DEZODORANSI

23122019-fokusDezodoransi

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 174, decembar 2019)

 

DROGERIJE SU VODEĆI FORMAT ZA KUPOVINU

Najviše se kupuju dezodoransi u spreju, koji čine čak 72% vrednosti kategorije. Dezodoransi u stik i roll-on obliku imaju približno jednako učešće, pokazuju podaci GfK.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta dezodoransa u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od marta do avgusta 2019. godine.
Analiza je rađena na prolećnim i letnjim mesecima, koji su i najznačajniji za kategoriju, a 61% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo dezodoranse u posmatranom šestomesečnom periodu.
Najviše se kupuju dezodoransi u spreju, koji čine čak 72% vrednosti kategorije. Dezodoransi u stik i roll-on obliku imaju približno jednako učešće (stik 14% i roll-on 12%). Od svih kupaca kategorije, 80% je bar jednom kupilo neki antiperspirant zbog čega ovaj tip čini čak 2/3 kategorije.
Na tržištu se može naći blizu 90 brendova dezodoransa, a pet vodećih ‘pokriva’ 66% kategorije. Veliki broj kupaca se odlučuje za neki od ovih pet brendova. To su, poređani abecednim redosledom: Dove, Fa, Nivea, Rexona i STR8. Čak 34% kupaca kategorije je bar jednom kupilo Dove, a isti procenat kupaca je kupio Nivea dezodorans. Za dezodoranse Rexona se odlučilo 26% kupaca kategorije, za Fa 17%, a za STR8 10%. Nivea predvodi vodeću petorku po lojalnosti, sa 48%. Sledi Dove čiji kupci su na ovaj brend izdvojili 43% od ukupnog novca namenjenog kategoriji.
Drogerije su vodeći format kada se govori o kupovinama dezodoransa, sa 29% učešća. Slede ih supermarketi sa 18%, tradicionalne prodavnice sa 16%, dok je preostala vrednost kategorije podeljena skoro podjednako među hipermarketima, minimarketima i ostalim formatima.
Neku od trgovačkih marki je kupilo 17% kupaca dezodoransa, što predstavlja značajno povećanje u odnosu na prethodnu godinu, ali njihovo učešće je i dalje na niskom nivou od svega 6%.
Promocije su od velikog značaja za kategoriju, kao i kod većine kategorija za ličnu negu. U posmatranom šestomesečnom periodu, 36% kategorije je kupljeno na nekom vidu promocije.

 

Henkel

Danijel Knežević, Brand Manager, Henkel Beauty Care, Henkel Adria:
Henkel Beauty Care je na tržištu dezodoransa zastupljen sa brendom Fa, koji je sa istorijom dužom od 60 godina već postao istinska ikona i kao takav oduvek je bio poznat po svežim mirisima i upečatljivom dizajnu. Prateći trendove, Fa se povezuje s potrošačima kako bi njihovim čulima svakodnevno pružio rajski osećaj.
Asortiman se sastoji od deospreja od 150ml, roll-ona od 50ml i sticka od 50ml, a sama prodaja na tržištu ubedljivo je na strani deosprejeva, koji zauzimaju najveći deo tržišta. Zahvaljujući širokom Fa portfoliju, svaki potrošač može pronaći proizvod koji u potpunosti zadovoljava njegove potrebe.
Za potrošače koji vole dugotrajne i uzbudljive mirise, traže efekat osveživanja, a nemaju problema sa prevelikom količinom znojenja, Fa nudi široki asortiman deosprejeva mirisnih varijanti, bez aluminijumskih soli.
S druge strane, za sve potrošače koji uz neodoljiv miris dodatno traže pouzdanu zaštitu od znojenja, Fa antiperspirant pravo je rešenje, jer nudi 48-satnu zaštitu od znojenja, uz dugotrajnu svežinu.
I za kraj, za sve potrošače koje privlače prirodni sastojci u proizvodima, i koji vole da isprobavaju najnovije mirise i tehnologije, Fa je za 2020. godinu pripremio pravu inovaciju – dezodorans sa 0% alkohola i 0% soli aluminijuma. Sa ovim proizvodom, potrošač dobija blagi dezodorans s prirodnim sastojcima i 0/0 formulom uz pouzdanu zaštitu, izuzetno ugodan osećaj na koži i sveže i uzbudljive Fa mirise.
Potrošači kozmetičkih proizvoda vole nove koncepte, nove tehnologije i nove proizvode, pa se uvek trudimo da im pružimo odličan kvalitet, uzbudljive sastojke i inovacije u Fa proizvodima. Takođe, Fa proizvodi pružaju odličnu vrednost za novac, bilo da se radi o pouzdanoj zaštiti ili zavodljivom mirisu, svako može naći nešto za sebe u širokoj paleti Fa deo proizvoda.

