(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 190, septembar 2021)
KEKS NAJVIŠE KUPUJEMO U VELIKIM I SREDNJIM PRODAVNICAMA
Najveća količinska prodaja zabeležena je u velikim i srednjim prodavnicama (40,9%), zatim u hiper/supermarketima (37,1%), malim prodavnicima (20,7%), dok je najmanja prodaja ostvarena u kioscima i paviljonima (2,3%).
Nielsen analiza tržišta
Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Bilo da će se naći kao obavezno posluženje kada vam dolaze gosti ili da predstavljaju sladak zalogaj posle ručka ili poslasticu uz kafu, moramo priznati – keks nikada nećemo prestati da volimo. Podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od jula 2020. do juna 2021. godine govore nam o tome kakav keks i mešovita pakovanja keksa se najviše prodaju u Srbiji.
Vrednosna prodaja u Srbiji pokazuje veći rast od količinske: 1,2%. Količinska prodaja raste u jugoistočnoj i zapadnoj Srbiji, dok u Beogradu i Vojvodini beleži pad.
I vrednosna prodaja je pala u Beogradu (1,4%), dok je najveći skok zabeležen u jugoistočnoj Srbiji (7,6%). Vojvodina je zabeležila pad od 1,9%, a zapadna Srbija rast od 2,4%.
Po kanalima prodaje
Keks i mešovita pakovanja keksa prodavali su se manje u hiper/supermarketima u poređenju sa prethodnom godinom – komadna prodaja pala je za 2,5%. Rast komadne prodaje su ostvarile velike i srednje prodavnice (3%), dok kiosci i paviljoni beleže veliki pad komadne prodaje (10,5%).
Najveća količinska prodaja zabeležena je u velikim i srednjim prodavnicama (40,9%), zatim u hiper/supermarketima (37,1%), malim prodavnicama (20,7%), dok je najmanja prodaja ostvarena u kioscima i paviljonima (2,3%).
Po regionima
Najveća komadna prodaja keksa i mešovitih pakovanja keksa ostvarena je u Beogradu (26,1%), zatim u Vojvodini (25,6%) i jugoistočnoj Srbiji (25,8%), dok je najmanja komadna prodaja ovih proizvoda zabeležena u centralno-zapadnoj Srbiji (22,5%).
Po segmentu
Po segmentu, keks i mešovita pakovanja keksa dele se na biskvite i asortiman biskvita. Biskviti ‘zauzimaju’ 99,1% količinske prodaje, a asortiman biskvita svega 0,9%. Situacija kod vrednosne prodaje je identična.
Najprodavaniji ukusi ovih proizvoda su: bez dodatog ukusa sa ostvarenih 92,2% vrednosne prodaje, keks sa ukusom putera čini 1,7% vrednosne prodaje, dok ukus lešnik kao i pomorandža imaju udeo od po 1,1%.
Po gramaži i tipu pakovanja
Po tipu pakovanja, vrednosno najprodavanije su kutije (73%) i kese (24%).
Po gramaži, količinski najprodavanija pakovanja su ona od 300g (18% udela u prodaji), 150g (17,9%), 210g (8,2%) i 600g (7,4%).
Dijetalan ili ne
U Srbiji, kako pokazuju podaci, popularniji je keks koji nije dijetalan – on čini 87% vrednosne i 79,7% količinske prodaje, dok dijetalni keks ‘odnosi’ 13% vrednosne i 20,3% količinske prodaje.
Vodeći proizvođači
Top pet proizvođača, koji na tržištu ostvaruju 81,9% vrednosne prodaje i 77,9% količinske, poređani po abecednom redu su: Bambi, Jaffa fabrika biskvita Crvenka, Mondelēz International, Sl Takovo i Štark.