenje i održavnje web shopa

Đuro Bajić, CEO
SmartShopping Srbija