Vlažne maramice

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 190, septembar 2021)

 

Ubedljivo najveći procenat potrošača kupuje vlažne maramice u supermarketima i minimarketima, dok su drogerije takođe mesto izbora, kojem se u nešto većoj meri okreću žene (46%).

 

Smart plus analiza tržišta

 

Koliko često se koriste različite vrste vlažnih maramica i u koje svrhe? Koji faktori su bitni prilikom njihove kupovine? Koje marke vlažnih maramica se kupuju i gde? Na ova pitanja pokušao je da odgovori Smart Plus Research koristeći se uzorkom od 1.000 ispitanika, reprezentativnim prema polu, uzrastu i regionu.

 

Kakve vlažne maramice se najčešće koriste?

Od svih ispitanih vrsta vlažnih maramica, ubedljivo najviše se koriste maramice za dezinfekciju – 40% ispitanika ih koristi jednom nedeljno ili češće, pri čemu ih znatno više koriste žene (58%) nego muškarci (37%). Nešto ređe se koriste vlažne maramice za bebe (22%), za potrebe domaćinstva (21%) i za lice/skidanje šminke (20%), a znatno ređe one namenjene intimnoj nezi (13%), održavanju automobila (12%) i za kućne ljubimce (7%). Beograđani na drugačiji način brinu o svojim automobilima i kućnim ljubimcima – vlažne maramice za ove namene češće koriste više puta u toku dana nego što to rade potrošači iz drugih regiona.

Kupci koji ne koriste maramice, o kojoj god vrsti da se radi, uglavnom navode da za njima ne vide potrebu. Osim toga, deo ispitanika sumnja u efikasnost maramica za dezinfekciju (17%), vlažnih maramica za domaćinstvo (12%), intimnu negu (11%) i za lice/skidanje šminke (8%).

 

Upotreba različitih vrsta

Pokazalo se da su vlažne maramice za dezinfekciju najčešći izbor korisnika ne samo kada je reč o dezinfekciji lica i tela, već i prilikom čišćenja i dezinfekcije unutrašnjih površina u autu, tehničkih uređaja, površina u stanu, radnom prostoru i toaleta. U skladu sa tim, većina ispitanika navela je da koristi maramice za dezinfekciju za univerzalne namene (64%). Osim maramica za dezinfekciju, relativno visok procenat ljudi koristi i maramice za bebe na univerzalan način (29%). Ispostavilo se da će žene pre u različite svrhe koristiti vlažne maramice za bebe i skidanje šminke.

 

Veoma praktične: vlažne maramice za upotrebu u domaćinstvu

Ipak, univerzalno korišćene maramice za dezinfekciju ne mogu sve i postoji potreba za proizvodima specijalizovanim za određenu svrhu – za čišćenje različitih objekata i površina, kao što su kupatilo i sve što se u njemu nalazi, parket, nameštaj, staklo, televizori i monitori. U ove svrhe najviše se koriste vlažne maramice za upotrebu u domaćinstvu, a brendovi koje su ispitanici najčešće navvodili su: W5, Fino, Denkmit, Blista, CasaClean i Presto. Slična situacija je i sa bebama i kućnim ljubimcima – oni zahtevaju poseban tretman, pa se koriste maramice namenjene baš njima. Dok su univerzalne maramice za dezinfekciju ženama dovoljno dobar način da očiste unutrašnje površine u automobilima (a nekad i maramice za bebe i šminku koje su im pri ruci), muškarci vide potrebu za vlažnim maramicama sa specifičnom namenom.

 

Ključni faktori pri odabiru

Dva ključna faktora pri odabiru maramica su pristupačnost njihove cene (59%) i lep miris (svaki drugi kupac). Veličina i praktičnost pakovanja važni su za svakog trećeg kupca, dok su lepota pakovanja i poznatost marke procenjeni kao manje važni (15%). Postoje i polne razlike – ženama je bitnije kako maramice mirišu i koliko ih ima u pakovanju.

 

Brendovi i mesto kupovine

Ubedljivo najveći procenat potrošača kupuje vlažne maramice u supermarketima i minimarketima, dok su drogerije takođe mesto izbora kojem se u nešto većoj meri okreću žene (46%). Približno svaki peti kupac kupuje vlažne maramice u apotekama.

Ispitanici su kao najčešće kupovane marke naveli Fresh (40%) i Niveu (33%). Fresh je posebno zastupljen na istoku i jugu Srbije gde ga koristi svaki drugi potrošač, dok u Beogradu značajno mesto imaju Maxijeve marke Premia i 365. Pokazalo se da žene više kupuju brendove Violeta, Nevena i Kosili – vlažne maramice namenjene najmlađima. Osim toga, one češće biraju brend Balea (21%) koji se ističe po maramicama namenjenim čišćenju lica. Većina korisnika može da specifikuje svoj glavni brend vlažnih maramica (90%), a Fresh (18%) i Nivea (17%) su i ovde bili favoriti ispitanika. Pritom, muškarci su nešto češće navodili Fresh i Premia maramice.