Omekšivač za veš

Foto: Freepik

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 218, jun 2024)

NAJVEĆU KOLIČINU KATEGORIJE GENERIŠU SUPERMARKETI

Supermarketi su vodeći maloprodajni format koji generiše 29% ukupne količine omekšivača za veš. Slede minimarketi sa udelom od 20% i tradicionalne prodavnice čije učešće opada na 16%, pokazuju podaci CPS GfK.

Istraživanje GfK

Ana Kovačević,
Junior Research Consultant, Consumer Panel Services
GfK

U fokusu ovog istraživanja je kupovina omekšivača za veš u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od novembra 2023. do februara 2024. godine.
Omekšivač za veš je tokom posmatranog perioda barem jednom kupilo 59% domaćinstava, pri čemu je zabeležen pad penetracije u odnosu na isti period godinu dana ranije. Frekvencija kupovine ostaje stabilna i iznosi tri puta, dok prosečna cena ostvaruje rast od 12%.

Kanali prodaje
Supermarketi su vodeći maloprodajni format koji generiše 29% ukupne količine kategorije omekšivača za veš. Slede minimarketi sa udelom od 20% i tradicionalne prodavnice čije učešće u analiziranom periodu opada na 16%. Diskontni lanci rastu i dostižu 13%, dok hipermarketi beleže pad i ‘odnose’ 12%. Drogerije ostvaruju količinsko učešće od 8%, što predstavlja rast u odnosu na period novembar 2022 – februar 2023. godine.

Vodeći igrači
Top tri proizvođača ‘odnose’ 49% ukupne količine kategorije, a to su, abecednim redosledom: Beohemija, Henkel i Procter&Gamble.

Promocije i trgovačke marke
Trgovačke marke beleže rast učešća u kategoriji omekšivača za veš i ono dostiže 7% u analiziranom periodu. Sa druge strane, količinski udeo proizvoda kupljenih na promociji opada i iznosi 40%. ç