 

Sarantis

Dalibor Bajić, marketing menadžer:
Kompanija Sarantis je već dve decenije prisutna na srpskom tržištu sa svoja tri sopstvena brenda STR8, BU i C-Thru koji u muškoj i ženskoj kategoriji dezodoranasa u spreju važe kao jedan od najprodavanijih proizvoda. Takođe, već više od 15 godina uspešno sarađujemo sa španskom kompanijom Puig uvozeći Antonio Banderas dezodoranse. Pre pet godina uspostavili smo saradnju sa italijanskom kompanijom Conter i obogatili asortiman sa još dva brenda – Denim i Tesori d’Oriente parfimisanim dezodoransima.
Brendovi STR8, BU i Denim, pored parfimisanih linija dezodoranasa koje prate mirisne note toaletnih voda, imaju i potkategorije antiperspirant dezodoranasa, stikova i roll-onova.
Pored dezodoranasa u spreju, u standardnim pakovanjima od 150ml, pre nekoliko godina ušli smo u sve popularniju ‘Travel’ kategoriju, lansiranjem BU i STR8 mini deo sprejeva od 50ml.
Naši dezodoransi su prisutni u svim prodajnim formatima. Izlaznost je standardno dobra zahvaljujući dobro izbalansiranom odnosu cene, kvaliteta, kao i vešto odabranim mirisnim notama. Kategorija dezodoranasa iz godine u godinu je u stalnom porastu i taj trend prate svi naši brendovi.
Kompanija Sarantis pomno prati najnovije svetske trendove, kao i promene u potrebama i navikama potrošača i konstantno usavršava svoju ponudu u pogledu kvaliteta, pakovanja, dizajna, kao i lansiranjem novih mirisnih nota, kako bi na najbolji mogući način ispunila očekivanja potrošača i stekla njihovu lojalnost. Tako smo ove godine lansirali dve nove STR8 linije, kao i dve BU linije dezodoranasa. Već za sledeću godinu pripremamo nova lansiranja, tako da će svaki naš brend biti obogaćen novom mirisnom notom, a planiramo i redizajn proizvoda za određene brendove.
Poboljšanje prodaje uz promotivne aktivnosti uglavnom se sastoji u akcijskim popustima na regularnu cenu, naročito u letnjem periodu, ali paralelno nudimo kupcima veoma atraktivne i pristupačne kombinacije proizvoda u setovima, od kojih je najprodavanija kombinacija dezodorans u spreju + gel za tuširanje, kao i već pomenute promo artikle 150+50ml gratis.

 

Unilever

Vladimir Knežević, Customer Marketing Manager za Srbiju i Crnu Goru, Beauty & Personal Care:
U kategoriji dezodoranasa na tržištu Srbije, Unilever je prisutan sa brendovima Dove, Dove Men+Care, Rexona, Axe i Brut. Karakteristika Dove i Dove Men+Care brenda, koja nas čini jedinstvenim na tržištu, je formulacija sa 1/4 hidratantne kreme. Axe je brend namenjen muškoj populaciji koja preferira parfemske dezodoranse, dok Dove, Dove Men+Care i Rexona spadaju u grupu antiperspiranata. Rexona je broj jedan dezodorans u svetu i ekspert u segmentu antiperspiranata. Jedinstvena MotionSense™ tehnologija, koja se aktivira pokretom tela, nudi efikasnu zaštitu od znojenja i dugotrajnu svežinu, te tako izdvaja Rexonu.
Najveću prodaju ostvarujemo kroz drogerije i hiper/super markete. Brendovi Dove, Dove Men+Care i Rexona prisutni su sa sve tri vrste aplikatora – sprej, stik i roll-on, dok se Axe i Brut dezodoransi prodaju samo u formatu spreja. Kada govorimo o vrstama aplikatora, najbolje se prodaju dezodoransi u spreju. U kategoriji ženskih antiperspiranata, najprodavaniji je Dove Original, a kod muških Dove Men+Care Clean Comfort. Kategorija dezodoranasa je u Unileveru u 2018. godini ostvarila značajan rast i sa tim trendom smo nastavili i u 2019.
Noviteti u našem asortimanu su nedavno redizajnirani Dove i Dove Men+Care antiperspiranti sa novom, poboljšanom formulom. Dove je predstavio i nove mirisne note sa kokosom, jabukom i matcha, dok smo kroz Dove Men+Care predstavili 2 nove mirisne note – Sport i Endurance. Nedavno su lansirani i novi Dove 0% aluminijum dezodoransi sa nežnom formulacijom obogaćenom vitaminom B3.
Od Rexona inovacija posebno izdvajamo Rexona Workout, dizajniran za uslove kada je našem telu potrebna veća zaštita od znojenja – mikrokapsule u njegovom sastavu se MotionSense™ tehnologijom aktiviraju sa svakim našim pokretom.
Unilever i dalje radi na unapređivanju svog asortimana kako bismo odgovorili na raznovrsne potrebe i preferencije potrošača. U borbi sa konkurencijom, pored kvalitetnih proizvoda i širokog asortimana, marketing takođe igra značajnu ulogu. Unilever se uvek trudi da sa svojim partnerima kreira što interesantnije aktivacije i promotivne aktivnosti.
U 2020. nastavljamo istim tempom, sa novim proizvodima, zanimljivim kampanjama i aktivacijama.