Deterdžent za veš

Foto: Freepik

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 218, jun 2024)

PENETRACIJA BELEŽI RAST

Deterdžent za veš se najviše kupuje u supermarketima, mada njihovo količinsko učešće opada na 23%. Tradicionalne prodavnice ‘odnose’ 21%, a minimarketi 20%, pokazuju podaci CPS GfK.

Istraživanje GfK

Ana Kovačević,
Junior Research Consultant, Consumer Panel Services
GfK

U fokusu ovog istraživanja je kupovina deterdženata za veš u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od februara do aprila 2024. godine.
Deterdžent za veš je bar jednom kupilo 60% domaćinstava tokom analiziranog tromesečnog perioda. Uz to, penetracija beleži rast u odnosu na isti period prethodne godine. Prosečna cena takođe raste, pri čemu njeno povećanje iznosi 4%. Proizvodi iz analizirane kategorije se u proseku kupuju dva puta u posmatranom periodu.

Kanali prodaje
Deterdžent za veš se najviše kupuje u supermarketima, mada njihovo količinsko učešće opada na 23%. Tradicionalne prodavnice ‘odnose’ 21%, a minimarketi 20% ukupne količine kategorije. Slede diskontni lanci, čije učešće raste i dostiže 15% u posmatranom periodu. Hipermarketi takođe ostvaruju 15%, dok drogerije imaju 5% učešća.

Vodeći igrači
Od ukupne količine kategorije, vodeća tri proizvođača generišu tri četvrtine, a to su, po abecednom redu: Beohemija, Henkel i Procter&Gamble.

Promocije i trgovačke marke
Trgovačke marke beleže udeo od 3%, dok učešće deterdženata za veš kupljenih na promociji opada i u posmatranom periodu iznosi 40%.